- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۳ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال استان لرستان تصویب شد

13930619000548_PhotoA

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۳ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال استان لرستان تصویب شد.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس ، علی آشتاب در دهمین شورای کارگروه اشتغال استان لرستان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد با اشاره به اینکه در این کارگروه ۱۳ طرح در زمینه‌های مختلف مطرح شده است، گفت: تمام این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر جدید و ۵۰۱ نفر تثبیت اشتغال به تصویب این کارگروه رسیده است.

وی عنوان داشت: از محل تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای استان لرستان در نظر گرفته شده که بخش زیادی از این اعتبار جذب و بخشی از آنها در قالب معرفی طرح‌ها به بانک‌ها در حال انجام است.

این مسئول عنوان داشت: طی ۶ ماه نخست امسال تاکنون ۹ جلسه شورای اشتغال با ۱۱۶ مصوبه در استان لرستان برگزار شده است که ۹۵ مصوبه آن تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

آشتاب یادآور شد: ۳۹ طرح به صورت مسکوت باقی مانده که علت آن انصراف ۹۰ درصد از متقاضیان به خاطر وثیقه و ضمانت‌نامه‌های بانکی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: از ۱۷۶ میلیارد تومان سهم استان لرستان طی ۶ ماهه امسال، بانک ملت ۴۰ میلیارد تومان و مابقی بانک‌ها نیز در حد توان خود تسهیلات پرداخت کرده‌اند که باید از آنها تقدیر و تشکر کنیم.

آشتاب بیان کرد: بیشتر تسهیلات پرداخت شده در قالب سرمایه در گردش است و در بحث اشتغال جدید خیلی کم کار شده است.

این مسئول عنوان داشت: طی ۶ ماه نخست امسال با پرداخت تسهیلات بانکی ۱۴۳۸ شغل تثبیت شده اما در رابطه با شغل‌های جدید متاسفانه موفقیت چندانی نداشته‌ایم.

وی متذکر شد: امروز ۱۳ طرح با ۵۰۱ تثبیت شغلی و ۱۵ نفر شغل جدید در این کارگروه به تصویب رسیده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اشتغال نیروهای جویای کار در استان لرستان باشیم.

آشتاب تأکید کرد: از این تعداد طرح کارخانه آرد سفید درود، شرکت بایر افلاک، دو مورد پمپ بنزین، کارخانه زرین گلاب، شرکت تولید برق مهرگان، کارخانه آرد سفید ازنا و غیره بوده است.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را مطرح و استاندار لرستان نیز از معاونت برنامه‌ریزی این استان خواست تا این پیشنهادات را بررسی و نتیجه را در جلسه کارگروه اشتغال آینده اعلام کند.