- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان از دورترین نقاط لرستان بازدید کرد

81346313-6008708

 

استاندار لرستان در ادامه سفرهای شهرستانی خود از مناطق محروم ، سخت گذر در بخش کاکاوندشهرستان دلفان بازدید کرد واز نزدیک مسائل و مشکلات این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش میرملاس به نقل ازایرنا ، هوشنگ بازوند در این بازدید که نماینده سلسله و دلفان ، مدیران کل راه و شهرسازی ، آب و فاضلاب روستایی ، ورزش و جوانان ، امور روستایی استان لرستان را به همراه داشت منطقه دهستان کاکاوند غربی که یکی از محرومترین و دور افتاده ترین نقاط لرستان است را برای بازدید خود انتخاب کرد.

دهستان کاکاوند غربی در غرب شهرستان دلفان ودر نقطه صفر مرزی بااستان کرمانشاه واقع شده است . این دهستان از محرومترین مناطق لرستان است که ساکنان آن از ابتدایی ترین امکانات رفاهی و خدماتی محرومند.

نماینده عالی دولت در لرستان ،هدف از این بازدید را آشنایی با عمق محرومیت منطقه عنوان کرد و گفت : رسانه ها و مسئولان منطقه گزارش های از محرومیت مردم کاکاوند ارائه کرده اند و شخصا تصمیم گرفته ایم از نزدیک با مردم این دیار دیدار داشته باشیم تا مشکلات و نیازهای آنان را بشنویم و بتوانیم برای حل مشکلات آنان برنامه ریزی کنیم.

مهندس بازوند در این بازدید با مشکلات ساکنان روستاهای زیج ، چم حصار ، قلاته ، باغ کره علیا ، وسطی وعلیا ، چم انجیر علیا ، سفلی و وسطی ، بن جو فیض علی ، گاودانه پا ، پا چنارهیل، درکه ، کنک سرخ ، سگر و سیل خانی آشنا شد و از نزدیک آلام و در دهای آنان را شنید و برای حل مشکلات آنان قول مساعد داد.

* حل مشکلآب شرب ۱۵ روستای منطقه با بهره برزداری از مجتمع آبرسانی چم حصار

استاندار لرستان در بازدید از مجتمع آبرسانی روستای چم حصار به خبرنگار ایرنا گفت :۱۵ روستای منطقه به سبب خشکسالی با مشکل آب شرب مواجه اند که شرکت آبفار لرستان برای حل این مشکل اقدام به احداث یک مجتمع آبرسانی با اعتبار ۱۵میلیاردریال کرده است .

وی افزود : چاه این مجتمع حفر شده است و آبدهی خوبی هم دارد ، به مسئولان شر کت آبفار تاکید شده است کمتر از یکسال این طرح را به اتمام برساند تا مشکل آب شرب ساکنان حل شود.

* محرومیت زدایی از دساوردهای انقلاب اسلامی است

بازوند، در ادامه محرومیت زدای را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت : محرومیت زدایی یادگار امام راحل است و مقام معظم رهبری نیز همواره در سیاست های کلی ابلاغی به سران سه قوه تاکید فروانی برمحرومبت زدایی و حل مشکلات مردم مناطق محروم و روستاها دارند.

وی اظهار داشت : من قبلا به این منطقه آمده ام و برخی نقاط دیگر را نیز امروزبرای اولین بار بازدید کردم که واقعا ساکنان این روستاها با مشکلات فراوانی مواجه اند در برخی روستاها اصلا جاده ای وجود ندارد و مردم به سختی تردد می کنند .

استاندار لرستان خاطر نشان کرد : توجه به روستاها و ایجاد زیرساخت نقش مهمی در رونق دامپروری و کشاورزی و بطورکلی تولید دارد و اگر کوتاهی کنیم آنان با مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل می شوند .

مهندس بازوند یکی از رویکردهای دولت دکترروحانی را توجه به روستاها عنوان کرد و بیان داشت : رئیس جمهور درسفر به لرستان برای اولین بار با روستائیان دیدار کرد و چندی پیش نیز همایش روستا در روز روستا برگزار شد و دکتر روحانی در جمع روستائیان به سخنرانی پرداخت.

نماینده عالی دولت ، با اشاره به مشاهدات خود ودردل های ساکنان منطقه نسبت به حل مشکلات مردم منطقه قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد با تکمیل مجتمع آبرسانی چم حصار مشکل آب شرب آنان و مقوله احداث راه دسترسی آنان را حل شود.

* اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای راه شکافی

استاندار از تخصیص مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای راه شکافی این روستاها خبرداد و بیان داشت : تاکنون هفت کیلومتر مسیر راه شکافی شده و راه شهرسازی استان هم اکنون مشغول است که هشت کیلومتر باقی را انجام می دهد و مصمم هستیم این جاده به حول و قوه الهی آسفالت کنیم.

مهندس بازوند در پاسخ به این سئوال که مردم منطقه ۳۵ سال است که انتظار دیدار بافرماندار را می کشند و شما با این سفر انتظارآنان را خاتمه دادید پاسخ داد : ما کار زیادی نکردیم بازدید از روستاها وظیفه ماست و دولت نیز توجه خاصی به روستاها دارند و مقام معظم رهبری همان تاکیدات امام (ره) را همواره به مسئولان گوشزد می کنند.

وی تصریح کرد : مردم دربرخی نقاط که جاده ای برای تردد وجود ندارد با مشکلات فراوانی مواجه اند و ما دیدیم که خورروهای کمک دار هم در برخی نقاط از توقف باز می ایستادند و با کمک دیگر خودروها مسیر را ادامه می دادند.

ساکنان روستاهای دهستان غربی نبود راه دسترسی مناسب ، مشکل آب شرب ، مخابرات ،نبود مدرسه ، بهداشت و مشکل خشکسالی را از مهترین مشکلات خود در دیداربا استاندار لرستان عنوان می کردند.