تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

مسئولان از تخریب جنگل‌های لرستان جلوگیری کنند

  • کد خبر : 58574
  • 25 مهر 1393 - 15:56

  امام جمعه موقت خرم آباد گفت: متاسفانه در استان لرستان از بارش‌ها استفاده بهینه نمی‌شود و جنگل‌ها و منابع طبیعی استان مورد تخریب و نابودی قرار گرفته است. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد، با اشاره به عید بزرگ […]

139302022344409832589233

 

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: متاسفانه در استان لرستان از بارش‌ها استفاده بهینه نمی‌شود و جنگل‌ها و منابع طبیعی استان مورد تخریب و نابودی قرار گرفته است.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد، با اشاره به عید بزرگ غدیرخم  اظهار کرد: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که در آن امامته حضرت علی(ع) اعلام می شود.

وی افزود:مقام معظم رهبری فرموده اند باید توجه داشته باشیم که معرفی امامت پیام روز غدیر است و حکومت یکی از ارکان امامت است که در نظر گرفته می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به ماهیت اسلام ناب و آمریکایی بیان کرد: حکومت اسلامی یکی از مصادیق اسلام ناب است که این نوع اسلام دنبال ایجاد وحدت و همدلی در بین امت اسلامی است و از آن طرف قضیه اسلام آمریکایی وجود دارد که دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان است که امت اسلامی باید بیدار باشد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین عنوان کردند که توان دفاعی غزه باید بالا برود و خود را مجهز کرده و آماده باشند.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق وعده های خداوند عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین فرمودندما به وعده های خداوند بزرگ ایمان داریم و خدا فرموده است استقامت کند تا در برابر دشمنان به پیروزی برسید.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به دلایل نادیده گرفتن شدن‌های ظرفیت های استان لرستان گفت: استان لرستان در حوضه های مختلف دارای ظرفیت‌های بالایی است که به خاطر مسائل سیاسی و حزب بازی ها از این ظرفیت ها استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان لرستان تمام تلاش خود را بکنند که خارج از بازی های سیاسی از ظرفیت های استان استفاده شود و شرایط توسعه استان را فراهم کنند.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به محرومیت عشایر و روستائیان از طرح های توسعه ای گفت: مسئولان استانی باید شرایطی فراهم کنند و طرح‌هایی ایجاد کنند تا روستائیان و عشایر زحمت کش هم بتوانند استفاده لازم را ببرند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به سریال دامنه دار سوانح ریلی در لرستان اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال ۹۳ شاهد وقوح سوانح ریلی زیادی در لرستان بوده ایم که خسارات زیست محیطی زیادی به استان وارده کرده‌اند.

وی رسیدگی مسئولان کشوری به موضوع راه آهن لرستان را ضروری دانست و افزود: مسئولان کشوری و استانی باید هرچه سریعتر برای برطرف شدن مشکلات ریلی استانی تمهیداتی ویژه در نظر بگیرند چراکه میزان خسارت محیط زیست لرستان از این سوانح بالا است.

حجت الاسلام متقی نیا با انتقاد از تخریب جنگل ها در لرستان بیان کرد: بارش باران در استان شروع شده که خداوند را به خاطر این رحمت بیکرانش شکرگذاریم اما متاسفانه در استان لرستان از این بارش ها استفاده بهینه نمی شود و جنگل ها و منابع طبیعی استان در معرض تخریب و نابودی هستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. در صورتی که طرح و یا جاده حتماً از داخل جنگل عبور کند می بایست مسئولین مجریان طرح را اجبار کنند که در همان نزدیکی به تعداد حداقل دوبرابر درختان قطع شده درختکاری شود و به مدت حداقل ۱۰ سال از آنها نیز نگهداری گردد. این تنها راه جبران خسارات وارده به جنگل است.

  2. طرح ترسیب کربن در هیجده استان در حال اجراست ولی در لرستان خبری نییییسسس

  3. سلام به مسئولین صدیق شهرستان های کوهدشت ورومشکان . شما رابه خدا جنگل های کوه ها اطراف دوشهرستان بالا ۷۰درصد شاید بالاتر درحال تخریب هستند همت کنیید از این بیشتر نشوند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.