تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

آیا غول کنکور بی شاخ ودم شده است؟

  • کد خبر : 58766
  • 27 مهر 1393 - 20:15

  عزت اله امیری ( امرایی ) / میرملاس نیوز  : کنکور یا همان امتحان ورودی دانشگاه بیش از سه دهه می باشد که مهمان ناخوانده جوان های ایرانی بعد از اتمام تحصیلات دوره متوسطه می باشد.اگر روز گاری دانش آموزان فقط در سال های اخر تحصیل در دوره متوسطه سخت مشغول مطالعه برای فبولی […]

Untitled

 

عزت اله امیری ( امرایی ) / میرملاس نیوز  :

کنکور یا همان امتحان ورودی دانشگاه بیش از سه دهه می باشد که مهمان ناخوانده جوان های ایرانی بعد از اتمام تحصیلات دوره متوسطه می باشد.
اگر روز گاری دانش آموزان فقط در سال های اخر تحصیل در دوره متوسطه سخت مشغول مطالعه برای فبولی در رشته دلخواه خود می شدند امروز دامنه زمانی این مطالعه بسیار گسترده شده بطوری که بر خی خانواده ها حتی از دوره ابتدایی نیز با فرستادن فرزندان خود به کلاس های درس خصوصی و شرکت در ازمون های موسسات کنکوری به فکر آینده کنکور فرزندان خود می باشند.
بدون شک اکنون کنکور وموسساتی که در این زمینه کار می کنند توانسته اند خود را تا عمق دور افتاده ترین روستا هم ببرند واز این راه حتی از سبد مالی خانواده های قشر ضعبف جامعه هم در امدی داشته باشند.شاید برای شما هم عجیب باشد که در سال گذشته فقط یک عنوان کتاب از یکی از برند های معروف کشور توانسته بود ۱۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد .اگر به این مبلغ مبالغ دیگر را اضافه کنیم که در آموزشگاه ها هزینه می شود و مبالغی را که برای بر گزاری ازمون ها هزینه می شود را حساب کنیم باید منتظر ارقام عجیب وغریب وباور نکردنی باشیم .
کسب در امد برای موسسات کنکوری به اندازه ای زیاد است که در برخی جاها باعث می شود که مثلا افرادی که دارای مشاغل مهمی همچون پزشکی می باشند سر از آموزشگاه های تدریس خصوصی در بیاورند .این در امدها انقدر کافی وزیاد می باشند که می بینیم موسسات کنکوری پس از تسخیر اینترنت و فضای مجازی توانستند رادیو تلویزیون را نیز به تسخیر خود در اورند.شاید اگر رقم های پرداختی موسساتی که هم اکنون در صدا وسیما بر نامه پخش می کنند و توانسته اند ساعات خوب صدا وسیما را برای پخش بر نامه خود انتخاب کنند به مبالغ قبلی اضافه کنیم انگاه می توان گفت که حقیقتا کنکور به یک غول بسیار بزرگ مالی در ایران تبدیل شده است . این که در آمد این موسسات چگونه می تواند هم جیب انها را پر کند وهم مدیران صدا وسیما را راضی کند که اگهی ها ی تبلیغاتی را ثانبه ای جساب می کنند وحتی بسیاری از کار خانه ها وشرکت ها نمی توانند محصولات خود را در صدا وسیما تبلیغ کنند نشان دهنده یک مبلغ نجومی در در امد این موسسات می باشد.
به نظر می رسد فاصبه بین مباحث کتاب درسی و سوالات کنکور باعث رشد موسسات کنکور ونیاز دانش اموزان به این موسسات شده است. هر سال جمله تکراری مسئولان سازمان سنجش را در صدا وسیما دیده اید که تمام سوالات کنکور از کتاب های درسی می ایند ودانش اموزان نیاز به کلاس های خصوصی و کتاب های اموزشی دیگر ندارند.جمله ای که با جرات می گویم حتی گوینده ان جمله خودش اگر فرزندی داشته باشد هر گز به ان توجه نمی کند. نگارنده که خود سال ها مشغول تدریس در آموزش وپرورش بوده این گفته را به شدت رد می نمایم که برای کنکور فقط کتاب های درسی کافی می باشد .شاهد این گفته استفاده تمام دانش اموزان موفق در کنکور از انواع واقسام کتاب های کمک آموزشی می باشد که اگر چنین نبود خود دانش اموزان سراغ این کتاب ها نمی رفتند.برای دبیران و دانش اموزان این سوال هنوز هم بی پاسخ مانده است چرا اگر قرار است سوالاتی در کنکور بیاید که در کتاب درسی نباشند کتاب های درسی را تغییر نمی دهند؟اگر سوالاتی در کنکور می اید که دانش اموز با کتاب درسی نمی تواند به انها پاسخ دهد و یا وقت در نظر گرفته شده در کلاس های درس برای معلم ودانش اموز برای اموزش انها کافی نیست چرا آموزش وپرورش تغییر در بر نامه های خود نمی دهد؟بدون شک امسال هم بعد از کنکور مسئولان مصاحبه می کنند که فقط کتاب درسی کتفی است اما کسی نیست از انها بپرسد اگر کتاب درسی کافی بود این همه موسسات کنکوری وکتاب های کمک اموزشی در جامعه وجود نداشت چرا که دانش اموزان خودشان می دانستند که برای پاسخ به سوالات کنکور نیازی به کتب غیر درسی ندارند؟
