تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

تربیت بیش از هفت هزار حافظ قرآن در استان لرستان

  • کد خبر : 57760
  • 17 مهر 1393 - 13:36

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: استان لرستان طی سال گذشته با تربیت ۷۲۰۰ حافظ قرآن در اجرای طرح ملی حفط قرآن به‌عنوان استان برتر معرفی شد.  به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با مطبوعات استان، ضمن بیان این‌که «بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و موقوفات […]

Nadimi-3-11

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: استان لرستان طی سال گذشته با تربیت ۷۲۰۰ حافظ قرآن در اجرای طرح ملی حفط قرآن به‌عنوان استان برتر معرفی شد.

 به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در نشست خبری با مطبوعات استان، ضمن بیان این‌که «بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و موقوفات استان در اساس کار قرار دارند» ادامه داد: وظیفه اصلی ما عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات و اجرای کار فرهنگی در بقاع و موقوفات با توجه به نیت وقف‌کننده است.

 وی با بیان این‌که « اعتبارات مربوط به مسجد و عمران مساجد و همچنین وظایف قرآنی برعهده اوقاف و امور خیریه است»، افزود: در شش ماه گذشته در ۲۴ پروژه شرکت کردیم که ۱۸ پروژه مربوط به امامزادگان و شش پروژه موقوفه بودند که پیروی آن بقعه متبرکه امامزاده محمدبن‌حسن با دو هزار متر راه‌سازی و نصب گنبد، گلدسته و ضریح، اواخر هفته و یا اوایل هفته آینده افتتاح می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که « نما و کاشی‌کاری گنبد و گلدسته بقعه امامزاده محمد کوهدشت به اتمام رسیده است» اظهار کرد: بناست هتلی در کنار امامزاده ساخته شود که از محل درآمد آن به عمران بقعه امامزاده کمک شود که تاکنون هفتاد درصد رشد فیزیکی داشته است و امید است، شب عید افتتاح شود و همچنین کار ساخت صحن و رواق و نمای بیرونی بقعه امامزاده ابوالوفا با پایان رسیده است و در حال اتمام کار محوطه پایینی و نمای بیرونی آن هستیم و در قالب طرح مودت نیز جاده دسترسی به این امامزاده عریض و آسفالت شده است.

 مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این‌که «کار ساخت دو بقعه از امامزادگان را خیران انجام می‌دهند» افزود: بقعه‌های امامزادگان طالب‌بن‌علی در الیگودرز با قریب یک میلیارد تومان هزینه و امامزاده محمد ازنا توسط خیرین درحال ساخت هستند و بقعه امامزادگان احمد و محمود در نورآباد با نود درصد رشد فیزیکی در پایان مهر افتتاح می‌شود و همچنین بقعه امامزاده پیرخلیل دورود تا هفته آینده افتتاح می‌شود و ساخت بقعه امامزاده مؤمن‌آباد ازنا رشد شصت درصدی دارد.

 وی با اشاره به پروژه ساخت پاساژ پنج طبقه کوثر در شهرستان بروجرد توسط سرمایه‌گذار و زیر نظر سازمان اوقاف و بهره‌برداری از آن در روز عید غدیر، اظهار کرد: طبق برنامه سالانه کارهای عمرانی باید انجام دهیم و بعد از آن کار فرهنگی که با توجه به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تأکید مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ، کار اوقاف این است که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند که در راستای تحقق آن از ابتدای سال تا انتها برنامه‌های فرهنگی برای اجرا در بقاع متبرکه داریم.

 وی ادامه داد: اولین طرح فرهنگی که در سال ۹۳ اوقاف انجام داده، اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بود که پایه‌گذار اصلی آن مردم هستند که در قالب این طرح بیش از دو میلیون زائر از بقاع متبرکه استان زیارت کردند، البته این کار بدون دخالت دستگاه‌های دیگر بوده است که در اجرای طرح آرامش بهاری در سال ۹۳ رتبه سوم کشور را به‌دست آوردیم.

 مدیرکل اوقاف لرستان گفت: در ادامه طرح‌ها، برگزاری سوگواره یاس نبوی به‌مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س)، و همچنین اعزام مبلغ از قم و استفاده از مبلغان ساکن استان و بومی را داشتیم و همچنین در ابتدای تابستان طرح نشاط معنوی را برگزار کردیم.

 وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، افزود: اوقاف و امور خیریه استان یکی از نهادهایی است که بیشترین اعزام مبلغ را داشتیم به‌طوری‌که سال گذشته ۷۰۰ روحانی دعوتی داشتیم که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود به بیش از هزار نفر برسد.

 وی با بیان این‎که «برای دهه کرامت برنامه جامع و مصوب داشتیم و همچنین دهه ولایت از شب عید قربان شروع و تا بعد از عید غدیر و با دعای عرفه و نماز عید قربان آغاز شد»، اظهار کرد: برای این دهه که به دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی نام‌گذاری شده است برنامه‌های زیادی داریم.

 مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به این‌که در ایام محرم طرح بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کنند، ادامه داد: یکی از کارهای عظیم و مهم و همچنین برنامه‌های محوری و اصولی که اوقاف انجام می‌دهد قرآن است که در این راستا طرح تربیت حافظان را داریم که سال گذشته توانستیم ۷۲۰۰ نفر را تربیت کنیم که صرفاً آمار نیست و در اجرای این طرح به‌عنوان استان برتر انتخاب شدیم.

 وی با بیان این‌که «انتخاب هیئت امنای مساجد برعهده اوقاف است و هزینه‌ای که برای مساجد انجام می‌دهیم با توجه مبلغ اعتباری است که دولت برای ما گذاشته است»، اظهار کرد: دو هزار و سیصد مسجد شهری و روستایی در استان وجود دارد و این درحالی است که حداقل به سه هزار مسجد دیگر نیاز داریم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تشکر از زحمات همه؛اززحمات همه تشکر میشود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.