- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معرفی فرهنگ غنی لرستان به سایر اقوام در نمایشگاه فرهنگی

13921208000495_PhotoA

 

شهردار خرم آباد گفت: در نمایشگاه فرهنگی، فرهنگ غنی و بی‌نظیر لرستان به دیگر اقوام به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس ، محمد مهرابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور شناساندن فرهنگ غنی و بی‌نظیر لرستان به دیگر اقوام با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای شهر تهران و به ویژه مناطق شش و ۱۹  تهران به مدت یک هفته در خانه سینمای ایران در شهر تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در ۵۰ غرفه و با مشارکت برخی نهادهای دولتی از جمله بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، محیط زیست و بخش خصوصی به گونه‎ایی زیبا و خوب برگزار شد که اعضای شورای شهر و شهردار تهران به منحصر بودن آن اذعان کردند.

مهرابی اضافه کرد: شهرداری خرم‎آباد از تاریخ ۲۱ خرداد امسال رایزنی‎های خود را با شهرداری تهران جهت برگزاری این نمایشگاه آغاز کرد که بعد از سه ماه و با همکاری شهردار تهران این کار به سرانجام رسید.

شهردار خرم‎آباد بیان کرد: این تنها ۱۰ درصد از ظرفیت شهرداری در برگزاری این نمایشگاه بود که ۹۰ درصد دیگر به خاطر کم لطفی برخی ارگان‎ها به کار گرفته نشد.

وی عنوان کرد: از میراث فرهنگی استان انتظار می‎رفت، به عنوان نهاد مسئول و تاثیرگذار در این زمینه همکاری خوبی با شهرداری در برگزاری نمایشگاه داشته باشد که با وجود مکاتبه‌‎های که انجام شد در این کار شرکت نکردند و میراث استان را بدون میراث‎دار رها کرده و در حق خود اجحاف کردند.

وی با اشاره حضور تهرانی‎های مقیم تهران در این نمایشگاه ادامه داد: تاکنون افراد زیادی در این نمایشگاه برای سرمایه‎گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‎اند که این موضوع نوید بخش رونق و آبادانی استان به عنوان منطقه‎ای بکر و با ظرفیت است.