در حالی که باید آموزش وپرورش تعیین کنند ه راهبرد ها وبر نامه های دانش اموزان برای شرکت در کنکور باشد و موسسات آموزشی به بر نامه های آموزش وپرورش توجه نمایند که بر نامه های خود را با آموزش وپرورش وفق دهند اما متاسفانه در عمل این موسسات کنکور هستند که بر نامه وراهبرد های کنکور را برای جامعه تعیین می کنند ود ر عمل آموزش وپرورش دنباله رو این موسسات شده است اگر می گویید نه از دبیران که در کلاس ها مشغول تدریس هستند پرس جو نمایید که چگونه دانش اموزان معلمان را تحت قشار قرار می دهند که اقای معلم من این هفته ازمون ………دارم وباید تا صفحه ………….مطالعه کنم. پرسیدن سوالات این ازمون ها توسط دانش اموزان از دبیران نیز باعث شده است که در عمل دبیران نیز یک نگاه ویژه به سوالت وازمون های این موسسات داشته باشند هر چند خود دبیران هم می دانند که دانش اموزانی که در تابستان در رشته های دلخواه قبول می شوند همین دانش اموزان هستند پس باید به حرف انها توجه نمود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داستان حذف کنکور هم دست کمی از موضوع کافی بودن مدرسه .کتاب درسی برای کنکور ندارد. اصولا یکی از مواردی که می توان یک تصمیم کلان وسر نوشت ساز را در جامعه پیاده نمود بستر سازی فرهنگی برای این کار است .در حالی که گروهی ازمسئولان نظام در تلاش برای حذف کنکور مشغول تهیه بر نامه هستند گروهی دیگر از مسئولان نظام همچون صدا وسیما علنا با این کار مخالفت دارند .برای مردم جای سوال است اگر قرار است کنکور حذف شود پس چرا در صدا وسیما که یک نهاد دولتی می باشد این همه موسسه دارند برای کنکور تبلیغ می کنند؟ ایا این دو مقوله یعنی حذف کنکور و نبلیغ کنکور در صدا وسیما باهم تضاد ندارند؟ایا این نشان نمی دهد که در بین مسئولان نظام ایده و فکر هماهنگی برای حذف کنکور وجود ندارد؟
اصولا حذف کنکور علاوه بر مشکلات ساختاری غیر ممکن است .از نظر ساختاری زمانی کنکور حذف خواهد شد که از پایه دوم دبیرستان امتحانات به صورت هماهنگ کشوری بر گزار شود یعنی همانند سال سوم متوسطه دوم امتحانات هماهنگ بر گزار گردیده واوراق امتحانی تویط سازو کار های خاص خود تصحیح گردد که کاری بسیار سنگین وطاقت فرسا برای اموزش پرورش می باشد .ضمن این که برای وزارت خانه ای که دائما ودر تمام دولت ها با کمبود بودجه مواجه بوده تحمیل چنین هزینه ای وزارت خانه را دچار چالش جدی کسری بودجه خواهد کرد باید به اسیب هایی که ممکن است در این زمینه در عمل اتفاق بیفتد نیز توجه نمود .مثلا فرض کنیم هر چند بسیار بعید است اما عده ای بتوانند در نمرات دانش اموزان دخل وتصرف نمایند که انگاه سر نوشت بر خی از دانش اموزان عوض خواهد شد.
نکته اخر این که فرض کنیم اموزش و پرورش بتواند از نظر بودجه و سایر شرایط امتحانات هماهنگ بر گزار نماید ونمرات را تحویل ساز مان سنجش نماید اگر مثلا در رشته علوم تجربی ۲۰۰۰ نفر نمره معدل همه انها ۲۰بود وهمگی فصد ورود به رشته پزشکی دانشگاه تهران را داشتند چه باید کرد؟ان وقت دوباره مجبوریم بین انها ازمونی بر گزار نماییم واین دوباره یعنی همان کنکور پس به نظر می رسد کنکور حذف شدنی نیست وحداقل برای رشته های پر طرفدار کنکور همچنان خواهد ماند حتی اگر به شکلی دیگر بر گزار شود.
اما این سوالات همچنان پابر جاست که ایا باز هم می گوییم کنکور حذف خواهد شد؟ایا باز هم می گوییم کتاب درسی برای کنکور کافی است ؟ به نظر می رسد پاسخ هر دوسوال منفی است و کنکور همچنان به صورت غول خواهد ماند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۰
  1. با سلام و درود فراوان
    آموزش وپرورش باید ابتدا به وضع فرهنگیان رسیدگی کند و افراد را با توجه به توانائیهای و سطح معلومات آنان بکار گیرد ؛هر سال با برگزاری آزمون مهارتهای شغلی کارکنان خود را بسنجد و فضایی شاداب را برای دانش آموزان و معلمین فراهم نماید. روش پاداش و تشویق بنظرم مفید باشد؛روشی بر پایه توانمندیهای شخص در تدریس و اصول آموزش و پژوهش . اگر این چنین باشد و همکاران وجدان کاری را در حد اعلاء رعایت فرمایند دیگر نیازی به آموزشگاههای خصوصی مختلف با هزینه های گزاف نیست . فاصله ی بین کتب درسی و سوالات کنکور شاید در انتقال مفاهیم درسی توسط همکاران فرهنگی عزیز خودمان باشد !!!

