تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

ملکشاهی راد : کاندیداهایی که تخریب می کنند ، از مردم سیلی می خورند

  • کد خبر : 587
  • 15 بهمن 1390 - 2:08

ملکشاهی راد : کاندیداهایی که تخریب می کنند ، از مردم سیلی می خورند   فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان و خصوصاً در خرم آباد در روزهای اخیر رونق خوبی به خود گرفته است . بطوریکه نشستها و جلسات تبلیغاتی کاندیداها در گوشه و کنار شهرها و روستا بسیار مشهود است. اما آنچه […]

ملکشاهی راد : کاندیداهایی که تخریب می کنند ، از مردم سیلی می خورند  

فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان و خصوصاً در خرم آباد در روزهای اخیر رونق خوبی به خود گرفته است . بطوریکه نشستها و جلسات تبلیغاتی کاندیداها در گوشه و کنار شهرها و روستا بسیار مشهود است. اما آنچه این روزها بیشتر توجه را به خود جلب می کند بازار شایعات و تخریبهایی است که برخی کاندیداها بر علیه همدیگر انجام می دهند و طرفداران آنها نیز به آن دامن زده و آنرا اشاعه می دهند. در این رابطه گفتگویی را با محمدرضا ملکشاهی راد ،نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

تبلور  اندیشه : همانطور که می دانید این روزها تبلیغات کاندیداهای انتخابات به اوج خود رسیده است و در این میان بسیار دیده شده است که برخی از آنها در سخنرانی هایشان در جمع طرفداران خود اقدام به تخریب سایر کاندیداها می کنند ، چقدر این رفتار را مطابق با قانون ارزیابی می کنید؟

ملکشاهی راد :آنچه مسلم است جامعه ما یک جامعه مسلمان و انقلابی است و ما در نظامی زندگی می کنیم که یک نظام مردم سالاری دینی است و ارکان آن خصوصاً مجلس و ریاست جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و مردم هم برای تعیین سرنوشت خودشان اهمیت بسیار زیادی قائلند. مسلماً آنچه که تاکید ما و کسانی که دوستار نظام و مردمند، تاکید بر مشارکت بالای مردم در انتخابات است و همه باید شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند. بدلیل اینکه دشمنان خارجی ما مترصد این موضوعند که با هر ابزاری و به هر امکانی بخصوص از طریق رسانه هایشان نگذارند که مشارکت مردم افزایش پیدا کند. هر چند مردم ما در انتخابات های گذشته همیشه با این موضوع مواجه شده اند و هر زمانی که دخالت بیگانگان را بیشتر احساس کرده اند حضور خودشان را پر رنگ تر و مشارکت را افزایش داده اند . در نتیجه یکی ازوظایف ما اینست که بتوانیم با شور انقلابی و درک و فهم اسلامی زمینه مشارکت مردم را نسبت به گذشته انجام دهیم.

 همه کسانی که احساس وظیفه کردند و می خواهند کاندیدا شوند باید در کنار این موضوع یک وظیفه را برای خودشان قائل شوند و اینکه مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند متاسفانه در جامعه ما بخصوص در شهر خرم آباد از گذشته تا بحال بعضی از کاندیداها پروژه نامیمون تخریب دیگران را در دستور کار قرار می دهند و این رفتار آنها می تواند یکی از مسائلی باشد که بر روی مشارکت مردم تاثیر گذار و موجب نگرانی و سلب اعتماد آنها شود.

وقتی کاندیداها همدیگر را تخریب می کنند ضمن اینکه به شعور و درک و فهم مردم اهانت می کنند و ضمن اینکه فضا را برای انتخابات مناسب مردم نامناسب می کنند؛ موجب بی اعتمادی مردم به همان کاندیدایی خواهند شد که دیگران را تخریب می کند . اینکه بعضی از کاندیداها با این روحیه وارد میدان انتخابات می شوند که به هر طریقی باید به مجلس بروند و طرفداران خودشان را وادار کنند در جامعه راه بیفتند و گروه هایی تشکیل بدهند و آن گروهها فقط تخریب دیگران را در بین جامعه انجام دهند این کار بسیار غلطی است.

