- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برگزاری همایش بررسی موانع توسعه در لرستان

13921211000002_PhotoA

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان گفت: همایش بررسی موانع توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اردیبشهت ماه سال آینده در لرستان برگزار می‏‎شود.

به گزارش میرملاس به نقل  فارس ، صیدعلی کورانی‌فرد ظهر امروز در جلسه هماهنگی همایش توسعه در لرستان در خرم‏‎آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز امروز جامعه و به ویژه استان لرستان توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  است، بنابراین یکی از برنامه‏‎های ما در سطح استان برگزاری همایش بررسی موانع توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اردیبشهت ماه سال آینده در لرستان است.

وی ادامه داد: فضای غالب کشور فضای برنامه‏‏‎ریزی، تلاش و کوشش برای توسعه اقتصادی استان‎ها است و در این خصوص ما باید زمینه را برای این توسعه به ویژه حضور بخش خصوصی در لرستان فراهم کنیم.

کورانی‌فرد یادآور شد: اگر استانی از توسعه اقتصادی جا بماند، باید هزینه‎های زیادی در راستای آن پرداخت کند، این در حالی است که استان لرستان در گذشته از بسیاری از این پیشرفت‏‎ها و مزیت‎ها در کشور بهره‎ای نبرده است و به همین علت امروز تاوان آن را پس می‏‎دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این همایش در استان لرستان برنامه‎‏ریزی‎های زیادی صورت می‏‎گیرد و کمیته‎های پیشنهادی برای آن کمیته اجرایی، تشریفات و پذیرایی، مالی و بودجه، تبلیغات و روابط عمومی هستند، این در حالی است که در کمیته علمی این همایش کمیته‏‎های زیر مجموعه کشاورزی و دامپروری، اکوتوریسم، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، آموزش و پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان گفت: ما باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنیم که گستره مخاطبان این همایش بزرگ نخبگان و افراد توانمند استان باشند.

کورانی‌فرد متذکر شد: در این همایش رسانه‎های استان باید حضور پررنگ و فعالی داشته باشند، زیرا رسانه‎ها ظرفیت‎های بزرگی برای توسعه لرستان محسوب می‏‎شوند، این در حالی است که کمیته تبلیغات و رسانه نیز در برنامه این همایش در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در بحث تامین هزینه این همایش هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و هماهنگی لازم با استاندار لرستان در این خصوص انجام شده است و امیدواریم این همایش تاثیر زیادی در توسعه این استان داشته باشد.