    • اقای میرزایی سلام
      با بخش اول صحبت های شما کاملا موافقم ودر تعجبم چرا اقای امیری با این که سالیان سال در اموزش وپرورش بوده این موارد را در مقاله درج ننموده مثلا اگر به معیشت فرهنگیان توجه شود اگر به قول شما پاداش فرهنگیان داده شود اگر فقط ۲۰ درصد از هزینه ای که توسط اولیا در اموزشگاهها وموسسات خرج می شود را به اموزش وپرورش بدهند می تواند بسیار مفیدتر باشد
      اما با بخش دوم نوشته ات که می گویی فاصله بین سوالات کنکور وکتب درسی همکاران عزیز فرهنگی می باشند صدرصد مخالفم.شاید در درسی که شما تدریس می کنی اینگونه باشد که قدر مسلم این طور نیست چون اگر بود این همه کلاس زبان وجود نداشت اما به فرض مثال در رومشگان یا حتی لرستان بین معلم ودانش اموز فاصله باشد وقتی از ۱۰ رتبه تک رقمی کنکور ۹ نفر در اموزشگاهها بوده اند وقتی به قول اقای امیری فقط یک عنوان کتاب ۱۰ میلیلرد تومان فروش داشته دیگر نمی توان گفت فاصله بین کتب ومعلمین وجود دارد چون حداقل در یک استان ویا در تهران و جاهای دیگر باید این فاصله وجود نداشت من بر عکس شما می گویم فاصله بسیار زیادی هست شما در فیزیک یا زیست پرس وجو کنید ببینید سوالات چگونه می ایند
      واصلا چرا بحث کنیم اگر این طور بود و فاصله ای وجود نداشت شما باید حداقل ۲۰ درصد پیدا می کردی که بدون کتاب گمگ اکوزشی وکلای بتوانند در رشته خوبی در کنکور قبول شوند

