- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دفاع از ارزش های دینی و انقلابی رسالت مهم اهل قلم است

111111

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: از دیگر رسالت‌های اهل قلم نگهبانی از فرهنگ دینی و عمومی و ارزش‌ها است از اهل قلم انتظار می‌رود از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کنند و این رسالت بسیار سنگینی است.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، [1] حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه انجمن قلم ایران شعبه لرستان با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: موضوع غدیر امتداد حرکت نبوت و رسالت است که برای هدایت بشر و رهبری امت اسلامی است و همان جایگاهی که نبوت در اسلام دارد امامت نیز در مرتبه نازله قرار دارد.

وی با بیان اینکه میان امامت و نبوت تفاوت‌هایی وجود دارد، افزود: نبوت وحی را دریافت می‌کند ولی امامت وحی را دریافت نمی‌کند اما وحی را تبلیغ می‌کند و آنچه در ماجرای غدیر اتفاق افتاده است حرکت مستمری برای هدایت انسان‌ها و برای ضمانت سعادت دنیای بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه حافظان غدیر نویسندگان و شاعران بودند بیان کرد: کسانی‌ که اهل قلم بودند راجع به غدیر نوشتند و کسانی‌که شاعر بودند ماجرای غدیر را به شعر نوشتند لذا می‌‎بینیم در ماجرای غدیر مرحوم علامه امینی با مطالعه بیش از ۱۰۰هزار جلد کتاب، کتاب الغدیر را نوشت.

وی تصریح کرد: زمان اتفاق افتادن ماجرای غدیر حسام بن ثابت بلند شد و اشعار زیبایی را در مورد غدیر بازگو کرد و این نشان دهنده این است که نویسندگان و اهل قلم در ماجرای غدیر پیشتاز و پیش قراول بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز هم اهل قلم باید پیشگام، پیشقدم و پیش قراول در مسئله غدیر باشند، تصریح کرد: برای اهل قلم چند رسالت و مسئولیت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روشنگری و هدایت‌گری اشاره کرد.

وی خاطرشنان کرد: هدف اهل قلم باید رشد و تعالی فرهنگ جامعه باشد و دیگر رسالت آن‌ها این است که در جهت رشد و تعالی انسان‌ها قدم بردارند.

امام جمعه خرم آباد گفت: از دیگر رسالت‌های اهل قلم نگهبانی از فرهنگ دینی و عمومی و ارزش‌ها است از اهل قلم انتظار می‌رود از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کنند و این رسالت بسیار سنگینی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این‌که امام علی(ع) در حدیثی به اهل قلم هشدار داده است، عنوان کرد: امام علی(ع) فرموده است اهل قلبم دو دسته هستند اهل قلم مضر و اهل قلم نافع که اگر کلام حکما در مسیر ثواب و صحیح باشد دارو و دوا است و اگر در مسیر انحراف و غلط باشد درد است لذا نگهبانی از فرهنگ و ارزش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه و رسالت اهل قلم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: از دیگر وظایف اهل قلم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست شناساندن مرزهای هدایت، تابلوهای حرکت است و اهل قلم باید مرزهای فکری و مرزهای علمی را به افراد نشان دهند و اگر افراد روز مرز حرکت نکنند دچار انحراف و شکست می‌شوند و کسانی‌که مرزها را درست نشناخته‌اند، تیزبین نبوده‌اند و درایت و هوشیاری نداشته‌اند و دچار لغزش شدند و ساقط شدند.

وی تحکیم باورهای دینی را نیز از رسالت‌های اهل قلم دانست و گفت: مسئله تحکیم باورهای دینی دینی و حفظ وحدت و همدلی جامعه، هدایت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی از وظایف سنگین اهل قلم است.

امام جمعه خرم آباد با بیان این‌که شما اهل قلم به تعبیر مقام معظم رهبری افسران میدان فرهنگی هستند عنوان کرد: امروز جنگ، جنگ بیان قلم و تهاجم، تهاجم فرهنگی و مقابله فرهنگی است و به شما افسران میدان فرهنگ تبریک می‌‎گویم که این انجمن را به‌وجود آورده‌اید و با حمایت ارشاد اسلامی از آن انجمن‌های اهل قلم ارزشی و انقلابی باشید چراکه رسالت امروز ما همین است که فکر و اندیشه ما به این است که اهل قلم به میدان بیایند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این‌که جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به افکار و اندیشه است، گفت: جنگ امروز جنگ قلم قلم است نه جنگ شمشیر، امروزه افکار و عقل مورد هدف هستند نه مرزهای جغرافیایی و مبانی اعتقادی مردم مورد هجمه است نه سرزمین و معدن‌ها، معدن‌ها را می‌توان برد ولی بردن فکر و متلاشی کردن فکر کار سختی است و به همین دلیل دشمن در جنگ نرم به‌دنبال ضربه زدن به افکار و اندیشه است.

وی با اشاره به شعار سال عنوان کرد: رسالت اصلی من نیز همین است که ارزش قلم و ارزش بیان، نویسندگی و ارزش حرکت فکری را با توجه به شعار سال به دنبال این باشند که از فرهنگ پاسداری و نگهبانی کنند و به‌دنبال تبلیغ و ترویج آن باشند.