- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : برخی تولیدات صداوسیمای لرستان به فرهنگ این استان لطمه وارد می‌کند

IMG_2304

 

 

استاندار لرستان گفت: برخی تولیدات صداوسیمای لرستان به فرهنگ این استان لطمه وارد می‌کند.

به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند امشب در جلسه اتاق فکر فرهنگی که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت:‌ فرهنگ صداقت جهیزیه لرها است و نباید از بین برود، بنابراین همه ما باید به دنبال تولید مطالبی باشیم که همواره فرهنگ این استان زنده نگه داشته شود؛ این در حالی است که ما شاهدیم صداوسیمای لرستان مطالبی را تولید می‌کند که به فرهنگ این استان کمک نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال بحث فرهنگی از جانب مقام معظم رهبری اعلام شده است و دو عامل عزم ملی و مدیریت جهادی به دنبال این امر آمده تا همه نگرانی‌های فرهنگی ما با تحقق این شعار در جامعه از بین رود، ادامه داد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ما باید به فرهنگ زیربنای اقتصاد است توجه بیشتری داشته باشیم زیرا اگر توسعه در هر کجای دنیا صورت گرفته است خارج از بحث‌های اعتقادی و دینی ما پای اصلی آن مباحث فرهنگی بوده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: اگر تاریخ اروپا را بنگریم توسعه براساس فرهنگ کار و صرفه‌جویی صورت گرفته است؛ این در حالی است که فرهنگ صرفه‌جویی را ائمه اطهار(ع) ما در نظر داشته‌اند، بنابراین شاهد این هستیم شعارهایی که اسلام مطرح می‌کند امروز در اروپا به عنوان الگو قرار گرفته‌اند و به دنبال این مسائل دینی و اسلامی توسعه ایجاد می‌شود، بنابراین اگر امروز دنبال یک مهندسی اجتماعی خوب در شهر خود هستیم باید از مقوله فرهنگ به خوبی استفاده کنیم.

بازوند عنوان داشت: بدون یک مهندسی اجتماعی خوب امنیت در جامعه ایجاد نمی‌شود؛ این در حالی است که اگر در یک جامعه امنیت برقرار نباشد توسعه اقتصادی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها خلأها در زمینه فرهنگی لرستان وجود دارد، یادآور شد: خلأهای فرهنگی در این استان به مراتب از بخش‌های اقتصادی بیشتر است، بنابراین مطبوعات، رسانه‌ها، مردم و مسئولان وظیفه دارند مسائل منفی را در این استان بزرگنمایی نکنند، چراکه از نظر آمار لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

استاندار لرستان متذکر شد: بیکاری یک زخم فرهنگی را در بین مردم به وجود آورده است که امروز سرخه این زخم فرهنگی بر پیکره لرستان مشاهده می‌شود؛ این در حالی است که مباحث بیکاری می‌تواند نگرانی‌های بحث‌های فرهنگی زیادی را به دنبال داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مسائل مثبت را در جامعه بزرگنمایی و مسائل منفی را همانند گذشته برملا نکنیم، چراکه لرستان امروز با این مشکل بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بازوند در پایان بیان داشت: کارهای اقتصادی نیازمند طرح‌های توجیهی هستند این در حالی است که فرهنگ زیربنای اقتصاد است./ فارس