تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

سفر هیأت تجاری‌بازاریابی لرستان به روسیه با ریاست استاندار + تصاویر

  • کد خبر : 58455
  • 23 مهر 1393 - 20:26

  هیأت ۲۱ نفره‌ی تجاری بازاریابی لرستان که توسط اتاق بازرگانی خرم‌آباد و به ریاست استاندار لرستان و تنی چند از مدیران دولتی استان به منظور سفری چهار روزه عازم روسیه شده است، در اولین برنامه‌ی خود در ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو حضور یافت.   به گزارش میرملاس نیوز، در این ضیافت استاندار […]

567
 
هیأت ۲۱ نفره‌ی تجاری بازاریابی لرستان که توسط اتاق بازرگانی خرم‌آباد و به ریاست استاندار لرستان و تنی چند از مدیران دولتی استان به منظور سفری چهار روزه عازم روسیه شده است، در اولین برنامه‌ی خود در ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو حضور یافت.

  به گزارش میرملاس نیوز، در این ضیافت استاندار لرستان با اشاره به باز شدن پنجره‌های متنوع دیپلماسی در دولت جدید، به تشریح مزیت‌های لرستان پرداخت و خواستار همکاری و توسعه‌ی روابط بین دوجانبه میان استان لرستان و بازارهای امکان‌پذیر و متناسب کشور روسیه گردید.

 رییس ‌کل دادگستری لرستان نیز که در این سفر هیأت تجاری‌بازاریابی لرستان را همراهی می‌کند، تثبیت و بهبود شرایط کسب و کار را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی برشمرد و گفت: قبل از فراهم نمودن زیرساخت‌ها و در واقع عوامل تسهیل‌کننده‌ی فضای کسب و کار نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی داشت.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این ضیافت با برشمردن مزیت‌های مختلف لرستان از جمله سنگ، میوه و سبزیجات خواستار فراهم شدن هرچه بیشتر امکان حضور فعالان اقتصادی لرستان در روسیه شد و اظهار داشت: هیأت تجاری بازاریابی لرستان ترکیب متنوع و قوی‌یی دارد که امیدواریم با توجه به  فرصت به‌دست آمده در روابط ایران و روسیه که می‌توان آن را غنیمتی دانست، امکان هرچه بیشتر توسعه‌ی بازار محصولات تولیدی و خدماتی لرستان و اختصاص سهم بیش‌تری از بازار بزرگ روسیه فراهم شود.

 سفیر ایران در روسیه هم ضمن خوشامد به اعضای هیأت تجاری بازاریابی لرستان، از قابلیت‌ها و مزیت‌های لرستان ابراز خوشحالی نمود و خواستار حضور فعالانه و قوی صنایع تولیدی و کشاورزی در بازار روسیه گردید.

 مهدی سنایی با اشاره به سیاست‌های جدید دولت در خصوص توسعه‌ی روابط بین‌الملل گفت: ما به عنوان نمایندگان دولت در روسیه از هیچ کوشش و کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 وی با برشمردن تجارب قبلی و تأکید بر استفاده از آن‌ها افزود: به فعالان اقتصادی توصیه می‌کنیم با برداشتن گام‌های مطمئن و سنجیده برای ایجاد ارتباطات تجاری پایدار تلاش نمایند.

 مذاکره‌ی مسوولان و بازرگانان لرستانی با اتحادیه‌ صنعتگران و تولیدکنندگان روسیه

 هیأت تجاری بازاریابی لرستان در دومین روز سفر خود با رییس شورا و اتحادیه‌ی صنعتگران و تولیدکنندگان روسیه دیدار و گفتگو کرد.

 به نقل از روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این همایش که محل سالن اجلاس کنفدراسیون صنعتگران و کارفرمایان مسکو برگزار شد، “النا ولادمیروونا” نماینده‌ی دومای روسیه و رییس کنفدراسیون  مذکور ضمن ابراز خوشحالی از حضور هیأت تجاری بازاریابی لرستان در مسکو، اعضای روسی حاضر در جلسه را که شامل تجار و بازرگانان مرتبط با مزیت‌های اقتصادی لرستان دعوت شده بودند، معرفی نمود.

