تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

رئیس منابع آب پلدختر خبرداد: کاهش۳۰ تا ۱۰۰ درصدی آب‌دهی چشمه‌های شهرستان

  • کد خبر : 5882
  • 04 تیر 1391 - 10:45

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس منابع آب پلدختر از کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی آب‌دهی چشمه‌های شهرستان خبرداد.  مهندس میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در سال ۹۰- ۹۱ میزان بارندگی در پلدختر ۱۷۷ میلی متر بوده که نسبت به سال مشابه ۳۷ در صد کاهش یافته و در نیمه دوم سال […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس منابع آب پلدختر از کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی آب‌دهی چشمه‌های شهرستان خبرداد.

 مهندس میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در سال ۹۰- ۹۱ میزان بارندگی در پلدختر ۱۷۷ میلی متر بوده که نسبت به سال مشابه ۳۷ در صد کاهش یافته و در نیمه دوم سال ۹۰ تا دهم بهمن‌ماه بارش موثری برای رطوبت خاک در پلدختر صورت نگرفته است.

 رضا میرزایی ادامه داد: کاهش بارندگی در سال‌های گذشته باعث کاهش آب‌دهی رودخانه مادیان رود، چولهول و رودخانه کشکان به ترتیب به میزان ۱۱ ، ۴۹ و ۴۷ درصد شده است.

  وی تصریح کرد: سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان پلدختر کاهش یافته به طوری که آب‌دهی چاه‌های منطقه جایدر ۱۲ متر، آبخوان آهکی گل گل که آب آشامیدنی شهر پلدختر و روستاهای اطراف را تأمین می‌کند ۹ متر کاهش یافته است.

 میرزایی از کاهش آب‌دهی چشمه‌های شهرستان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خبرداد و گفت: به دلیل خشک شدن چشمه‌ها همه ۱۲ مزرعه پرورش ماهی شهرستان پلدختر تعطیل شده است.

 وی افزود: احداث سد مخزنی در منطقه بن‌لار با توجه به کاهش آب در رودخانه مادیان رود ضروری است، زیرا به وسیله این رودخانه می توان ۲۶۵ هکتار از باغات منطقه زیودار را آبیاری کرد، اما احداث این سد با شروع مطالعه سد مخزنی در بالا دست این پروژه را از سوی شهرستان کوهدشت این پروژه را با شکست مواجه می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=5882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.