از اول انقلاب تاکنون کاندیداهایی که تخریب می کنند معمولاً از مردم تو دهنی می خورند و کسانی که اخلاق انتخاباتی را در جامعه رعایت نمی کنند و دیگران را تخریب می کنند از نظر من کسانی هستند که در درجه اول رسالت نمایندگی را خوب درک نکرده اند و در درجه دوم بدنبال این نیستند که به مجلس راه پیدا کنند که در جهت مصالح نظام و منافع مردم قدم بردارند.

تبلور اندیشه: به نظر شما مردم حرف کاندیداهایی که در سخنرانی هایشان مدام بر علیه سایر کاندیداها صحبت می کنند را قبول می کنند و تا چه اندازه تخریبها در تغییر نظر و دیدگاه مردم موثر است؟

ملکشاهی راد : در اینجا باید بگویم که مبنا غلط است. اگر به آموزه های دینی مراجعه کنیم کجا دستور داده شده که تخریب کنید. رابطه سیاسی باید رابطه ای با عقل و آموزه های دینی داشته باشد. وقتی شهید مدرس اعلام می کند سیاست ما عین دیانت ماست و کاندیداهای نمایندگی مجلس می خواهند به جایگاهی دست یابند که جایگاه مرحوم مدرس است نباید رفتارشان غیر دینی باشد . وقتی تخریب ،تهمت و افترا مورد تقییح دین است باید گفت افرادی که مرتکب این کارها می شوند سیاستشان از دیانتشان جداست.

 اگر دعوای افراد بخاطر منافع خودشان است و می خواهند دیگران را از صحنه خارج کنند بدانند هر اقدامی که می کنند مردم می فهمند. .و اینکه از هر روشی برای ماندن استفاده می کنند غلط است. و متاسفانه این روزها ما می بینیم که بعضی نمایندگان همدیگر را تخریب می کنند و آنها باید متوجه باشند که دامن زدن به این تخریبها جز اینکه برای خودشان ضرر بهمراه دارد ؛منافعی در بر نخواهد داشت و یقیناً از مردم سیلی خواهند خورد.

 تبلور اندیشه : به نظر شما اگر کاندیداها بجای تخریب همدیگر به ارائه برنامه ها و توانمندی های خود بپردازند در بین عامه مردم مقبول تر نخواهند بود؟

 ملکشاهی راد : افرادی که همواره بدنبال تخریب و تهمت  زدن به دیگر رقبای خود هستند و بجای اینکه برنامه های خود را بیان کنند همواره کارهای دیگران را نقد می کنند به آنها می گویم که مردم را نمی شناسید.چون کسانی که در شهر خرم آباد  و چگنی کاندیداهستند گذشته ای و عملکردی را در بین مردم دارند و باید بدانند که نه می توانند خودشان را تحمیل کنند و نه می توانند دیگران را از مردم بگیرند . گذشته همه افراد مشخص است؛ اگر خدمتی کرده اند مردم همیشه آنرا به یاد خواهند داشت. اگر کاندیداها می خواهند که کمکی به مردم در انتخابشان داشته باشند تلاش کنند که فضای جامعه آمادگی پذیرش مطالب آنها را داشته باشد و در درجه دوم به ارائه برنامه های خودشان بپردازند . کاندیداها باید سعی کنند همدلی و همراهی را بیشتر در جامعه تحکیم و تقویت ببخشند تا مردم هم در چنین شرایطی دیدگاه های مختلف را در کنار هم قرار دهند و خود افرادی را که تشخیص می دهند می توانند در مجلس مفید باشند را برای جامعه در حوزه ی قانونگذاری و نظارت انتخاب کنند که مطلوبترین شرایط اینست.

تبلور اندیشه : همانطور که می دانید بازار شایعات و تهمتها این روزها از طرف برخی هواداران برخی کاندیداها دیده می شود، چه صحبتی با این طرفداران دارید؟

ملکشاهی راد : کسی که کاندیدا میشود باید ممتازتر از سایرین باشد و قطعاً این احساس را داشته که نسبت به دیگران نخبه تر است و آمادگی بیشتری دارد.

