- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقا محمدی : تحریم‌ها اعمال شود؛ مذاکرات کارشناسی استانبول باید لغو شود

[1]

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات مسکو گفت: گروه ۱+۵ در تلاش است تا در این مذاکرات ایران را از حق قانونی خود که در ان پی تی ذکر شده است محروم کند و با طولانی‌کردن مذاکرات درصددند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

وی افزود: ۱+۵ درتلاش است تا با وعده های خلاف درباره تأمین سوخت مورد‌نیاز جمهوری اسلامی، مذاکره را تنها برای مذاکره ادامه بدهد تا برای خود وقت بخرد.

این عضو کمیسیون‌امنیت‌ملی خاطرنشان کرد: ما به کارخود ادامه داده و منتظر نتیجه نهایی مذاکرات نمی مانیم اما مذاکرات کارشناسی را برای جلوگیری از بهانه‌جویی‌های غرب مضر نمی‌دانیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا زمان به رسمیت شناخته‌شدن حق خود غنی‌سازی را ادامه می‌دهد، افزود: در صورتی که غرب تهدیدهای خود مبنی بر اعمال تحریم های نفتی جدید را به طور عملی کند، مذاکرات کارشناسی نیز لغو می شود.

وی افزود: اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی منافع غرب را نیز به‌خطر انداخته و آنها را متضرر می کند، اما اگر آنها بخواهند تحریم‌ها را دنبال کنند مذاکرات باید لغو شوند.