تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

استاندار لرستان : برخی تولیدات صداوسیمای لرستان به فرهنگ این استان لطمه وارد می‌کند

  • کد خبر : 58972
  • 01 آبان 1393 - 0:34

    استاندار لرستان گفت: برخی تولیدات صداوسیمای لرستان به فرهنگ این استان لطمه وارد می‌کند. به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند امشب در جلسه اتاق فکر فرهنگی که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت:‌ فرهنگ صداقت جهیزیه لرها است و نباید از بین برود، بنابراین همه ما باید به دنبال تولید مطالبی […]

IMG_2304

 

 

استاندار لرستان گفت: برخی تولیدات صداوسیمای لرستان به فرهنگ این استان لطمه وارد می‌کند.

به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند امشب در جلسه اتاق فکر فرهنگی که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت:‌ فرهنگ صداقت جهیزیه لرها است و نباید از بین برود، بنابراین همه ما باید به دنبال تولید مطالبی باشیم که همواره فرهنگ این استان زنده نگه داشته شود؛ این در حالی است که ما شاهدیم صداوسیمای لرستان مطالبی را تولید می‌کند که به فرهنگ این استان کمک نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال بحث فرهنگی از جانب مقام معظم رهبری اعلام شده است و دو عامل عزم ملی و مدیریت جهادی به دنبال این امر آمده تا همه نگرانی‌های فرهنگی ما با تحقق این شعار در جامعه از بین رود، ادامه داد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ما باید به فرهنگ زیربنای اقتصاد است توجه بیشتری داشته باشیم زیرا اگر توسعه در هر کجای دنیا صورت گرفته است خارج از بحث‌های اعتقادی و دینی ما پای اصلی آن مباحث فرهنگی بوده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: اگر تاریخ اروپا را بنگریم توسعه براساس فرهنگ کار و صرفه‌جویی صورت گرفته است؛ این در حالی است که فرهنگ صرفه‌جویی را ائمه اطهار(ع) ما در نظر داشته‌اند، بنابراین شاهد این هستیم شعارهایی که اسلام مطرح می‌کند امروز در اروپا به عنوان الگو قرار گرفته‌اند و به دنبال این مسائل دینی و اسلامی توسعه ایجاد می‌شود، بنابراین اگر امروز دنبال یک مهندسی اجتماعی خوب در شهر خود هستیم باید از مقوله فرهنگ به خوبی استفاده کنیم.

بازوند عنوان داشت: بدون یک مهندسی اجتماعی خوب امنیت در جامعه ایجاد نمی‌شود؛ این در حالی است که اگر در یک جامعه امنیت برقرار نباشد توسعه اقتصادی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها خلأها در زمینه فرهنگی لرستان وجود دارد، یادآور شد: خلأهای فرهنگی در این استان به مراتب از بخش‌های اقتصادی بیشتر است، بنابراین مطبوعات، رسانه‌ها، مردم و مسئولان وظیفه دارند مسائل منفی را در این استان بزرگنمایی نکنند، چراکه از نظر آمار لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

استاندار لرستان متذکر شد: بیکاری یک زخم فرهنگی را در بین مردم به وجود آورده است که امروز سرخه این زخم فرهنگی بر پیکره لرستان مشاهده می‌شود؛ این در حالی است که مباحث بیکاری می‌تواند نگرانی‌های بحث‌های فرهنگی زیادی را به دنبال داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مسائل مثبت را در جامعه بزرگنمایی و مسائل منفی را همانند گذشته برملا نکنیم، چراکه لرستان امروز با این مشکل بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بازوند در پایان بیان داشت: کارهای اقتصادی نیازمند طرح‌های توجیهی هستند این در حالی است که فرهنگ زیربنای اقتصاد است./ فارس

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=58972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام خدمت استاندار محترم
    باید عرض کنم
    که همه اقلیت ها،مذاهب واقشار مختلف با هر گویش و زبانی در کشور زیر چتر و پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند و برای هرگونه پیکار ضد وطن جانفشانی میکنند.لذا با این وصف همه تولیدات و کار های فرهنگی صدا و سیمای مرکز استان با فرهنگ و زبان گویای استان مطابقت ندارد.با توجه به اینکه حدود شصت درصد استان به زبان لکی صحبت میکنند هیچگونه برنامه هایی با این زبان و گویش چندین هزار ساله تولید وساخته نمیشودکه چارچوب و ساختار فرهنگ استان را دچار تزلزل ، تفرقه ، دوگانگی و تحریک احساسات لک زبانان در سطح استان شده و ماحصل این ضد و نقیض ها ،باز شدن چتر سایر استانهای دیگر برای پذیرش و تحت سیطره در آوردن لک زبانان و پیوستن این قشر به آن فرهنگ آماده و محیا است که این خود باید کالبدشکافی دقیقی روی این مسایل انجام و اسیب های مختص این مشگل شناسایی و مرتفع گردد.
    با تشکر از همه کسانیکه برای فرهنگ و فرهنگسازی تلاش میکنند.

    • با تشکر از شما برادر عزیز جناب آزادبخت. به درستی که حرف دل ما رو زدی همچنین انتقاد و پیشنهادی دقیق و علمی بود. موفق باشید

  2. آقای آزادبخت فقط دلفان ۱۰۰ درصد لک زبانه و الشتر۶۰ درصد و کوهدشت ۵۰ درصد و بقیه همه لرزبان هستن

    • خرم اباد ۶۰ درصد لک زبان شاید هم بیشتر هستند و کوهدشت ۷۰ درصد لک الشتر ۱۰۰ درصدلک بروجرد ۴۰درصدلک و حتی دورود هم لک زبان دارد جهت اطلاع حضرتعالی محاسبه بفرما

  3. با عرض سلام . باید بگم که بطور کامل با نظر آقای حمید آزادبخت موافقم. مدرکی هم که می تواند این ادعا را اثبات کند، ساخت سه فیلم لری(آرزوهای زمین-خون بس و نامزدی) در مقبل تک فیلم شصت دقیقه ای بی پل و مار است. در صوری که جمعیت نسبی لک های این استان نسبت به بقیه اقشار لر،ترک و فارس استان چیز دیگری را می گوید. با تشکر.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.