تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

۳۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت پائیزه می‌رود

  • کد خبر : 58447
  • 23 مهر 1393 - 20:08

  مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پائیزه می رود که پیش بینی می شود ۶۳۷ هزار تن تولید گندم، جو و کلزا در استان داشته باشیم. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم کیانوش حمیدیان ، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم و […]

139301181405514282480423

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پائیزه می رود که پیش بینی می شود ۶۳۷ هزار تن تولید گندم، جو و کلزا در استان داشته باشیم.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم کیانوش حمیدیان ، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم و جو در استان لرستان  آغاز شده است و در مناطق سردسیر تا اواخر آبان و مناطق گرمسیر مانند پلدختر و کوهدشت تا اوایل آذر هم ادامه دارد و پیش بینی می شود حداقل ۴۵۰هزار تن تولید  گندم داشته باشیم.

وی افزود: نیاز گندم داخل استان همیشه تامین شده است ومصرف داخل استان حدود ۲۹۰ هزار تن است و با توجه به تولید ۴۵۰هزار تن گندم در استان ما بقی به خارج استان فرستاده می شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: حدود ۶۰هزار هکتار از اراضی گندم استان به صورت آبی و۱۹۵هزار هکتاراراضی بصورت دیم کشت می شود .

حمیدیان تصریح کرد: سطح اراضی آبی ودیم پاییزه جو در استان به ترتیب  ۷هزار هکتار و۱۱۸هزار هکتار است که پیش بینی می شود ۱۸۰هزار تن برداشت جو در استان داشته باشیم .

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در موردمیزان سرانه مصرف جودر استان گفت: باتوجه به اینکه لرستان استانی دامپرور است این مقدارتولید نیاز داخل استان را برآورده می کند لذا درزمینه تولید جو خود کفا هستیم.

وی بیان کرد: با تدارکاتی که در زمینه بذر اصلاح شده و کود شیمیایی دیده شده است ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت می رود که پیش بینی می شود  ۶۳۷ هزار تن تولید گندم، جو وکلزا درسطح استان داشته باشیم.

حمیدیان در رابطه با کشت دانه های روغنی و کلزا در استان اظهار کرد: کشت کلزا در مناطق سردسیر به اتمام رسیده است اما  در مناطق گرمسیر هنوز ادامه دارد بنابراین  در سطح ۲۵۰۰ هکتار اراضی کشت دانه های روغنی و کلزا داریم که برآورد می شود حدود ۷ هزار تن برداشت محصول داشته باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آقای حمیدیان این همه شعار پشتیبانی از کشاورزان کی عملی خواهد شد وچرا تسهیلاتی که به اصطلاح به کشاورزان میدهید هنوز کسی به عینه لمس ودریافت ننموده است مثلا کود شیمایی سفیدی که به کشاورز میدهید مبلغ دو هزار با بازار ازاد تفاوت داره وخود بخوان این حدیث مفصل را//////////////////////////

  2. با این حمایتی که از کشاورز میشه قطعاً تولید امسال از پارسال کمتر است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.