- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

وزارت اطلاعات موفق ترین سیستم امنیت آفرین ملی و فراملی است

IMG20321136

 

استاندار لرستان گفت: وزارت اطلاعات موفق ترین سیستم امنیت آفرین ملی و فراملی است.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در همایش سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با عنوان “سی سال مجاهدت خاموش” در سخنانی با ادای احترام به مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که به رغم اینکه اطراف ما پر از جنگ و آشوب است ولی ایران اسلامی در اوج امنیت و اقتدار به سر می برد.

وی با بیان اینکه ناامنی های زیادی در کشورهای همسایه ما وجود دارد افزود: با این حال امروز ایران اسلامی دارای امنیت و آرامشی مثال زدنی بوده که این امر مرهون فعالیت های موثر و ارزشمند دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه نقش وزارت اطلاعات در اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را می توان در کلام بزرگان از جمله امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مشاهده کرد یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در بین همه سنگرهایی که جمهوری اسلامی ایران در آن در حال مبارزه است، هیچ سنگری با فضیلت تر از سنگر مقابله با نفوذ و توطئه دشمنان خارجی انقلاب نیست.

بازوند با بیان اینکه کلام نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری جایگاه وزارت اطلاعات را در ایران اسلامی نشان می دهد تصریح کرد: امروز وزارت اطلاعات  مورد وثوق و اعتماد مردم است.

۷۶ میلیون ایرانی خود را عضو وزارت اطلاعات می دانند

وی با بیان اینکه یکی از ارکان موفقیت و اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات مردم هستند ادامه داد: مردم وزارت اطلاعات را موفق ترین سیستم امنیت آفرین ملی و فراملی می دانند که آسایش را برای آنها فراهم آورده و از همین رو ۷۶ میلیون ایرانی خود را عضو این وزارتخانه می دانند.

استاندار لرستان تصریح کرد: وزارت اطلاعات تنها وزراتخانه ای در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که شاید اغراق آمیز نباشد که از حس ششم برخوردار است چرا که آینده نگری در زمینه شناخت تهدیدات ملی و ظرفیت سازی مطمئن در راستای برخورد با این تهدیدات از شاخصه های این وزراتخانه است.

بازوند یادآور شد: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به یمن برخورداری از نیروهای باایمان و اخلاق گرا تاکنون هیچ گونه رخنه و رسوخ اطلاعاتی در آن مشاهده نشده و این نشانه تعهد بالای کارکنان متعهد و انقلابی و ولایتمدار این وزارتخانه است.

وی عنوان کرد: همگی بایستی بدانیم وزارت اطلاعات حافظ و مدافع نظام و چشم و ناظر ارشد نظام و موتور محرکه نظام در تبدیل تهدیدها به فرصت هاست و و بایستی فارغ از دسته بندی ها و جناح بندی های سیاسی برای تقویت اقتدار این سیستم مردمی و مقدس تلاش کنیم.

سرمایه یک جریان سیال است

استاندار لرستان یادآور شد: از طرف دیگر با توجه به پیشرفت های علم و تکنولوژی، سرویسهای امنیتی دشمن به دنبال این هستند که از هر طریق ممکن به خصوص با بهره گیری از پتانسیلهای فضای مجازی افراد را به تور جاسوسی خود بیندازند و اطلاعات لازم را از آنها کسب کنند که وزارت اطلاعات باید در راستای ایجاد امنیت نرم در کشور یک حرکت دانش بنیان و کارشناسانه را با رویکرد سازنده در مسیر خنثی کردن توطئه های دشمنان در جامعه سازماندهی کند.

بازوند تصریح کرد: وزارت اطلاعات بایستی با ایجاد یک بنیان مرصوص و غیرقابل رسوخ از هوشمندی و هوشیاری آحاد ملت بزرگ ایران سرویس اطلاعاتی دشمنان نظام را در نفوذ اطلاعاتی شان کاملا ناکام بگذارد، از این رو آشنایی نسبی با انواع شگردها و روشهای جاسوسی آنها برای ارتقای سطح هوشیاری امنیتی ملت انقلابی و همیشه در صحنه ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی گفت: در پایان همانطور که بارها اعلام کرده ایم سرمایه یک جریان سیال است و تابع زور و قدرت نبود و تنها تابع امنیت است و آنجایی متمرکز می شود که شاخصهای متفاوت و مختلف از جمله امنیت وجود داشته باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: عملکرد هوشمندانه اداره کل اطلاعات لرستان می تواند به گونه ای باشد که ما بتوانیم از جمعیت هفت هزار و ۴۰۰ نفری لرستانیهای مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران ایرانی فعال دعوت به سرمایه گذاری کنیم تا در لرستان بتوانیم نگرانیهای موجود در حوزه اقتصادی را برطرف کنیم.

نقش تاثیر گذار وزارت اطلاعات در توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران

مدیر کل اطلاعات استان لرستان نیز در همایش سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با اشاره به نقش پر رنگ و مهم تبعیت از ولایت فقیه در بالندگی سیستم اطلاعاتی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه های مختلف دارای دستاوردهای بزرگ و عظیمی بوده است.

باقرزاده با بیان اینکه امام راحل(ره) بعد از طراحی تئوری سیاسی ولایت فقیه در ایران اسلامی با استفاده از آموزه های دینی به فکر ایجاد سیستم امنیتی در کشور بوده اند عنوان کرد: خطاب کردن عناصر وزارت اطلاعات به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) به این سیستم قداستی معنوی داده است.

مدیر کل اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه امام (ره) سه کار اساسی را در رابطه با تشکیل وزارت اطلاعات انجام دادند گفت: ایشان وزارت اطلاعات را مقدس و مردمی کردند.

وی افزود: برای اینکه به نقش تاثیر گذار وزارت اطلاعات پی ببریم باید موفقیتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رصد کنیم.

باقرزاده عنوان کرد: امروز تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات موجب شده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار گرفته و دشمنان نظام نیز در اوج ذلت قرار گیرند.

مدیر کل اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه وزارت اطلاعات با همکاری نیروهای مسلح و دستگاه قضایی امنیت مطلوبی در کشور ایجاد کرده است گفت: همچنین نهضت علمی به وجود آمده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان این نظام را به تنگ آورده است.

باقرزاده بیان داشت: وزارت اطلاعات با حمایت مقام معظم رهبری، توکل به خدا، حمایت مردم و تلاش مخلصانه و کار حرفه ای آرامش مطلوبی را برای برگزاری انتخابات ۲۴ خردادماه سال گذشته در کشور ایجاد کرد.