 ولی اگر ما توصیه کنیم به طرفداران و مردم که نگذارید که چنین رفتاری داشته باشند همه چیز زیر سوال می رود.اینچنین رفتارهایی واقعیت دارد و متاسفیم که امروز به جوان ۱۵ ساله بگویم توصیه کن به کسی که وارد شده رفتار مناسبی را انجام دهد ،توصیه درستی است که از کاندیداهایی که این روحیه را دارند تبعیت نکنند و حتی از آنها رو گردان شوند. اگر وقتی فردی در حال تبلیغ و تخریب دیگران است این احساس را داشته باشد که مردم واکنش نشان داده و پذیرای آن نیستند دیگر شاهد اینگونه بی نظمی ها و خلاف قانون عمل کردنها نیستیم.

 تبلور اندیشه: درخواست تان از دستگاه های نظارتی چیست؟

ملکشاهی راد: به نظر من یکی از معیارهای تایید صلاحیت باید این باشد که آیا یک کاندیدا می تواند رفتارهای انتخاباتی خوبی داشته باشد یا خیر؟

دستگاههای نظارتی باید به کاندیداهای خاطی هشدار دهند و نگذارند این رفتارها از کاندیداها سر بزند. قابل توجه است که برخی کاندیداها بدنبال متشنج کردن جامعه و افکار عمومی هستند.بعضی ها یاد گرفته اند افکار عمومی را متشنج کنند تا بتوانند در آن فضا رای جمع کنند. بعضیها خودزنی می کنند و از شگردهای انتخاباتی استفاده کرده و مظلوم نمایی می کنند و افرادی را مامور کرده که به آنها فحش و سنگ پراکنی داشته باشند که رفتار دور از شانی است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 28در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۸
  1. شهر من تاریک است

    شهر من مدت هاست که نمی خندد باز

    مردم شهر من از فولادند

    مردمانی همه سنگ

    مردمانی بی روح

    همه مغرور همه بیمارند

    همه مردم شهر پی یک لحظه خوشی

    ولی افسوس

    چه شود؟ همگی غمگین اند

    شهر من خاموش است

    شهر من بی فرداست

  2. آقای ملکشاهی در دور گذشته انتخابات بابسیج همه نیروهااز سطح مراکز آموزش و پرورش استان باهزاران ترفند و نیرنگ وارد مجلس شدند…

    • بهترین نماینده ۳۳ سال اخیر کسی نیست جز محمدرضا ملکشاهی راد و باید به شما بگم نیروهای فرهنگی افرادی باسواد و با شعور هستند و خود و خوب انتخاب می کنند

  3. ملکشاهی راد کسی است برای اینکه درمیان مردم حوزه خود باشد خانواده خودرابه تهران نبرده وهر هفته چهارشنبه تا شنبه درمیان مردم خرم آباد می باشد انسانی باایمان وساده زیست است که انصافابا نایب رئیسی کمیسیون عمران که دارد باعث جذب بودجه زیادی در این استان شده به امید انتخاب مجددش توسط مردم شریف خرم آباد

  4. گردhنندگان انتخابات کوهدشت و عوامل اجرای چگونه از چه طیفی انتخاب میشوند

    ایا باز هم فرهنگیان همه کاره خواهند بود

    افراد تحصیل کرده بیکار کجای کار قرار دارند

    انتخاب این افراد بر چه اساسی خواهد بود

    این سوال را از چه کسی بپرسیم

    • رومشگان سرزمین من / لطفاً اینگونه سئوال نفرمائید / چون آنهائی که قبلاً به مجلس راه یافته اند و عاجزند از پاسخ به این سئوال / لذا فریاد میرنند که شما با این سئوال افکار عمومی را متشنج می کنید

  5. تنگه هرمز با این تبلیغات کاذب از بین نمی روذ قوی استوار است

  6. ملکشاهی راد را ولش-ملکشاهی خودمان (اقیانوس آرام سابق اقیانوس خروشان فعلی) رابچسب.

  7. دودمان بزرگ نظری در گراب با بیشترین ارا در سطح شهر گراب اقای ملکشاهی را اصلح می دانند .

