تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

هفته فرهنگی لرستان در تهران آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 57884
  • 19 مهر 1393 - 22:15

  عصر امروز (شنبه) هفته فرهنگی استان لرستان، با حضور کورانی فر معاون استاندار لرستان ، مهرابی  شهردار خرم آباد ،  و جمعی از مقامات و هنرمندان این استان رسماً کار خود را در نگارخانه‌های تابستان، بهار، نامی و فضای بیرونی خانه هنرمندان آغاز کرد. به گزارش میرملاس نیوز ؛ این هفته فرهنگی با هدف شناساندن […]

ax lorestan (1)

 

عصر امروز (شنبه) هفته فرهنگی استان لرستان، با حضور کورانی فر معاون استاندار لرستان ، مهرابی  شهردار خرم آباد ،  و جمعی از مقامات و هنرمندان این استان رسماً کار خود را در نگارخانه‌های تابستان، بهار، نامی و فضای بیرونی خانه هنرمندان آغاز کرد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ این هفته فرهنگی با هدف شناساندن ظرفیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، تاریخی و صنعتی لرستان در فضاهای مختلف پارک ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

این برنامه را شهرداری خرم‏آباد با همکاری شهرداری تهران به خصوص شهرداری‌های مناطق ۶ و ۱۹  و خانه هنرمندان ایران برگزار می کند.

در این هفته فرهنگی ۵۰ غرفه هنری، ۲۰ غرفه اداری، سه نمایشگاه معرفی سرداران شهید لرستان، مفاخر لرستانی و آثار هنرمندان این استان در این هفته در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته ‏شود.

برای برگزاری این هفته، برنامه‌هایی مانند نشست‌هایی در خصوص زبان لری، از متل تا رمان درباره ادبیات بومی قوم لر، شب شعر لری، تاریخ لرستان از ایلام تا پارینه سنگی و… تدارک دیده شده است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر و خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

آئین آغاز به کار این برنامه فرهنگی با حضور اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ، شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران ، عادل مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلانشهرها و جمعی از لرستانی های مقیم تهران حضور یافتند.

 هفته فرهنگی لرستان تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

unnamed (1)

 

 

unnamed (2)

 

 

unnamed (3)

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=57884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. بسیار متاسفم برای دست اندرکاران این مجموعه .چرا اینکه شفاف اطلاع رسانی نکردند….. همیشه وهمواره کارها و برنامه لر های مقیم اینجوری بوده .تعداد ی افراد محدود در این مراسمات حضور داشته .آیا دست اندرکاران آمار دقیق دارند چند هزار لرستانی مقیم تهرانن؟ اگر آمار دقیق خواستن کتباا ین حقیر به مدیریت محترم سایت ارسال خواهم کرد…

  2. باسلام و ادب
    طبق معمول باز هم خبری و نامی از بزرگترین شهرستان لک نشین ( نورآباد دلفان ) نیست ! دلفان با ۱۷۰۰۰۰ نفر جمعیت و اینهمه قابلیت باید همیشه گمنام باشد. حتی دریغ از یک غرفه کوچک ! اطلاع رسانی نشده یا مسئولان خودمان کم توجه هستند یا بالادستی ها قابل ندونستند نمیدانم . آیا لرستان فقط در آن چند شهرستان خلاصه میشود ؟ بهرحال بهتره بدانید که شهرستان نورآباد با سه بخشداری و ۵۰۰ روستا بزرگترین منطقه لک نشین است که حتی یک نفر غیر لک در این حوزه وجود ندارد ( مگر مسافر یا مهاجر موقت ) . شاید مسئولان محلی خودمان کوتاهی کرده اند ، ولی بیشتر مواقع نورآباد ما اجاق کور است !!!

  3. باسلام
    با آقای سیف الهی موافقم

  4. متاسفانه روز به روز شاهد فرمالیته برگزار شدن اینگونه برنامه” هفته فرهنگی لرستان در تهران آغاز به کار کرد” هستیم
    بدون هیچ گونه فراخوان یا اطلاع رسانی مناسب در سطح استان
    شب جمعه به بنده اطلاع دادن که شنبه ” هفته فرهنگی لرستان در تهران ” و یه جوری کارهاتو برسون. که البته نشد کارهامو برسونم. سئوالی که اینجا برای من ایجاد شدچرا اینگونه برنامه مهم از افرادی که سالهاست در این زمینه فعالیت می کنند به درستی استفاده نمی شود پس کی قرار است حرفه ی تر برخورد و برگزار کنیم.
    این گونه رویدادها بازخوردهای ملی و یا شاید فراملی هم دارد چرا مسئولین ما در برگزاری این گونه مراسمات اینقدر کم لطف هستند کل فرهنگ لرستان که فقط در گل ونی و موارد مشابه خلاصه نشده است که اینقدر خودمان را فقیر معرفی میکنیم.
    داشته های فرهنگ لرستان رو نباید یک شبه آن هم در پایتخت به صورت عجله ای اجرا کرد. ما هنوز داغ لاشه میرملاس که نابود شد بر دلمان مانده است از بی تدبیری مسولین گرامی .
    لطف بفرمایید اگر است قرار شد مجدد از این قبیل برنامه ها برگزار کنند اسمش رو نگذارید” هفته فرهنگی لرستان”
    لطفا بنویسید ” هفته فرمالیته فرهنگی لرستان”.

  5. زنده باد لورسون گپ

  6. ممنونم حاج اقا قبادی عزیز.

  7. درود بر لر و لرستان

  8. با نظرات آقای سیف الهی و آقای حسین پور و همچنین نورآبادی عزیز موافقم . هر چه این برنامه ها قویتر و حرفه ای تر برگزار شود دیدگاهها عوض میشود و پیامد مثبتی را به همراه دارد .انشاله که دیگه سهل انگاری نکنیم و اینجور جشنواره های تخصصی را به اهلش بسپاریم.تا از فرهنگ غنی لک و لر استفاده شود و بتوانیم آن را به مردم دنیا با ارایه صحیح و غنی جا بندازیم .نه وه قی و گاله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.