 در ادامه؛ استاندار لرستان هم با قدردانی از این دعوت و برپایی همایش اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت‌های گوناگون و متنوعی در زمینه‌های مختلف دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری‌های دوجانبه‌ی مفید باشد.

هوشنگ بازوند به خلاء صنایع تبدیلی در لرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مشخصاً در این زمینه سرمایه‌گذاران روسی می‌توانند ورود پیدا کنند و از حمایت‌های همه‌جانبه‌ی برنامه‌ریزی‌شده در این استان بهره‌مند شوند.

 وی با تشریح اقتصاد رو به رشد لرستان و حضور سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی جهت بهره‌مندی از فرصت‌های بی‌نظیر اقتصادی در این استان، تصریح کرد: فراهم نمودن امکان میزبانی از سرمایه‌گذاران روسی از اولویت‌های کاری جامعه اقتصادی لرستان هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی می‌باشد.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم با ارائه‌ی گزارشی از سیمای اقتصادی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی لرستان، بنگاه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی لرستان را آماده‌ی ارائه‌ی محصولات و خدمات به بازار روسیه دانست و گفت: امروز شرایط بسیار خوبی در لرستان وجود دارد و زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای تعاملات اقتصادی دو جانبه فراهم است.

 در ادامه، اعضای هیأت تجاری بازاریابی لرستان به معرفی خود و زمینه‌ی کاری‌شان   پرداخته و با تغییر در ترکیب جلسه، به مذاکره‌ی مستقیم و رو در رو با طرف‌های مرتبط خود در زمینه‌ی فعالیت‌های ساختمانی، میوه و سبزیجات، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی ارگانیک، معدنی، ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و خدمات فنی مهندسی پرداختند.

 

9---
 
 
9009
 
گزارش و عکس : روابط عمومی اتاق بازرگانی خرم آباد
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. خوش بگذره.انشاله دست پر برگردید

  2. با سلام
    جناب آقای دکتر سنایی که در حال حاضر بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بسر می برد از نخبگان سیاسی بویژه درمسایل روسیه بوده و همشهری بودن ایشان را با استاندار لرستان به فال نیک می گیریم ، امیدواریم آقای دکتر که علاقه وافری به مردمان لرستان دارند بتوانند با ایجاد بنگاههای اقتصادی مشترک بین لرستان و خواهرخوانده روسی ، فصل جدیدی در شکوفایی و رونق اقتصادی لرستان رقم بزنند.

  3. این تحرکات و دیپلماسی فعال برای رونق اقتصادی نشان دهنده توانمندی والا مجموعه استانداری لرستان می باشد. به امید موفقیت استان لرستان

  4. در این شرایط که بازار داخلی و وضعیت بغرنج تولید در کشور و استان موجب رکود شده است ، بهترین راه استفاده از بازارهای خارجی و صادرات به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه است. این مهم فقط با مساعدت دولت در امر تسهیل صادرات و تشویق صادرکنندگان می باشد. استان لرستان با استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی و بسترهای مناسب جهت تولید ، می تواند یکی از گزینه های مناسب جهت صادرات باشد. به شما قول میدهم چنانچه دولت به کمک بخش خصوصی برای تسهیل صادرات و بازاریابی محصولات آنها در خارج از کشور بیاید . آمار بیکاری به شدت کاسته شده و کمتر کسی به آزمونهای استخدامی دل خوش می کند

  5. حرکت و نگرش خوبی است اگر توافقی حاصل شد استاندار محترم باید دست دلالان و رانت خواران واسطه گران را ببرند تا نتیجه این حرکت اقتصادی رو مردم به عینه لمس کنند و انشااله شاهد شکوفایی اقتصادی استانمان باشیم و در این ضمینه دست توانمند بیکاران تحصیلکرده گرفته شود

  6. تحریم روسیه فرصت مناسبی برای صادرات است اما شرط رسیدن به مطلوب کیفیت کالا و قیمت مناسب است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.