تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت‏

  • کد خبر : 58775
  • 27 مهر 1393 - 23:07

بسمه تعالی     قال الله تعالی : و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید “آنها هیچ ایرادی بر مؤمنان نداشتند جز اینکه به خداوند عزیز و حمید ایمان آورده بودند”   سرزمین حجاز این روزها، بیداری جدیدی را با حضور شیعیان اهل بیت تجربه می‌کند و این جنبش به زودی قدرت […]

بسمه تعالی

 

139201060000064

 

قال الله تعالی : و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید

“آنها هیچ ایرادی بر مؤمنان نداشتند جز اینکه به خداوند عزیز و حمید ایمان آورده بودند”

 

سرزمین حجاز این روزها، بیداری جدیدی را با حضور شیعیان اهل بیت تجربه می‌کند و این جنبش به زودی قدرت روبه زوال آل سعود را به لرزه درآورده و سرنگون می‌ کند.

خبر تأیید حکم اعدام روحانی بزرگوار، آیت‌الله نمر باقر النمرموجب تأسف و نگرانی شدید ما گردیده گر چه شهادت در راه مبارزه با ظلم و طاغوت برای تمام علما و شیعیان حقیقی افتخار است اما تأسف ما از آن باب است که حکومت آل سعود به جای تمسک به عدالت و رفتار حسن با شهروندان خود به اعمال خلاف مروت دست می‌زند.

حکم اعدام این روحانی مبارز و مظلوم برای همه‌ی شیعیان و مسلمانان آزاده موجب تأثر و تأسف شدید است. روحانی که بدون هیچ گناهی از سوی حکام کشور عربستان محکوم به اشد مجازات شده است هرگز سلاحی علیه دولت به دست نگرفته و عامل کودتای نظامی نبوده است. اگر سعودی هاچنین جنایت بزرگی  را مرتکب شوند، مطمئن باشند عواقب آن را خواهند دید.

حکم ظالمانه علیه شیخ النمر پس از آنکه وی حقوق شیعیان عربستان را مطالبه کرد و خواستار تغییر مواد درسی و ساخت مراقد ائمه اطهار(ع) در بقیع شد، صادر شده است پس به صراحت می گوییم از آنجایی که حکم اعدام شیخ نمر توسط وزارت کشور سعودی صادر شده است یک حکم صرفا سیاسی است و درجه و اعتبار حکم قضایی را ندارد .

ما دانشجویان بسیجی شهرستان کوهدشت ضمن محکوم نمودن حرکات وقیحانه حکومت آل سعود از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم با بهره گیری از روابط دیپلماتیک وظرفیت های موجود جمهوری اسلامی ایران مانع از اجرای این حکم ننگین گردد.

و در آخر اعلام می داریم که اگر سعودی‌ها چنین اشتباه بزرگی مرتکب شوند و آیت الله شیخ النمر را اعدام کنند، هیچ سعودی و هیچ مکان وابسته به عربستان در منطقه در امان نخواهد بود و باید بدانند که با اعدام «شیخ النمر» با دست خود گورستانی را برای خود مهیا خواهند کرد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. به گزارش عربی ۲۱، مراجع عظام تقلید در بیانیه های جداگانه این اقدام وحشیانه مقامات قضایی آل سعود را محکوم کرده اند:

    آیت الله سبحانی ضمن محکوم کردن این حکم دادگاه عربستان سعودی اعلام کردند : «شاهزادگان سعودی گمان نکنند که با اعدام شیخ نمر، اعتراضات پایان می پذیرد، بلکه هر قطره از خون ایشان ارکان حکومت آل سعود را شکننده تر از قبل خواهد ساخت.

    آیت الله محمد علوی گرگانی نیز در نامه ای ضمن ابراز تأسف شدید از این تصمیم مقامات قضایی افزودند: «اگر چه شهادت در راه مبارزه با ظلم و طاغوت همواره برای علما و شیعیان افتخار بوده است اما متأسفانه شاهد آن هستیم که حکومت آل سعود با شهروندان خود به جای عدالت و تعامل، برخورد خصمانه ای را در پیش گرفته است.

    ایشان همچنین افزودند: «من این حکم را محکوم می کنم و باور دارم که نظیر این اقدامات فقط باعث تضعیف جایگاه دولت سعودی در منطقه و میان مردم عربستان می شود و این گونه برخورد ها نمی تواند مانع مبارزات مردم گردد.

    آیت الله نوری همدانی نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حکم دادگاه آل سعود اعلام کردند: «ما به مسئولان سعودی هشدار می دهیم که این گونه حکم ها احساسات شیعیان در سراسر جهان را خدشه دار می کند و حاکمان سعودی باید بدانند که راهی جز پذیرفتن درخواست های به حق مردم ندارند. سازمان های حقوق بشر نیز در این مسأله نباید ساکت بنشینند و بر آن هاست تا برای احقاق حقوق شهروندان عربستانی تلاش کنند.»

    آیت الله مکارم شیرازی نیز با محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر افزودند که اقدام به این حکم نتایج غیر منتظره ای را به دنبال خواهد داشت.

    آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین در سخنان خود که روز گذشته در قم ایراد فرمودند افزودند: «شیخ نمر هیچ فعالیت خرابکارانه یا ستیزه جویانه ای انجام نداده است تا مستحق چنین حکم ظالمانه ای واقع شود بلکه صرفا سخنرانی هایی کرده است که حاکی از اندیشه های آزادی خواهانه ایشان دارد.»

    آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در خلال استقبال از رئیس دفتر ریاست جمهوری، “محمد نهاوندیان”، حکم اعدام برای شیخ نمر را محکوم کردند و اعلام کردند: «حکم اعدامی که در حق این عالم دینی و مبارز و مظلوم صادر شده است، باعث تأسف و تأثر شدید است. عالمی که دولت سعودی شدید ترین حکم ممکن را بر علیه او صادر کرده است در حالی که هیچ گناهی مرتکب نشده است.»

    آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان نیز این حکم دستگاه آل سعود را محکوم کرده و اعلام کردند: «آیت الله نمر به اعدام محکوم شده اند در حالی که هیچ جرمی جز بازگو کردن حقایق موجود در منطقه نداشته اند.»

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.