- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقا محمدی تاکید کرد: ضرورت راه اندازی خط دوم راه آهن لرستان

 

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث ریلی راه آهن لرستان گفت: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناخوشایند هرچه زودتر خط دوم راه آهن لرستان راه اندازی شود.

به گزارش “ میرملاس ” ، ابراهیم آقا محمدی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به حوادث اخیر ریلی استان لرستان گفت: ریل راه آهن استان برای هفتاد سال پیش است که فرسوده شده و در مسیر صعب العبور کوهستانی قرار دارد که این موضوع باعث شده تا مرمت خط ریلی با مشکلاتی ایجاد شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:خطوط ریلی لرستان بگونه ای است که پاسخگوی عبور قطار های امروزی نیست و عبور قطار های باری سنگین روی خطوط فعلی باعث حوادث بسیاری شده است.

وی افزود:در صحبت هایی که با مسئولان صورت گرفتن خط راه آهن از درود،پلدختر،اندیمشک،اهواز و آب های جنوبی و شمال کشور متصل شود که در دست اقدام است.

آقا محمدی عنوان کرد:فاز اول خط ریلی راه آهن درود به خرم آباد شروع شده است و مسیر اندیمشک به اهواز مسیریابی شده و در حال انجام شده است .

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این طرح یک پروژه ملی است و  باید هرچه زودتر خط دوم راه آهن لرستان راه اندازی شود و تا بهره برداری از آن ترمیم خط درورد به خوزستان قرار بگیرد تا شاهد حوادث ناخوشایند نباشیم.

آقا محمدی ابراز کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون در خط راه آهن لرستان هشت مورد تصادف شده که بیشترین آن مربوط به قطار های باری است.

وی ادامه داد: طبق زمانبندی های پیش بینی شده احداث خط ریلی جدید چهار سال به طول می انجامد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری این خط باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:خطوط فعلی کشور ظرفیت های قطار های روز دنیا را ندارد و بایستی به سمت استاندارد های جهانی در این زمینه حرکت کنیم.