    • با سلام وادب خدمت برادر عزیز وگرامی اقای میرزایی وبا تشکر از اظهار نظر شما
      پیشنهادات شما برای گرفتن ازمون از فرهنگیان قابل انجام گرفتن نیست فرض کنید درشته مورد تدریس شما آزمون گرفتند و چند نفر از همکاران نمره قبولی نگرفتند ان وقت با انها چکار کنند؟فرهنگی که نیروی رسمی وشاغل اموزش وپرورش می باشد اگر در ازمون نمره نگرفت را در چه کاری مشغول بکار نمایند؟
      روش پاداش و تشویق هم با توجه به سلیقه افراد ومدیران هر گز نتوانسته عدالت را در بین فرهنگبان اجرا کند مثلا ایا ارزشیابی سالانه دبیران را واقعا مدیران بر اساس شایستگی ولیاقت پر می کنند یا بر اساس سلایق شخصی؟
      در حالی که اکثر دانش اموزان برای موفقیت در کنکور محتاج کلاس های بیرون هستندو محتاج کنب اموزسی غیر از کتاب درسی به نظر نمی رسد که وجدان کاری و روش انتقال مفاهیم توسط معلمان باعث این کار باشد چون اگر چنین بود حداقل درصدی از دانش اموزان دارای معلم با وجدان کاری همچون حضرت عالی بودند که بی نیاز از کلاس بیرون باشند ویا داری معلمانی بودند که خوب تدریس کنند این یک واقعیت است که نه کتب درسی به تنهایی برای کنکور کافی هستند ونه وقت کافی در مدرسه در اختیار دبیر می باشد که کتاب را برای کنکور تدریس نماید

  2. سلام کنکور حذف می شود و سپس حذف نمی شود!

    زدست اینوری و اونوری، داد
    که هرچه شب میگن فردا میشه باد
    جناح حافـــظ و سعــدی کدومه
    دل مو حزب ایشون می کـنه یاد

  3. واقعا کاملا درست نوشته اصلا سوال از کتاب نمی اید و همش دروغه
    من ۲ میلیون کتاب خریدم اصلا شاید سوال مثلا تاریخ را بتوان در کتاب پس از جستجوی فرا.وان پیدا کرد اما سوال زیست را اصلا نمیشه در کتاب پیدا کرد

  4. مبارکه اقای امیری
    از جبهه سیاسی به جبهه فرهنگی رفته شمار با تحلیل های بسیار داغ سیاسی و جریانی می شناختیم نکنه هر کسی بره مرکز استان از سیاست خارج میشه

  5. وافعا به مطلب خوبی اشاره نمودید کنکور یکی از مشکلات خانواده ها نیست تمام مشکل خانواده هاست یعنی هر خانواده ای ببینی که فرزند دبیرستانی داره در گیر این مشکل هست وبه قول شما امکان ندارد حذف بشود اگر قرار بود حذف بشود این همه تو تلویزیون تبلیغ نمی شد

