- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مسدود کردن دو ساعته جاده ترانزیتی شمال به جنوب /قطعی آب آشامیدنی در جلگه خلج پلدختر

 

[1]

روستائیان پلدختر در اعتراض به طرح غیر کارشناسی آبرسانی کوثر ضمن مسدود کردن جاده پلدختر ـ خرم‌آباد خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

به گزارش میرملاس نیوز؛  به نقل فارس،  اهالی جلگه خلج در فاصله ۲۵ کیلومتری جاده پلدختر ـ خرم‌آباد در اعتراض به قطع مکرر و کمبود آب، جاده ترانزیتی را با آتش زدن لاستیک به مدت دو ساعت مسدود کردند.

روستائیان پلدختر خواستار پاسخگویی مسئولان شدند

یکی از دهیاران روستا در تماس خبرنگار ما با وی گفت: حدود یک ماه آب شرب روستا دچار مشکل شده است و مراجعه مکرر آنها به فرمانداری پلدختر برای حل مشکل بی‌نتیجه مانده است.

وی گفت: اهالی برای ذخیره اندک آبی که در پاسی از شب به روستا می‌آید مجبور هستند تا روز در حالت آماده باش کامل باشند.

وی اظهار داشت: دو روز است به دلیل استفاده روستاهای بالادست از خط لوله انتقال آب، اندک  آبی هم که به روستا می‌رسید، کامل قطع شده است.

چند تن از اهالی روستا با بیان اینکه چرا مسئولان با مردم بازی می‌کنند به فارس پلدختر گفتند: چرا طرح کوثر که با حضور مسئولان کشوری به منظور رفع مشکل آب شرب مردم به  بهره‌برداری رسید امروز با گذشت یک ماه پاسخگوی نیاز مردم نیست؟!

این عده که به شدت اعتراض می‌کردند با بیان اینکه به حرف مسئولان اعتماد ندارند، افزودند: سال ۸۸ هم این مسئولان  به این روستا آمدند و گفتند می‌خواهند ظرف سه سال در این روستا پالایشگاه بسازند اما هنوز پس از سه سال هیچ خبری از ساخت پالایشگاه نیست ؟!

یک کارشناس در خصوص مشکل ایجاد شده روستای جلگه خلج به فارس گفت: اخیراً بدون در نظر گرفتن قطر لوله انتقال آب تعدادی روستای جدید به خطوط لوله انتقال آب این روستا اضافه شده است و آب تخصیصی قبلی با تجهیزات موجود پاسخگوی جمعیت‌های این پروژه نیست و روستاهای پایین دست جهت آبگیری با مشکل مواجه هستند.

شریعت‌نژاد معاون سیاسی استانداری لرستان در این خصوص گفت: فرماندار پلدختر مأمور پیگیری حل مشکل آب این روستا شده است

بر اساس همین گزارش جاده ترانزیتی تهران ـ جنوب پس از دو ساعت به روی خودرو‌های عبوری باز شد و هم‌اکنون تردد در این ناحیه در حال انجام است.

پروژه طرح کوثر که کار آب‌رسانی به این روستا را به عهده دارد، در سوم خرداد ماه با استقبال پرشور مردم با حضور ثمره‌هاشمی مشاور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما هنوز مدتی کوتاهی از بهره‌برداری این طرح نگذشته است که شواهد نشان می‌دهد، این طرح هم مثل اکثر پروژه‌های کارشناسی نشده است.

مردم پلدختر که سال‌هاست شاهد طرح‌های غیرکارشناسی و ناقص‌الخلقه از جمله پالایشگاه معروف نفت، مسکن مهر، طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری که با حضور وزیر اسبق نیرو به بهره‌برداری رسید و ده‌ها پروژه دیگر هستند، دیگر طاقت نیاوردند و امروز جاده ترانزیتی را مسدود کردند تا به نوعی اعتراض خود را به مقامات بالا برسانند امید است مسئولان محترم و رده بالا دیگر بدون اطلاع از کارشناسی بودن پروژه‌ها کار بهره‌برداری از آنها را انجام ندهند که ما شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.