تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

آقا محمدی تاکید کرد: ضرورت راه اندازی خط دوم راه آهن لرستان

  • کد خبر : 58936
  • 29 مهر 1393 - 23:05

    نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث ریلی راه آهن لرستان گفت: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناخوشایند هرچه زودتر خط دوم راه آهن لرستان راه اندازی شود. به گزارش “ میرملاس ” ، ابراهیم آقا محمدی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به […]

 

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث ریلی راه آهن لرستان گفت: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناخوشایند هرچه زودتر خط دوم راه آهن لرستان راه اندازی شود.

به گزارش “ میرملاس ” ، ابراهیم آقا محمدی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به حوادث اخیر ریلی استان لرستان گفت: ریل راه آهن استان برای هفتاد سال پیش است که فرسوده شده و در مسیر صعب العبور کوهستانی قرار دارد که این موضوع باعث شده تا مرمت خط ریلی با مشکلاتی ایجاد شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:خطوط ریلی لرستان بگونه ای است که پاسخگوی عبور قطار های امروزی نیست و عبور قطار های باری سنگین روی خطوط فعلی باعث حوادث بسیاری شده است.

وی افزود:در صحبت هایی که با مسئولان صورت گرفتن خط راه آهن از درود،پلدختر،اندیمشک،اهواز و آب های جنوبی و شمال کشور متصل شود که در دست اقدام است.

آقا محمدی عنوان کرد:فاز اول خط ریلی راه آهن درود به خرم آباد شروع شده است و مسیر اندیمشک به اهواز مسیریابی شده و در حال انجام شده است .

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این طرح یک پروژه ملی است و  باید هرچه زودتر خط دوم راه آهن لرستان راه اندازی شود و تا بهره برداری از آن ترمیم خط درورد به خوزستان قرار بگیرد تا شاهد حوادث ناخوشایند نباشیم.

آقا محمدی ابراز کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون در خط راه آهن لرستان هشت مورد تصادف شده که بیشترین آن مربوط به قطار های باری است.

وی ادامه داد: طبق زمانبندی های پیش بینی شده احداث خط ریلی جدید چهار سال به طول می انجامد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری این خط باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:خطوط فعلی کشور ظرفیت های قطار های روز دنیا را ندارد و بایستی به سمت استاندارد های جهانی در این زمینه حرکت کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. آفرین بر نماینده پرتلاش استان خدا قوت،ب

  2. پس راه آهن کوهدشت چی شد.مگر آقای قبادی از دولت قبلی مصوبه راه آهن کوهدشت را نگرفتند.باز هم گلی به جمال اقای کائیدی که شهر کوچک پلدختر را صاحب راه آهن کرد.

  3. این هم مصوبه دولت در باره راه اهن کوهدشت
    ه گزارش خبرگزاری فارس، علی شاهرخی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نسبت به عدم ذکر نام دوشهرستان کوهدشت و پل دختر در مراسم کنگ‌زنی ۳ پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، کوهدشت، پل دختر و اندیمشک که با حضور رئیس جمهور و مطابق بند ۱۱ ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به شماره ۴۶۳۷۰.۳۳۵۶۰ مورخ ۹۰/۲/۱۸ انجام شده بود، مراتب نگرانی مردم را اعلام کرده است.
    برهمین اساس و پس از مکاتبه مشخص شده در نحوه اطلاع‌رسانی مراسم گلنگ‌زنی اشتباهی صورت گرفته است و تخلفی از بند ۱۱ مصوبه هیئت دولت به شماره ۴۶۲۷۰.۳۳۵۶۰ صورت نگرفته است.
    متن نامه نماینده کوهدشت بدین شرح است:
    جناب آقای مهندس نیکزاد وزیر محترم راه و شهرسازی
    با سلام
    یکی از مصوبات دولت در سفر سوم به استان لرستان (احداث راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – کوهدشت – پل دختر – اندیمشک) می‌باشد که طی شماره ۴۶۳۷۰.۳۳۵۶۰ به تاریخ ۱۳۹۰/۲/۱۸ معاونت محترم اول رئیس جمهور و بند ۱۱ آن به وزارت راه و ترابری سابق ابلاغ گردیده است.
    مع‌الوصف در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها ذکری از کوهدشت و پل‌دختر به میان نیامد. این امر موجبات نگرانی و عصبانیت مردم منطقه را فراهم نموده است. مستدعی است تدبیری اتخاذ نمائید تا نسبت به جبران سهو صورت گرفته اقدام لازم و عاجل معمول و نتیجه را به اینجانب نیز منعکس نمایند.
    علی شاهرخی – نماینده مردم شریف کوهدشت
    برهمین اساس وزیر مسکن و شهرسازی نیز در نامه‌ای به شماره ۰۲/۱۰۰/۷۵۱۳۲ درپاسخ به این مکاتبه آورده است:
    حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای شاهرخی
    نماینده محترم مردم شریف کوهدشت در مجلس شورای اسلامی
    سلام‌علیکم
    پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، بازگشت به نامه ۷۲۰۴۴۹۲۷/د مورخ ۲۰/۷/۹۰در خصوص اجرای مصوبه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – کوهدشت – پلدختر اندیشک بدینوسیله اعلام می‌دارد: پروژه مذکور مطابق بند ۱۱ ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به شماره ۴۶۳۷۰.۳۳۵۶۰ مورخ ۱۸/۲/۹۰ عملیاتی و اجراء خواهد شد.

  4. زنده باد نماینده شهرمان آقا محمدی…
    و شرم بر دشمنان و کسانی که با نام مستعار اقدام به بد گویی میکنند

  5. دکتر با درایت تشکر تشکر

  6. درود بر نمایندگان پرتلاش خرم اباد اما ما …………………………………………………………….

  7. چرا این همه خرم آباد میکنید..یه کم به کودشت خودمون فک کنید!اون مسیر راه آهن اصلا ربطی به کوهدشت نداره و دورود-خرم آباد-اندیمشکه!مسیر مربوط به کوهدشت که با تلاش های نماینده ی محترم آقای ملکشاهی دنبال میشه خرم آباد»«کوهدشت»«ایلامه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.