  6. واقعا یک قسمت مقاله برایم جالب بود انجایی که نوشته موسسات کنکور اموزش وپرورش را به دنبال خوشان می کشند .من خودم تدریس می کنم دریکی از دبیرستان های دخترانه به خصوص در کلاس هایی که دانش اموز زرنگ دارند دبیر کاملا تحت تاثیر ازمون های موسسات……………و…………. می باشد چون انقدر دانش اموزان سوال می پرسند وانقدر می گویند خانم معلم ما این هفته باید تا صفحه چند ازمون بدهیم دبیر هم تسلیم می شود واین یعنی پیروی اموزش وپرورش معلم ودبیر وزارت خانه در عمل از موسسات کنکور
    به یک مطلب هم دلم می خواست اشاره کنم کاش اموزش وپرورش برنامه ای داشت یا کتاب ها را در راستای کنکور تغییر می دادند یا سوالات کنکور را این کاملا روشن است که دانش اموز با کتاب درسی هر گز نمی تواند در کنکور موفق باشد اما اموزش وپرورش می توانست به صورت از مایشی در یک جایی که واقعا دبیر ودانش اموز هر دو خبره واهل درس باشند با هزینه کمتری کلای کنکور بر گزار می کرد ان وقت نتیجه اگر خوب بود به صورت فراگیر ان را عمل می کردند البته گفتم در مدرسه ای که شرایط ان را داشته باشد یعنی دبیران خبره وتراز اول وعلاقه مند ودانش اموزان درس خوان
    ان وقت مشخص می شد که با ۱۰ درصد هزینه های موسسات کنکور می توان همان کار انها را کرد ودر عوض منبع در امدی برای همکاران فرهنگی و هم چنین هزینه ای از روی دوش خانواده ها بر داشته می شد

  7. مطلب خوبی هست وکاملا با ان موافقم فقط کاش می نوشتی که اگر اموزش وپرورش برنامه ریز داشت می توانست با پول که از کلاس های کنکور در مدارس در می اورد مشکلات مالی خودش را حل کند
    من فکر نکنم تکوزش وپرورش بتواند از نظر مالی یک تیزر تبلیغاتی یک ساعته پخش کند اما این موسسات انقدر فربه وچاق هستند که نزدیم است تمام صدا وسیما را در اختیار بگیرند
    کاش کسی پاسخ می داد چرا تمام دانش اموزان سر از اموزشگاهها با کتابی ۷۰۰ هزار تومان در می اورند
    من با جرات می گویم اگر اموزش وپرورش برنامه داشت بجای ۷۰۰ هزار تومان می توانسیت با ۱۰۰ هزار تومان بهترین نتیجه را بگیرد

  8. من تا حدودی با حرف های نویسنده موافقم اما اقای امیری شما که هم درس در مدرسه می دهی وهم در کلاس های کنکور اموزشگاهها به سوالت من پاسخ بدهید:
    ۱-ایا واقعا شما معلمان درسی که در مدرسه می دهید با اموزشگاه فرق ندارد یعنی شما معلمان وافعا انچه می دانید را در کلاس درس می گویید یا عمدا کاری می کنید که دانش اموز سر از اموزشگاه در بیاورد
    ۲-ایا فرضا اگر اولیا بخواهند در مدرسه کلاس باز کنند ایا مدیر مدرسه از اقوام واشنایان خود دبیر انتخاب نمی کند که باز دهی نداشته باشد؟
    ۳- اگر اولیا با خرج خود بخواهند در مدرسه کلاس تقئیای باز کنند ایا مدیران اموزش وپرورش دوباره نمی روند سراغ باند وجریان سیاسی وافرادی انتخاب می کنند که مورد دلخواه انها باشد نه دانش اموزان؟
    ۴ اقای امیری ایا مدرسه حقیقتا انچه در توان برای دانش اموزان انجام می دهد؟ایا کلاس ها به موقع بر گزار می گردد ایا بازرسی کلاس ها می شود ایا افراد لایق برای تدریس انتخاب می شوند
    ۵- اقای امیری این وافعیتی است که مردم دوست دارند هزینه کمتر بدهند اما اموزش وپرورش تابت کرده که نمی تواند پاسخگوی نیار دانش اموزان برای کنکور باشد وگرنه من قبول دارم که اموزش وپرورش دنباله رو موسسات کنکور شده است

