تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

۳ درصد جمعیت روستایی کشور در لرستان ساکن هستند

  • کد خبر : 57739
  • 16 مهر 1393 - 16:06

  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تعداد ۲۶۰۰ روستا در استان لرستان وجود دارد که ۳ درصد از جمعیت روستائیان کشور را شامل می‌شوند. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، فرهاد خاکی‌پور، ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح هادی در روستای فرسش الیگودرز اظهار کرد: روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز […]

139306201105337963613443

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تعداد ۲۶۰۰ روستا در استان لرستان وجود دارد که ۳ درصد از جمعیت روستائیان کشور را شامل می‌شوند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، فرهاد خاکی‌پور، ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح هادی در روستای فرسش الیگودرز اظهار کرد: روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز با جمعیتی بیش از ۱۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۵ خانوار است که از سال ۷۹ اجرای طرح هادی در این روستا آغاز شد و اکنون در حال اجرای فاز سوم آن هستیم که اعتباری بیش از سه میلیارد ریال به این کار اختصاص داده شده است.

وی با بیان این‌که تعداد ۲۶۰۰ روستا در استان لرستان وجود دارد که سه درصد از جمعیت روستائیان کشور را شامل می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان لرستان طرح هادی مصوب دارند که در سال‌ ۹۳ ساماندهی ۱۲۶ روستا را در دست اجرا داریم و بنا شده که تا پایان سال ۹۴ و برنامه پنجم توسعه همه روستاهای استان لرستان طرح هادی مصوب داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد: امسال اولین سالی است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روزی تحت عنوان «روز روستا» در نظر گرفته شده است و این نوید آینده‌ای روشن برای تکمیل خدمات، زیرساخت‌ها و توسعه روستاهاست.

وی با اشاره به این‌که شاکله اقتصاد مقاومتی می‌تواند از روستاها آغاز شود، گفت: روستاها به‌واسطه ظرفیت‌هایی که دارند به‌ویژه در زمینه تولید مواد غذایی نقش مهمی را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

خاکی‌پور عنوان کرد: پیشرفت همه‌جانبه روستاها مستلزم پرهیز از برخورد شعاری و تشریفاتی و عملیاتی کردن انتظارات و رفع دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: باید شرایط به‌گونه‌ای تغییر پیدا کند مردم روستا مجبور به مهاجرت نباشند به‌طور مثال باید در کنار کشاورزی و دامپروری صنایع وابسته به آن‌ها نیز ایجاد شود تا گامی جهت اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده‌ای برای مردم روستا باشد و استفاده بهینه‌ای از منابع خدادادی اعم از آب و خاک و هوای مناسب انجام شود.

وی با بیان این‌که باید از ظرفیت روستاها برای جذب گردشگر استفاده شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ روستا در استان به‌عنوان هدف گردشگری مطرح شده‌اند که در حال حاضر روستای بیشه مورد تأیید قرار گرفته و در دست اقدام است.

خاکی پور اظهار کرد: روستای فرسش نیز به‌واسطه وجود با برکت امامزاده سه تن، اقلیم مناسب و سایر شرایط، ظرفیت لازم رتا جهتا جذب گردشگر دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: ۲۷۷ مهندس ناظر وظیفه نظارت بر روستاهای استان را برعهده دارند که پیاده‌سازی معماری ایرانی ـ اسلامی در روستا جهت تقویت جنبه گردشگری یکی از وظایف این افراد است.

وی تصریح کرد: در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن مهر روستاییان، تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد به آنها اعطا می شود به‌طوری‌که برای هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

خاکی پور گفت: تاکنون ۹۶ هزار مسکن روستایی در لرستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده که متأسفانه میزان مقاوم‌سازی در شهرستان الیگودرز به‌علت بعد مسافت و موقعیت معیشتی پایین‌تر از میانگین کل استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: بنیاد مسکن برای سنددار کردن منازل مسکونی روستاییان محدودیتی ندارد و با مشارکت مردم این مقوله تضمین شده می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دستشان در نکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.