تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تقویت فرهنگ اصیل دینی موجب صلح و آرامش می‎شود

  • کد خبر : 58631
  • 26 مهر 1393 - 13:42

  فرماندار خرم‌آباد گفت: برای داشتن صلح، آرامش و اعتدال، چاره‎ای جز تقویت فرهنگ اصیل دینی، ملی و بومی لرستان خود نداریم. به گزارش میرملاس به نقل از فارس  به مراسم هفته فرهنگی لرستان در تهران، حبیب‎الله خجسته‎پور صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه این برنامه‎ها فرصتی برای شناساندن فرهنگ و سنن قوم […]

13930216000555_PhotoA

 

فرماندار خرم‌آباد گفت: برای داشتن صلح، آرامش و اعتدال، چاره‎ای جز تقویت فرهنگ اصیل دینی، ملی و بومی لرستان خود نداریم.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس  به مراسم هفته فرهنگی لرستان در تهران، حبیب‎الله خجسته‎پور صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه این برنامه‎ها فرصتی برای شناساندن فرهنگ و سنن قوم لر به دیگر اقشار ایران زمین است، گفت: فرهنگ عامه ما مجموعه‎ای از آداب و سنن است که سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و ما موظف به حفظ و نگهداری و اشاعه آن هستیم.

خجسته‎پور تبلیغات صحیح و به موقع را از عوامل اصلی در شناساندن بهتر فرهنگ قوم لر بیان کرد و ادامه داد: موسیقی قوم لر در گوشه گوشه دنیا طرفدار زیادی دارد و امروز این جمع حاضر با تشویق‎ها و ابراز احساسات خود این موضوع را به اثبات رساندند، بنابراین ما وظیفه داریم، دیگر مولفه‎های فرهنگی قوم لر را در اینجا به دیگر هموطنان خود معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید آن چنان شایسته و موثر در اینجا فرهنگ و آداب قوم لر را به نمایش گذاریم که همین طرفداران و هواخواهان موسیقی لری را به سمت استان لرستان سوق دهیم، تا با دیگر جاذبه‎های فرهنگی و تاریخی و طبیعی منطقه بیشتر آشنا شوند.

این مسئول تاکید کرد: اگر ما می‎خواهیم، جوانان و نوجوانان خود را در مقابل آسیب فرهنگ‏‎های بیگانه واکسینه کنیم، چاره‏ای جز تقویت فرهنگ عامه نداریم.

وی در متذکر شد: تبلیغ یک ابزار فرهنگی است و اینکه ما امروز در اینجا شاهد نمایش موسیقی و آداب و سنن قومی خود هستیم در واقع به دنبال تثبیت فرهنگ بومی، محلی و ملی خود هستیم.

خجسته‎‏پور یادآور شد: در کشورهای همسایه و منطقه شاهد خشونت‎های بی‏ حد و حصری هستیم، همه و همه نشأت گرفته، از دوری و جدایی از فرهنگ اصیل بومی، ملی و دینی است.

وی تأکید کرد: بدون شک برای داشتن صلح، آرامش و اعتدال، چاره‎ای جز تقویت فرهنگ اصیل دینی، ملی و بومی خود نداریم.

فرماندار ضمن عرض خسته نباشید، به تمامی کسانی که شرایط اجرای این هفته فرهنگی را فراهم کرده‎اند، گفت: جا دارد، از شهردار خرم‎آباد، مجموعه شهرداری تهران و خرم‎آباد، مدیریت خانه هنرمندان تهران، شورای اسلامی شهر خرم‎آباد و انجمن لرستانی‎های مقیم تهران  و تک تک عزیزانی که در این مدت خیلی زحمت کشیده‎اند تشکر و قدردانی به عمل آورم.

در این مراسم شهردار خرم‎آباد لوح یادبود هفته فرهنگی لرستان را به فرماندار خرم‎آباد تقدیم کرد، این هفته فرماندار شهرستان خرم‎آباد میهمان ویژه برنامه‎های هفته فرهنگی لرستان در خانه هنرمندان تهران بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.