- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

افکار و اندیشه‎های امام علی(ع) در جامعه نهادینه شود

ali-saqeb1

 

یک عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: افکار و اندیشه‎های امام علی(ع) در جامعه نهادینه شود.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ، سید علاءالدین شاهرخی، افزود: همایش سیره علوی سالانه در لرستان برگزار می‎شود و هر سال محورهای این همایش براساس زمینه‎های خاصی نظیر سخنان رهبری و نامگذاری سال از سوی ایشان لحاظ می‎شود.

 وی با بیان اینکه محورهای همایش سیره علوی امسال براساس نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبری با شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تعیین شده است، ادامه داد: سعی می‎کنیم این موضوع را با حضور هیئت علمی و عنایتی که مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال فرمودند، اجرا کنیم.

 دبیر علمی همایش سیره علوی هدف از اجرای این همایش را آشنایی و الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) برشمرد و با تأکید بر اینکه اهل بیت الگو و اسوه هستند و بر همین اساس، آگاهی ما از زندگی اهل بیت و سیره علی(ع) ضروری است، اظهار کرد: آگاهی ما از اهل بیت و سیره ائمه(ع) با آنچه که بوده فاصله دارد و هدف ما از برگزاری همایش سیره علوی این است که جامعه و به ویژه نسل جوان با اهل بیت و سیره علی(ع) آشنا شوند و گام‎هایی برداریم که افکار و اندیشه‎های این امام همام در جامعه نهادینه شود.

 شاهرخی ادامه داد: براساس محورهایی که وجود داشت افرادی که به عنوان کمیته علمی انتخاب شدند اغلب PHD، خبره و مدرس دانشگاه هستند که تخصص آنها با این محورها هماهنگ باشد.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: علاوه بر تخصص، تعهد هم مدنظر بوده است که خوشبختانه اساتید انتخابی از این دو مقوله برخوردارند.

 وی گفت: عمدتاً هیئت علمی دانشگاه‎ها، برخی مراکز علمی و مرکز تحقیقات امام علی(ع) از اجرای این برنامه استقبال کردند و با همایش همکاری لازم را دارند چرا که آنها مایل هستند درباره امام علی(ع) کارهای بیشتر و بهتری انجام دهند.

 شاهرخی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی در دو قالب معرفی شدند که با توجه به فشردگی از سرگروه‎ها که ۵ نفر هستند استفاده کردیم.

 این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه برگزاری این همایش ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن علمی است و تمام دانشگاه‎های استان در آن حضور دارند، اظهار کرد: همایش سیره علوی پنج‎شنبه ۱۱ دیماه جاری به همت جهاد دانشگاهی و همکاری و مشارکت سایر دستگاه‎های اجرایی استان در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی خرم‎آباد برگزار خواهد شد.