تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

لزوم دوری از خرافه‌گرایی در مراسم عزای امام حسین(ع)

  • کد خبر : 59018
  • 01 آبان 1393 - 17:51

  نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: رعایت شئون مذهبی و دوری از خرافه‌گرایی در مراسم عزای امام حسین(ع) ضروری است. – See  به گزارش میرملاس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی عصر امروز در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی وظیفه ما در مقابل امام حسین(ع) را تزئین شعائر اسلامی دانست و گفت: […]

2222-450x300

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: رعایت شئون مذهبی و دوری از خرافه‌گرایی در مراسم عزای امام حسین(ع) ضروری است. – See 

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی عصر امروز در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی وظیفه ما در مقابل امام حسین(ع) را تزئین شعائر اسلامی دانست و گفت: باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بزرگ بشماریم و با برخی اقدامات خود آن را کوچک نکنیم و هرچه در توان داریم، برای باشکوه برگزار شدن آن به کار گیریم.

وی با بیان اینکه باید مراسم عزاداری امام حسین(ع) را به نحو مطلوب برگزار کنیم، یادآور شد: عزاداری مطلوب آن است که عین واقعه عاشورا برای مردم بیان شود، چراکه قیام عاشورا نیاز به بزرگنمایی ندارد.

امام جمعه خرم‌آباد ضمن تاکید بر لزوم رعایت شئونات مذهبی در مجالس عزاداری در ایام ماه محرم متذکر شد: باید مراسم‌های عزاداری از خرافه‌گرایی و اعمال نهی شده توسط مراجع مثل قمه‌زنی به دور باشد، چرا که در این شرایط که دشمنان اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند و به دنبال خشن نشان دادن این دین هستند، نباید این اقدامات انجام شود و بهانه دست آنها دهیم، چراکه این اعمال باعث بدجلوه دادن اسلام می‌شوند.

وی آخرین وظیفه را الگوسازی قیام عاشورا در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: امروزه این وظیفه بسیار مهم است، چراکه دنیای امروز به الگو و اسوه نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس نهضت عاشورا را الگو قرار دادیم و پیروزی به دست آوردیم و امروزه هم برای موفقیت در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی باید قیام عاشورا را الگو قرار دهیم و از فرهنگ عاشورایی بهره کافی را ببریم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.