- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هفته فرهنگی لرستان در تهران آغاز به کار کرد

ax lorestan (1)

 

عصر امروز (شنبه) هفته فرهنگی استان لرستان، با حضور کورانی فر معاون استاندار لرستان ، مهرابی  شهردار خرم آباد ،  و جمعی از مقامات و هنرمندان این استان رسماً کار خود را در نگارخانه‌های تابستان، بهار، نامی و فضای بیرونی خانه هنرمندان آغاز کرد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ این هفته فرهنگی با هدف شناساندن ظرفیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، تاریخی و صنعتی لرستان در فضاهای مختلف پارک ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

این برنامه را شهرداری خرم‏آباد با همکاری شهرداری تهران به خصوص شهرداری‌های مناطق ۶ و ۱۹  و خانه هنرمندان ایران برگزار می کند.

در این هفته فرهنگی ۵۰ غرفه هنری، ۲۰ غرفه اداری، سه نمایشگاه معرفی سرداران شهید لرستان، مفاخر لرستانی و آثار هنرمندان این استان در این هفته در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته ‏شود.

برای برگزاری این هفته، برنامه‌هایی مانند نشست‌هایی در خصوص زبان لری، از متل تا رمان درباره ادبیات بومی قوم لر، شب شعر لری، تاریخ لرستان از ایلام تا پارینه سنگی و… تدارک دیده شده است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر و خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

آئین آغاز به کار این برنامه فرهنگی با حضور اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ، شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران ، عادل مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلانشهرها و جمعی از لرستانی های مقیم تهران حضور یافتند.

 هفته فرهنگی لرستان تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

unnamed (1)

 

 

unnamed (2)

 

 

unnamed (3)