  9. نه تنها بی شاخ ودم نشده بلکه هزاران شاخ ودم جدید پیدا کرده وزوز به روز به شلخ وبرگ ان افزوده می شود وامکان ندارد حذف بشود چون فقط سال گذشته در تهران ومشهد واصفهان وکلا سهمیه منطقه یک کنکور ۲۷۰۰ نفر دارای معدل بالاتر از ۵/۱۹بودند واگر معدل ی بود همه این افراد پزشکی می خواستند

  10. اقای امیری دلمون بر مطالب خوبتون تنگ شده بود من از خوانندگان همیشگی میر ملاس هستم وبخاطر شغلم هر روز سایت را مطالعه می کنم و این چند وفت منتظر مطالب شما بودم چون هر وقت می نویسی وافعا یک مطلب عامه پسند و مشکل جامعه را می نویسی هر چند بهتر است در مورد مشکلات شهر مان بنویسی اما مطالب شما به علت نزدیکی با دیدگاه ونظر بیشتر مطلب خوانندگان زیادی دارد
    کاش می شد این مطالب را به گوش مسئولان بالی مملکتی هم رساند که چرا واقعا اموزش وپرورش فکری اساسی برای کنکور نمی کند یا حداقل راهکاری برای این همه هزینه اضافه که بر جامعه تاحمیل می شود پیدا می شد تازه در استان ها وضع بهتر است در تهران برای هر درس ۱ ونیم میلیون می گیرند انهم یک اموزشگاه معمولی ان وفت حقوق یک فرهنگی فوقش یک میلیون است

  11. اقای امیری از شما بعید است که این مطالب را نوشتی چگونه یک فرهنگی با ماهی ۸۰۰ هزار تومان انگیزه ای برای تدریس دارد که همان تدریس در بیرون از مدریه هر دانش اموزی ۸۰۰ هزار تومان می دهد
    ایا واقعا دبیری که می بیند در اموزشگاه یک دانش اموز برای درس فیزیک ۷۰۰ هزار تومان می دهد وخودش ماهی ۷۰۰ هزار تومان می گیر انگیزه ای برای تدریس دارد؟

  12. هر وقت مطالب اقای امیری را می بینم فورا ان را می خوانم چون واقعا می دانم بر اساس مطالب قبلی که حتما موضوع ویک مشکل را بررسی نموده است وحرف دل عده زیادی را زده است
    باید بگویم الان کنکور شده یک دکان برای عده ای فقط برای پول در اوردن سالانه میلیارد ها تومان از پول مردم در جیب یک عده می رود که با تبلیغات توانسته اند دانش اموزان را جذب کنند اگر اموزش وپرورش برنامه خوبی داشت می توانست دست این دلالان را از کنکور حذف کند

  13. اقای امیری در مورد انتخابات بنویس در مورد سیاست بنویس کنکور با این نوشته ها درست نمی شود
    یک تجلیل جامع وکلی از اینده انتخابات کوهدشت ورومشگان بنویس
    ایا در اینده رومشگان به پلدختر ملحق خواهد شد ایا کاندیدا ها مشحص شده اند

