- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

یادواره”یاران شیدای حسین(ع)” در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

File0001

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: یادواره “یاران شیدای حسین(ع)” با حضور مادر شهید امربه معروف علی خلیلی، مادر شهید سید رسول حسنی و خانواده شهید زنده خرم آباد سید نور خدا موسوی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم میلاد بهمئی ، [1] اظهار کرد: یادواره “یاران شیدای حسین(ع)” به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ شهادت چهارشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره پنجمین یادواره شهدایی است که در سه سال اخیر از سوی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار می شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان با اشاره به مهمانان ویژه این یادواره بیان کرد: مهمانان برنامه “یاران شیدای حسین” مادر شهید امربه معروف علی خلیلی، مادر شهید سید رسول حسنی و خانواده  شهید زنده خرم آباد سید نور خدا موسوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راوی و سخنران ویژه این برنامه حجت الاسلام حاج آقای انگیسه است تصریح کرد: در این برنامه حجت‌الاسلام حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز به سخنرانی می‌پردازند.

بهمئی عنوان کرد: ترویج فرهنگ شهدا در دانشگاه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تشکل‌های دانشجویی باید باشد و در سال ۹۳ که به اسم فرهنگ نامگذاری شده این کار اهمیتی چند برابر دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: جامعه اسلامی دانشجویان در سال تحصیلی جدید برای تبیین فرهنگ حجاب و عفاف برنامه ریزی ویژه‌ای دارد و ویژه برنامه حجاب در سرای اقتدار دوشنبه ۲۸ مهرماه جاری در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به موضوعاتی مانند، حجاب و چرایی آن برای دختران و پسران، آثار حجاب در بهداشت روانی جامعه و راهکارهایی برای تبیین حجاب در دانشگاه با سخنرانی حجت السلام حاج آقا بیاتی برگزار می‌شود.