- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اختصاص ۱۳۰۰۰ میلیارد اعتبار به صنایع لرستان

119961_491

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا  قدرت‎الله ولدی، بیان کرد: از مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی لرستان، اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به آنها اختصاص یافته است.

 وی افزود: با تزریق این میزان اعتبارات به صنایع لرستان می‎توان مشکلات صنعت استان را تا حدود زیادی رفع کرد و زمینه توسعه و رشد صنایع فراهم می‎شود.

 ولدی تصریح‌کرد: شهرستان بروجرد نیز با صنایع و پتانسیل‎های مختلفی که دارد می‎تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه استان بوده و رفع مشکل بیکاری در شهرستان باشد.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان اضافه‌کرد: در حال حاضر ۱۳۳ واحد صنعتی بروجرد خواستار دریافت تسهیلات سرمایه در گردش بوده که با برنامه‎ریزی انجام شده ۲۳۳ میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدها پرداخت می‎شود.

 وی با اشاره به وجود ۱۱۵ طرح توسعه‎ای و تکمیلی در استان، اظهارکرد: از این تعداد طرح استانی ۱۵ واحد صنعتی در شهرستان بروجرد حضور دارند که برای این تعداد طرح نیز اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات پرداخت می‎شود.

 ولدی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‎های انجام شده و در راستای تسهیل کار برای سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران استان، گروه‎های مختلفی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای همراهی با گروه‎های سرمایه‌گذار وجود دارد که در ابتدای حضور در استان تا پرداخت تسهیلات در کنار سرمایه‌گذاران هستند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر اساس این برنامه‌ریزی واحدهای صنعتی پس از دریافت تسهیلات مورد رصد و بررسی قرار می‎گیرند تا تسهیلات دریافتی واحدهای صنعتی در راستای طرح‎های صنعتی و توسعه‎ای صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

 وی اضافه‌کرد: با این روش علاوه بر تعامل بین سازمان و صنایع استان، مشکلات عدیده‎ای که در راستای هزینه کردن تسهیلات وجود داشته برطرف می‎شود.

 ولدی با اشاره به مشکلات کارخانه فولاد گستر نوید نوین بروجرد نیز اظهارکرد: بر اساس بررسی‎های انجام شده و با رایزنی‎های انجام شده این صنعت برای دریافت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک صادرات معرفی شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح‌کرد: همچنین در خصوص صندوق توسعه نیز ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی، ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و سه میلیون یورو تسهیلات ارزی برای این صنعت در نظر گرفته شده است.