- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نیروهای مازاد آموزش و پرورش لرستان ساماندهی شدند

139307280833154143880253

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت نیروهای مازاد برنامه پیشنهادی ۳۴بندی تدوین شده است و با نظارت کیفی مستمر باید به دنبال افزایش بازده کاری نیروهای مازاد در آموزش و پرورش بود.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، [1]گودرز کریمی فر در نشست آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: مهمترین رویکرد این دستگاه، برنامه محوری، پژوهش مداری و گذر از حاشیه ها است.

وی عملکرد لرستان در ساماندهی نیروی انسانی را بسیار مطلوب برشمرد و افزود: سازماندهی به صورت فرایندی انجام شده و اعتقاد بر این بود که از ظرفیت نیروهای کسر ساعت موظف استفاده مطلوب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، آموزش و پرورش را دستگاهی ظریف، حساس و مهم برشمرد و گفت: در برنامه ریزی ها باید از عجله پرهیز کرد و با صبر، حوصله و تدبیر کارها را مدیریت کرد.

وی حرکت گروهی در دستگاه تعلیم وتربیت را رمز موفقیت برشمرد و بیان کرد: دراین راستا باید هم افزایی، تعامل و همکاری در انجام امور، ارتباط با همکاران حوزه وزارت و استفاده از تجربه و فکر دیگران در اولویت قرار بگیرد.

کریمی فرمدیریت زمان را در آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ظرفیت آزمون و خطا به حداشباع رسیده و در آموزش و پرورش نباید ریسک کرد بلکه باید با نگاه به گذشته، توجه به زمان حال و برنامه ریزی برای آینده از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ۶ عنصر مهم برای موفقیت مدیران را اراده، امید، پشتکار، تجربه، محبوبیت و مهارتهای علمی برشمرد و عنوان کرد: سیاست در آموزش و پرورش بی توجهی به حواشی است و باید از حاشیه ها عبور کرد و موانع را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه خردورزی و اندیشه مداری باید در آموزش و پرورش حاکم شود گفت: وجود تقویم اجرایی، تکریم ارباب رجوع، اخلاق مداری و توجه و تکریم معلمان، نظم  و انضباط در انجام امور اداری و حضور به موقع در محل کار باید در سرلوحه کاری کارکنان باشد.

کریمی فر اظهار کرد: همکاری و همیاری استاندار در بسیاری از موارد در پیشبرد اهداف تعلیم   وتربیت استان سازنده و موثر بوده و انتظار می رود هم افزایی، همکاری و کار گروهی سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای مازاد در آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت نیروهای مازاد برنامه پیشنهادی ۳۴بندی تدوین شده است و با نظارت کیفی مستمر باید به دنبال افزایش بازده کاری نیروهای مازاد در آموزش و پرورش بود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معیار و مبنای حرکت را مصالح و منافع آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از مشورت نخبگان و حرکت در فضایی آرام و به دور از تنش به دنبال تحقق منافع و مصالح دستگاه تعلیم و تربیت بود.

وی افزود: توجه به مدارس آموزش از راه دور و نظارت کیفی و مستمر بر این مدارس، امنیت  فرهنگی در آموزش و پرورش، ضرورت همکاری و تعامل با سایر دستگاهها از دیگر موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنیم.