- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار کوهدشت : کمیته صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کوهدشت فعال می‌شود

IMG_3602

 

 

فرماندار کوهدشت گفت: هم‌زمان با سراسر کشور، کمیته صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کوهدشت فعال می‌شود. 

به گزارش میرملاس به نقل فارس ؛ محمدکرم محمدی چهارشنبه شب در جلسه مشترک ساماندهی دهه اول ماه محرم، صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور امام جمعه و مسئولان ادارات این شهر تشکیل شد، گفت: ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در محل فرمانداری‌های سراسر کشور تشکیل شده و کار آن صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی است، ما نیز امیدواریم با همکاری همه مسئولان اجرایی در کوهدشت این مهم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای دین اسلام توجه ویژه به حقوق و کرامت انسان‎هاست که قرآن کریم نیز در چند سوره به صورت مستقیم به این مسئله پرداخته است و ما باید آن را به اجرا بگذاریم.

این مسئول بیان کرد: خداوند خود نیز حقوق بندگانش را بر حقوق خود مقدم دانسته است، از این رو هر فرد به خصوص مدیرانی که حقوق بندگان خداوند را رعایت کنند، قطعا حقوق خدای خود را رعایت کرده‌اند.

فرماندار کوهدشت گفت: علاوه بر وظیفه عرفی و شرعی بودن ما قانون اساسی  کشور ما نیز به صراحت به این مهم اشاره کرد و همه دستگاه‌های که با قوه مجریه در ارتباط هستند و همچنین تمامی افراد جامعه اسلامی را موظف به رعایت حقوق شهروندی کرده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: وظیفه همه ماست که زمینه را برای حضور هرچه بیشتر مردم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان فراهم کنیم، تا مردم نیز بتوانند حضوری پررنگ و با عزت داشته باشند و با آرامش و امنیت به کار خود ادامه دهند.

وی بیان داشت: از تمامی افراد و دستگاه‌های که در بازسازی واقعه غدیر در کوهدشت حضور فعال داشته‌اند، تقدیر می‌کنیم.

محمدی از مسئولان ادارات شهرستان کوهدشت درخواست کرد، تدابیر لازم را با حضور فعال خود برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر در این شهرستان بیاندیشند تا امسال ایام عاشورایی با شکوه‌تری نسبت به هرسال در کوهدشت را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تعدادی از طلاب را جهت خدمت معنوی در این ایام عزاداری آماده و به بخش‌های گوناگون شهرستان می‌فرستند، بنابراین از همه مسئولان ادارات می‌خواهیم، خودرو و امکانات لازم را فراهم کنند، تا احترام این عزیزان در حد خود خوب نگه داشته شود.

فرماندار کوهدشت در ادامه از مسئولان ادارات کوهدشت درخواست کرد، علاوه بر اینکه یک روز ملاقات عمومی برای مردم در نظر بگیرند در مراسمات کلی و عمومی مانند نماز جمعه این شهرستان شرکت کنند، تا در آن مکان‌ها نیز بتوانند، پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

وی یادآور شد: ادارات آمادگی لازم را داشته باشند که اگر مشکلاتی با بارش باران و وجود سیل در کوهدشت به وجود آمده، را هرچه سریع‌تر رفع شود.