- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مستند فیلمساز کوهدشتی به جشنواره الجزیره می‌رود

13930520000352_PhotoA

 

فیلم تفتان ساخته هوشنگ میرزایی فیلمساز کوهدشتی به بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند الجزیره در کشور قطر راه یافت. 

به گزارش میرملاس به نقل فارس،جشنواره بین المللی فیلم مستند الجزیره که برگزارکننده آن شبکه مستند الجزیره است و در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که با حضور چهره های مطرح و برتر مستند سازان جهان در کشور قطر برگزار می‌شود و امسال مستند ساز مطرح جهان خانم کیم لانگیتو هم در بخش فیلم‌های بلند مسابقه با تازه ترین اثر مستندش حضور دارد. جشنواره فیلم مستند الجزیره در سه بخش فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند و بلند برگزار می‌شود که فیلم تفتان در بخش مسابقه فیلم‌های نیمه بلند پذیرفته شده است.

 

 

 

 

این جشنواره در ۲۲ اکتبر شروع و در ۲۷ اکتبر به پایان می‌رسد.                                                                    

فیلم تفتان داستان زندگی پیرمردی زاهدانی بنام سید محمد امین سیستانی است که توانسته با سنگ ریزه ۱۳ هکتار بیابان خشک و بی آب و علف را تبدیل به یک مجتمع بزرگ تفریحی و فرهنگی نماید و همچنین در این مجتمع با سنگ ریزه های رنگی و سنگ پرتی کارخانه های سنگ بری زیباترین مسجد جهان اسلام را بنا کند . سید محمد امین سیستانی همچنین دورتادور خانه اش برای دهها گنجشک بی پناه لانه ساخته و از راه درآمدی که از طریق مجتمع رفاهی و تفریحی اش بدست می آورد برای کپرنشین ها و زاغه نشین ها و مردم نیازمند لباس و غذا تهیه می کند و بین آنها تقسیم می کند.

 

 

 

 

بنابراین گزارش، فیلم تفتان تاکنون حضور موفقیت آمیزی در جشنواره های داخلی داشته و در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جایزه تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بخش ملی و در بخش بین الملل نیز جایزه ویژه هیات داوران را بخود اختصاص داده است . همچنین این فیلم در هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت و جشنواره حسنات اصفهان نیز حضور داشته و موفق به کسب جایزه گرفته و در نهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس اردیبهشت هرمزگان نیز در بخش مسابقه حضور داشته و در دو بخش کاندید دریافت جایزه گردیده است و در نهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی نیز موفق به دریافت جایزه و دیپلم افتخار گردیده است . بیشتر آثار فیلم کوتاه و مستند هوشنگ میرزایی تاکنون در جشنواره های داخلی و خارجی حضور چشمگیر و موفقیت آمیزی داشته است و فیلم با خدا می‌رقصم او نیز به بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز راه پیدا گرده است.