- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شاهرخی : سازمانهای مردم نهاد در لرستان تقویت شوند

MG_0063

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت تقویت و استفاده از سازمانهای مردم نهاد در زمینه های مختلف در استان تاکید کرد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی ظهر سه شنبه در جلسه چگونگی مشارکت نخبگان در مسائل فرهنگی و اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه آقای روحانی رئیس جمهور در بدو ورودشان در عرصه انتخابات شعارهایی دادند که تاکنون به آنها به طور قطع پایبند بوده و خواهند بود.

وی با بیان اینکه این رویکرد مورد استقبال مردم قرار گرفت و آنها با حضور هوشمندانه خود در انتخابات مسیر حرکت کشور را تعیین کردند گفت:  مبانی کار دولت همان گونه که در شعارهایشان است عقلانیت، تدبیر، شفافیت، صداقت و شایسته سالاری است.

مبانی فعالیتها در لرستان بر اساس عقلانیت و تدبیر باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه همت و کوشش دولت در این است که آن چیزی که مردم به دنبالش هستند تحقق پیدا کند افزود: فلسفه وجودی دولت محقق شدن خواست مردم است خواستی که در جریان انتخابات سال گذشته مورد اقبال قرار گرفت.

شاهرخی بیان داشت: با توجه به فرصت سوزی هایی که در گذشته شاهد آن بودیم اعتقادمان این است که فرصتی نمانده برای آزمون و خطا و باید مبنای فعالیت هایمان بر اساس عقل، تدبیر و فعالیت هایی پژوهش محور، با برنامه و با تفکر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نظام ما یک نظام مردمی است ادامه داد: ما اعتقاد داریم که سازمان های مردم نهاد می توانند نقش کلیدی در اداره کشور داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر واگذاری امور دولتی به سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: این امر به کار کارشناسی و همفکری نیاز دارد و نباید هراس از اینکه سازمان های مردمی قدرت بگیرند داشته باشیم.

ایجاد هزار فرصت شغلی جدید در لرستان با احیای کشت و صنعت

وی همچنین به وضعیت استان لرستان در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: بازوند استاندار لرستان به عنوان مدیری توانمند، خوش ذوق و پرکار در کشور شناخته شده اند و این فرصتی برای استان لرستان محسوب می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت ارشد استان در این مدت عنوان کرد: احیای ظرفیت های معطل مانده یا تعطیل شده در استان یکی از این اقدامات بوده است.

شاهرخی با اشاره به احیای کشت و صنعت لرستان با ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه بخش خصوصی و یک شریک داخلی بیان داشت: اکنون این صنعت در استان در حال بازسازی بوده و ۱۵ آبان به بصورت رسمی فعالیتش را شروع  کرده که در قالب آن هزار شغل مستقیم و بیش از دو هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.

وی همچنین به مجتمع ونک پارک خرم آباد اشاره کرد و گفت: با رایزنی های استاندار لرستان این مجتمع با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان به سرعت در حال اجرا است.

ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان نیز گفت: در سفر ریاست جمهوری به لرستان ۷۷ پروژه که پیشرفت بالا داشتند در دستور کار برای اتمام قرار گرفت تا ظرف یک سال به بهره برداری برسند.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی ارزیابی ای که صورت گرفته لرستان طی یک سال گذشته به لحاظ شاخص های امنیتی هشت پله ارتقا یافته است افزود: در این راستا لرستان یکی از استان های امن کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری کنند نرخ بیکاری که معضل اغلب آسیب های اجتماعی بوده کاهش پیدا می کند.