    • رومشگان به پلدختر ملحق نشد فقط یک نماینده به لرستان تعلق گرفت که اون هم سهم الشتر شد— نماینده این دفعه ازکوهدشت انتخاب میشه چه بخواهیم چه نخواهیم چه اصولگرا چه اصلاح طلب ولی شانس اصلاح طلبان زیاد است اگر در این راه اتفاق خاصی نیفتد واصلاحات کاندیدا داشته باشه وانتخاب از بین بد و بدتر نباشه–از فرهنگیان عزیز رومشگان خواهش دارم اینقدر به فکر انتخابات نباشید شما الگوی مردم عادی هستید فرزندانتان هم مثل خودتان بار نیاورید که به این انتخابات تعصب کورکورانه داشته باشند مثل این سی وچند سال قبل” هرکسی برنده شده چه گلی به سرمردم زده فقط برگ زرینی به پرونده خودشان اضافه می کنند وبه شما هم احتمالا معاونت اجرایی یا فناوری مدرسه ای با تمام زحماتش -اضافه کار هم که دیگه نیست-بعد از سی سال بیشتر روستاهای رومشگان آب آشامیدنی مناسب ندارند تازه آب یه چیزی ابتدایی و بی دردسر است تا جاده سازی یا کارهای دیگه- اگه خواستید میتونید بیایید خرم آباد ومعلمین اینجا را بااونجا مقایسه کنید اینجا حرف اول فامیل بازی وآشنابازی میزنه تا باندبازی و انتخابات===انشاله که تعصب کورکورانه مردم بازوند اصل ازبین رفته باشه به امید موفقیت برای همه همشهریان عزیزم

  14. اقای امیری وقتی شما که فوق لیسانس داری ویک نیروی علمی وتوانا بودی چند سال پیش شده بودی معاون مجتمع وتدریس را رها کردی درحالی که با جرات می گویم شما یکی از دبیران موفق بودی و بر چند درس تسلط داشتی ایا مردم می توانند فقط نیاز درسی دانش اموزان خود را در مدرسه جستجو کنند؟
    ایا اقای امیری وقتی در رومشگان از همکاران هم رشته ای شما ۳ نفر که افرادی باسابقه ومجرب وتوان هستند تدریس را رها کرده ودر گوشه وکنار پست معاونت مدیریت گرفته اند وبجای انها افردی با تجربه وسواد کمتر امده ود برخی مدارس افراد غیر مرتبط مشغول تدریس هستند ایا می توان گفت که اموزش پرورش برای کنکور مناسب است نه افا اگر ندریس کمکور هم به مدارس بیاید اوضاع همین است

  15. اصطراب کنکور
    تب تحصیل
    بیگاری خدمت سربازی
    لرز اشتغال
    خوف ازدواج

  16. سلام استاد
    من قبلا دانش اموز شما بودم در دبیرستان مطهری واقعا مطالبی که می نویسی بر خاسته از متن مشکلات جامعه است قبلا چند مطلب از شما را در همین سایت خواندم و از میر ملاس تشکر می کنم ودر خواست می کنم به چنین نویسنده هایی که در بطن جامعه هستند و مشکلات جامعه را می نویسند فرصت بیشتری بدهد

  17. نمی دانم چرا هر وقت مقالاتی از شما می بینم در میر ملاس یا ددبیرستان حجاب می افتم یاد در س دادن های ساده ات یاد نصیحت هایت من خودم به دلیل راهنمایی های شما و تشویق شما توانستم به شیمی علاقمند شوم وهر وقت مقالات شما را می بینم به دوستانم می گویم این اقا معلم من بوده بخونید انها می گویند مگه دبیر شیمی می تونه مقاله بنویسه سیاسیمی گم این اقا دبیرشیمی وفیزیک وریاضی و سیاست واتخابات وهمه چی بود کاش اقای امیری ایمیلتو اخر مقاله درج کنی

  18. بازم اخم بازم سخت گیر بازم رسمی اقاممعلم یه کم اخماتو واکن ما خواننده های سایت دانش اموز نیستیم

  19. انالله و انا الیه راجعون
    خدا رحمتت کنه

  20. بی برنامه گی اموزش وپرورش تازه گی ندارد اگر اموزش وپرورش با تغییر نگرش :
    ۱- در کتاب های درسی به نحوی که با سوالات کنکور مشابهت بیشتری داشتند
    ۲- با بر نامه ریز دقیق و منطقی برای استفاده از ظرفیت مدارس برای کلاس های تقویتی وکنکور
    ۳-استفاده از دبیران مجرب وبا سابقه خوب فقط برای تدریس در کلاس های تقویتی وکنکور
    می توانست میلیارده تومان بودجه برای خود وفر هنگیان دست وپا کند که معلمان مجبور نباشند به خاطر ۲۰۰ هزار حق مدیریت دنبال جریانات سیاسی بیفتند