  8. آقای ملکشاهی راد از معدود نمایندگانی است که همه تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت فرهنگی ،اقتصادی ، اجتماعی و رفاهی حوزه انتخابی خود و همه استان به کار بستند باید به ایشان خسته نباشی و دست مریزاد گفت. شایسته است که مردم فهیم و قدر شناس خرم آباد این بار نیز چون گذشته با انتخاب این چهره فرهنگی و درد آشنا پاسخی درخور و مناسب به زحمات طاقت فرسای ایشان عنایت کنند .

  9. ۱۲اسفند بار دیگر مردم شهرستان کوهدشت با انتخاب حاج آقا شاهرخی گامی محکم در راه توسعه کوهدشت بر خواهند داشت.

  10. سلام واقعا مردم لرستان خیلی بیچاره هستن همه کاندیداها با احسساست مردم بازی میکنن دردی ازتمام مردم شهر کم نمیکنن همه به دنبال تبار خود هستند سیاست زدگی تنه پدیده قابل لمس در استان است که فقط مردم ضربه می بینند

  11. دکتر را با لیاقت های سخنوری و داشتن اعتماد بنفس قوی باید شناخت؛نیروی جوان فکر های نوین را به دنبال دارد.

  12. نیروی جوان هر شهر زیر ساخت هی آن شهر را می سازد؛بیدار باشیم(تقی زاده توانشو داره)

  13. زنده باد شاهرخی قبادی

  14. در ۲۲ بهمن برنده انتخابات مشخص شد قبادی این دفعه زودتر به مجلس رفتید

  15. اقیانوس در ۲۲ بهمن خشک شد سد معشوره به راه افتاد

  16. واقعا برا تمام مردم لرستان متاسفم در اوج بدبختی به سر میبریم و تمام بدبختی های این نظام مبارک مال ماست و با این وجود باز با شرکت در انتخابات به عامل بدبختیمون رای اری میدیم

  17. رحمان جان با رحمی یا بدون رحیمی

  18. رای ما حاج محمد رضا ملکشاهی راد

  19. باسلام :هر چند بعد از رای آوردن رسم بر فراموشی مردمه از طرف نمایندگان کوهدشت امیداریم که این طلسم ۳۲ ساله فراموشی مردم بعد از رای آوردن بشکنه و شاهد باشیم که نمایندگان عزیز به مردم و خواسته هایشان توجه کنند و خصوصا به شعارها و ادعاهیشان قبل از رای آوردن

  20. سلام خدمت همه دوستان عزیز:
    دوستان من تا چندسال دیگه میخواید اوایل انتخابات کاندیدی که رای میاره بهش تبریک بگید وبعد از مدتی به همون کاندید بدلیل عدم کفایتش ناسزا بگید چرا در این ۳۳سال هیچ پروژه عمده ای در این خراب شده عملی نشده وجوانان همه بیکارن چرا و چرا؟
    آقای …وامثالهم چه گلی به سر این شهر زدن آقای … چیکار کرده چه پروژه ای برای عمران وآبادنی واشتغال داشته جز عوض کردن پستهای آموزش وپرورش آبدارچی مدیرکل میشه مدیرکل آبدارچی و….
    تورو خدا چشمتون رو به واقعیت باز کنید.از نماینده های لرستان علاالدین بروجردی برای همه تصمیم میگیره
    پس اگه دلسوز این شهر هستین ومیخواید نماینده قوی و غیرمطیع از علاالدین بروجردی داشته باشید به آقای دکتر آقامحمدی رای بدین هر چی باشه اطلاعاتی و نظامی و… بخدا آدم مومن و دلسوزه شهره و خرش هم میره هرکاری بکنه برای این شهر واقعا چشم بصیرتتون رو باز کنید
    ممنونم

  21. عرضی نیست

  22. عرضی نیست جز تفکر .تخصص .سازندگی .شعارمهندس احمدی کاندیدای شورای شهر خرم اباد

  23. آقای زکی پور تلاش همیشه ثمر میدهد. مگر در مورد کاندید مورد نظرتان.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.