- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

غافلگیری شکارچیان متخلف در کوهدشت

82-16

 

رئیس اداره‌ی محیط زیست کوهدشت از دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا «عباس احمدی» ، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل مهاجرت پرندگان، مأموران یگان اجرایی این اداره، حین گشت و کنترل خود برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان و بنابر گزارش واصله از سوی همیاران محیط زیست، به سه متخلف که به منطقه‌ی «کشماهور» و «تنگ خسروآباد» به قصد شکار در یکی از دره‎های مشرف وارد شده بودند برخورد و پیش از اقدام به شکار آنان را دستگیر کردند.

وی افزود: از این افراد دو قبضه اسلحه‌ی شکاری ساچمه‌زنی مدل تک لول و شماری فشنگ ساچمه کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد که پس از بررسی موضوع و تکمیل پرونده، نامبردگان به دادگستری شهرستان برای بررسی مراحل قانونی معرفی شدند.

«کامران سپه‎وند»، کارشناس حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این‌باره گفت: با استناد به ماده‌ی ۱۵ قانون شکار و صید افرادی که آغاز به شکار و صید غیرمجاز می‎کنند به حداقل مجازات همان جرم محکوم می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه مجازات مذکور بازدارندگی در جرم نداشته، از این‌رو درخواست می‎شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی قوانین و مقررات شکار و صید تغییرات لازم را اعمال کنند تا از طریق قانون متخلفان و تعرض‌کنندگان به محیط زیست را مجازات و از شکار و صید بی‎رویه غیرمجاز جلوگیری شود.

سپه‎وند خاطرنشان کرد: با سپاس از دستگاه قضا مبنی بر برخورد قاطع و صریح با مرتکبین و متخلفنا زیست محیطی، از هم‌وطنان بالاخص نیروهای انتظامی درخواست می‎شود که در صورت هر گونه مشاهده‌ی تخلف زیست‎محیطی مراتب را با همکاران در سراسر کشور و یا با شماره تلفن خدماتی ۱۵۴۰-۰۶۶ در میان گذارند تا هیچگاه شاهد تخلف زیست‎محیطی در سراسر کشور نباشیم.