- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

روز کرسی‌های آزاد اندیشی در تقویم فرهنگی وزارت علوم ثبت شود

7788

 

مدیر فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: تعیین یک روز به نام کرسی های آزاداندیشی در تقویم فرهنگی وزارت علوم ضرورت دارد و هم زمان با این روز از دانشجویان و افراد موثر در برگزاری کرسی های آزاداندیشی تجلیل شود.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، احمد کرم اللهی عصر امروز در نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ کشور در دانشگاه لرستان اظهار کرد: نظارت فرهنگی جزء شاخصه های ارزیابی خوابگاههای خودگردان دانشجویی نیست و با این حال ضرورت دارد که این وظیفه نیز به لیست شاخصه های ارزیابی خوابگاههای خودگردان در کمیته های ناظر بر این خوابگاهها اضافه شود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلاتی که گریبان گیر خوابگاههای خودگردان دانشجویی است این است که ساختمان این خوابگاهها متناسب با فضای خوابگاهی نیست.

مدیر فرهنگی دانشگاه لرستان به تدوین تقویم فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این تقویم برای انجام فعالیت های فرهنگی در اختیار خوابگاههای دانشگاه قرار گرفته است.

کرم اللهی به ضعف فعالیت های فرهنگی در خانه های فرهنگ خوابگاههای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی در خانه های فرهنگ خوابگاهها با بهره گیری از ظزفیت فعالین فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در سال تحصیلی جدید در دانشگاه لرستان دنبال می شود.

وی برگزاری کارگاههای پویایی سلامت در محل خوابگاههای دانشجویی را از دیگر اولویت های این دانشگاه در سالتحصیلی جدید اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه لرستان از برگزاری کارگاههای پویایی سلامت که در آنها مسائل مربوط به مهارت های زندگی با حضور اساتید مجرب مطرح می شوند، ابراز رضایت کرده اند.

مدیر فرهنگی دانشگاه لرستان بر ضرورت تعیین یک روز به نام کرسی های آزاداندیشی در تقویم فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد و گفت: هم زمان با این روز ضمن تجلیل از دانشجویان و افراد  موثر در برگزاری کرسی های آزاداندیشی می توان اهمیت برگزاری این کرسی ها را به جامعه دانشگاهی نشان داد.

حجت الاسلام محمدرضا هاشمی پژوهشگر عرفان های نوظهور و مدرس دانشگاه پیام نور خرم آباد نیز در این نشست اظهار کرد: امام هادی (ع) سردمدار مقابله با جریان های نوظهور است و نوک پیکان زیارت جامعه کبیره به عنوان قویترین زیارت و زیارت غدیریه که منتصب به این امام همام هستند به سمت عرفان های نوظهور است.

وی افزود: امام هادی (ع) علاوه بر مناظره های طولانی با جریان های نوظهور صاحب یک رساله نیز است که به زبان عربی است و با این حال امیدواریم به زبان فارسی ترجمه شود.

مدرس دانشگاه پیام نور خرم آباد با بیان اینکه خطر جریان های نوظهور را کوچک شمرده ایم گفت: تمام جریانات نوظهور یک مسیر شیطانی را با اعمال مخاطب پسند برای مخاطبین خود ترسیم می کنند.

حجت الاسلام هاشمی از سه جریان داعش، قمه زنی و لطمه زنی و فرقه مهدویت شیخ احمد الحسن به عنوان سه جریان اساسی در جامعه اسلامی نام برد و تصریح کرد: تاریخ شکل گیری جریان های نوظهور به ۲۷۳۵ سال پیش و زمان حضرت موسی (ع) بازمی گردد.

وی بیان کرد: این جریانات پس از حضرت موسی (ع) با عنوان سنت پرستش جن شروع شد و از ۸۰ سال پیش این سنت با نام کابالا در قالب هنر توسط آمریکایی ها احیاء شد.

پژوهشگر عرفان های نوظهور گفت: با شروع فعالیت جریان های نوظهور از ۲۷۳۵ سال پیش یهودیان با ایجاد تغییرات در کتاب آسمانی تورات به این کتاب جملاتی از قبیل یهود بنده خاص خدا است و مابقی انسان ها حیوان هستند و یا اینکه نجات غیریهود جایز نیست فعالیت های خود را برای تبدیل این قوم به قدرت برتر جهان آغاز کردند.

حجت الاسلام هاشمی به سخنرانی اخیر نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نتانیاهو در این سخنرانی بر اساس ذهنیتی که از ۲۷۳۵ سال پیش برای تبدیل شدن قوم یهود به قدرت برتر جهان ترسیم شده است مدعی شد که ما نمی گذاریم ایران حکومت جهانی که مد نظر پیامبر اکرم (ص) و امام خمینی (ره) بوده است را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه با ۱۷ دلیل خلیفه اول، نخستین فراماسونری است که با پشتیبانی یهود به خلافت رسید افزود: نقشه شهادت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا از سوی دایی یزید که یک یهودی بود طراحی شد و تمام اهل بیت نیز به دستور و نفشه یهودیان به شهادت رسیده اند.

پژوهشگر عرفان های نوظهور گفت: یهودیان در زمان کوروش نیز با نفوذ به دربار ایران نقشه فتل هامان که از وزرای با تدبیر کوروش بود را طراحی و اجرا کردند و با قتل هامان هر ساله در روز ۱۳ فروردین در تلاویو جشنی با عنوان جشن هامان کشی برگزار می کنند.

حجت الاسلام هاشمی ریشه فرقه های زیدیه، واقفیه و اسماعیله را در یهود دانست و تصریح کرد: دشمن مکتب اسلام و امام زمان (ع) هیچ کس جزء یهودیان صهیونیست افراطی نیستند.

وی با بیان اینکه هدف یهودی های صهیونیست این است که با تولید فیلم های آخرالزمانی به دنیا بگویند که پایان دنیا به دست قوم یهود رقم می خورد افزود: در صحنه ای از یک فیلم آخرالزمانی مردی تنومند با شمشیری دو لبه ظاهر می شود و پس از چرخاندن شمشیر خود تمام مردم دنیا را از بین می برد و در نهایت  جمله ذوالفقار حجت بن الحسن عسگری(ع) را که بر روی شمشیر نقش بسته است را نشان می دهند.

مدرس دانشگاه پیام نور خرم آباد گفت: با نمایش این فیلم در فنلاند پس از انجام یک نظر سنجی ۹۸ درصد مردم این کشور ذکر کرده بودند که باید جلوی ظهور چنین مردی گرفته شود.