  21. اقای امیری مطلبت زیباست اما دوست داریم بیشتر سیاسی بنویسی از میر ملاس هم بی نهایت متشکرم که مقالات شما را درج می کند اما اقای امیری حیف نیست مقالات سیاسی شما که بیشترین بیینده در سایت را دارد من دیدم تا مرز ۳ هزار نفر هم رفته را ول کردی الان هر کسی اسم شما را ببینه وشما را بشناسه حتما مطلبتون را می خونه چون خبر از تحلیل و نگاه شما دارند اما می ترسم روزی برسد که با این مقاله ها افرادی وارد سایت شوند ومقاله شما را نخوانند پس سیاسی بنویس

  22. اقای امیری با تشکر از شما و با تشکر از پر بیننده ترین سایت استان میر ملاس
    چند پیشنهاد دارم اولا برای سایت پر بیینده ای مثل میر ملاس حیف که بر خی اصول را در نوشتن مقالات رعایت نمی کند مثلا اینکه مدرک و شغل نویسنده ها را در زیر اسم انها درچج کند
    دوما پیشنهاد می شود هر سال اسم افرادی که مقاله انها بیننده بیشتری دارد در سایت درج کنید
    سوما پیشنهاد می کنم نویسندگان میر ملاس در سایت دیگه مطلب درج نکنند
    به اقای امیری هم پیشهاد می کنم این قدر دیر مطلب ننویسید من مطمئنم بیشتر افرادی که به سایت می ایند مطلب شما را می خوانند علت ان هم مشخص حدود ۲۵ سال تدریس در مقاطع مختلف دبیرستان شما را به یک فرد شناخته شده تبدی کرده همکاران شما هم در اموزش وپرورش مطالب شما را می خوانند همین سبب شده که مطالب شما بیترین بیینده داره

  23. من واقعا بسیار خوشحالم که خوانندگان عزیز میر ملاس انقدر فهیم هستند که مقالات اقای امیری با استقبال زیادی همره می شوند .من هر بار مقاله ای از این اقا می اید ان را می خوانم وبا این که ایشان را نمی شناسم اما مطالب ایشان بسیار شیوا خلاصه واز همه مهمتر بر گرفته از مشکلات واقعی جامعه هستند مثلا همین کنکور واقعا معضل ومشکلی برای خانواد هاست و همین باعث شده که اینقد خواننده داشته باشد من فکر نکنم هیچ کدام از مقالات اینقدر خواننده داشته باشندالان که هنوز چند روز نگذشته از درج مطلب عدد ۱۰۰۰ خواننده نشان دهنده این است که این مطلب همچون مطالب قبلی نویسنده پر بیننده است
    به هر حال از سایت وزینی همچون میر ملاس همین انتظار می رود که نویسندگان ان بسیار خوب ومتین بنویسند

  24. سلام به نظر من آموزش و پرورش در استان ما و شاید کشور به فکر تنها چیزی که نیست آموزش باشه از مدارسی که در مشکل تهیه ماژیک و تابلو مانده اند از مدارسی که هنوز مشکل گرمایش سرمایش دارند از دبیرانی باسواد که با مدرک فوق لیسانس زیر یک میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند از سیستمی که تماما سیاسی کاریه و چیزی به اسم شایسته سالاری درش نیست چه انتظاری دارید؟

  25. مرسی از مطلب زیباتون آقای امیری

  26. بسیار عالی اقای امیری . کنکور مافیاهای آن خیلی وقته نونشون تو روغنه و دانش اموزان رو نسبت به علم زده کردند وهیچکس هم این موضوع رو جدی نمیگیره و هرکس جون سالم به در میکنه میره وبه فکر بقیه دانش اموزان نیست.ممنون از وقتی که گذاشتین🙏🏻

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.