تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

وجود ۷۰ مدرسه «شبه کپری» در لرستان/ انتقال مدارس به روستاهای فاقد جاده با هلی‌کوپتر

  • کد خبر : 58716
  • 27 مهر 1393 - 12:18

  استاندار لرستان با اشاره به وجود ۷۰ مدرسه شبه کپری در استان لرستان گفت: به دلیل اینکه خیلی از روستاها جاده ندارند، سازه مدرسه را که از قبل ساخته‌ایم با هلی‌کوپتر منتقل می‌کنیم. به گزارش میرملاس به نقل از فارس هوشنگ بازوند، با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان مدارس که نیازمند بازسازی و توجه […]

0 1

 

استاندار لرستان با اشاره به وجود ۷۰ مدرسه شبه کپری در استان لرستان گفت: به دلیل اینکه خیلی از روستاها جاده ندارند، سازه مدرسه را که از قبل ساخته‌ایم با هلی‌کوپتر منتقل می‌کنیم.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس هوشنگ بازوند، با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان مدارس که نیازمند بازسازی و توجه دارند، اظهار داشت: مدارسی که باید بازسازی شوند، ۲۸۰ مدرسه است و ۷۰ کلاس درس داریم که وضعیت آنها مشابه مدارس کپری هستند که امسال در دستور کار داریم تا این ۷۰ کلاس را درست کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «مشابه مدارس کپری به چه معنا است؟»، خاطرنشان کرد: نمی‌شود گفت که «کپر» هستند ولی چیزی مشابه همان است و واقعاً مدارسی هستند که به نوعی قابل استفاده نیستند و امسال در دستور کار است و پول این مدارس را کنار گذاشته‌ایم.

بازوند افزود: به دلیل اینکه خیلی از روستاها جاده ندارند، سازه مدرسه را که از قبل ساخته‌ایم با هلی‌کوپتر منتقل می‌کنیم؛ یعنی یک کلاس درس را که ساخته‌ایم آماده می‌کنیم و تا یک مسیری که امکان ورود تریلی دارد حمل می‌شود و از آنجا که راه وجود ندارد، کلاس درس با هلی‌کوپتر انتقال داده می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه امسال این گونه مدارس را تعیین تکلیف می‌کنیم، تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان برای این مدارس گذاشته‌ایم که بتوانیم این ۷۰ کلاس را به اتمام برسانیم تا منطقه‌ای در روستاها نداشته باشیم که فاقد مدرسه باشد، زیرا خیلی از این روستاها بودند که این مشکل را داشتند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.