تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

بیکاری عامل خشونت، اعتیاد و طلاق

  • کد خبر : 57772
  • 17 مهر 1393 - 14:30

  معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه با وجود تمام توانمندی‌هایی که در جوانان دیده می شود، مشکلات متعددی در زمینه بیکاری داریم و آمار و ارقام نگران کننده است. خشونت، اعتیاد و طلاق سه عاملی است که از بیکاری سرچشمه می گیرد. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، دکتر […]

8-129

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه با وجود تمام توانمندی‌هایی که در جوانان دیده می شود، مشکلات متعددی در زمینه بیکاری داریم و آمار و ارقام نگران کننده است. خشونت، اعتیاد و طلاق سه عاملی است که از بیکاری سرچشمه می گیرد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، دکتر محمود گلزاری در اولین نشست کمیته تخصصی اشتغال که با حضور دکتر نداف – مسئول کمیته اشتغال و مسکن، نمایندگان دستگاه‌های دولتی و کارآفرینان برگزار شد، آمار بیکاری در کشور را نگران کننده دانست و مسئله اشتغال جوان را مهم ترین عامل بروز مشکلات اجتماعی خواند.

 وی افزود: متاسفانه ۲۲ درصد از ازدواج‌ها در کشور به طلاق منجر می‌شود که در کلان شهرها این رقم به ۳۵ درصد هم می رسد. ۸۰ درصد طلاق‌ها زیر ۳۵ سال است. بین ۴۰ تا ۶۰ درصد جوانان در بعضی از استان‌های کشور بیکار هستند و از همه بدتر اینکه رابطه میزان تحصیلات و بیکاری رابطه معکوس شده و آمار تحصیل کرده‌های بیکار ما بیشتر از بی سوادها یا کم سوادها است.

 گلزاری با اشاره به این موضوع که اشتغال، عزت اجتماعی و اعتماد به نفس را به همراه دارد و جوان را وارد چرخه مسئولیت پذیری می‌کند، دلیل اکثر بحران‌های اجتماعی را بیکاری دانست.

 وی با تاکید بر لزوم ورود جوانان به بازار آزاد و فعالیت‌های غیردولتی گفت: جوانان نباید فقط منتظر کارهای دولتی باشند، دولت توان اینکه برای همه کار دولتی فراهم کند را ندارد، حتی درگیر تورم نیروهای ناکارآمد خود هم که از گذشته در بدنه دولت قرار گرفته اند، شده است پس نباید برای استخدام نیروهای جدید به دولت و کارهای دولتی تکیه کرد.

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ترویج فرهنگ اشتغال پذیری به جای اشتغال‌زایی، گفت: ۶ عامل وجود دارد که در فرهنگ اشتغال پذیری به جوان چون ایجاد انگیزه، توجه به استعداد، آگاهی یافتن، ابتکار عمل، اعتماد به نفس و استقامت در شرایط سخت کاری کمک می کند.

 در ادامه جلسه نداف – مسئول کمیته اشتغال و مسکن- آماری از وضعیت موجود معضل بیکاری ارائه داد و اظهارکرد: نرخ بیکاری در حال حاضر ۲۶ درصد است که در برخی استان‌ها این آمار چشمگیرتر است، مثل استان لرستان که ۵۰ درصد بیکار دارد. آمار بیکاری زنان خیلی بیشتر است. ما نیروی تحصیلکرده را وارد جامعه می کنیم ولی فضایی برای جذب در بازار کار مهیا نیست.

 اولین جلسه کمیته تخصصی اشتغال با هدف بررسی راهکارهای جلوگیری از افزایش آمار بیکاری و ساماندهی اشتغال جوانان سراسر کشور برگزار شد و در آن جزئیات پروژه پژوهشی مشترکی بین وزارت ورزش و جوانان و یونیسف مطرح شد که طی آن به بحث تحقیقی اشتغال پذیری و فرهنگ کار پرداخته می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.