تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

خاطره ی جانباز سید رضا سلامتی از شهیدان والامقام نورکریم و موسی کریم رحمتی

  • کد خبر : 59038
  • 02 آبان 1393 - 9:13

امام خمینی (ره) : ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند.   شهیدان والامقام نورکریم و موسی کریم رحمتی   آقایان نورکریم وموسی کریم رحمتی درسال شصت و پنج در گردان کمیل حضور داشتند. موسی کریم درکردستان بودند. نورکریم هم همراه ما، در شفیع خانی بود و برای عملیات کربلای۴   […]

امام خمینی (ره) : ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند.

 

MOUSA_RAHMATI_COPY

شهیدان والامقام نورکریم و موسی کریم رحمتی

 

آقایان نورکریم وموسی کریم رحمتی درسال شصت و پنج در گردان کمیل حضور داشتند. موسی کریم درکردستان بودند. نورکریم هم همراه ما، در شفیع خانی بود و برای عملیات کربلای۴   آماده می شدیم. قبل از عملیات بود که یوسف عبداللهی از تعاون خبر آورد که موسی کریم که کوچکتر بود، شهید شده است. نمی دانم چطور نور کریم را راضی کنیم که در این عملیات شرکت نکند. ممکن است در این عملیات او هم شهید بشود که قطعا برای خانواده اش سنگین خواهد بود. شما می توانید به شکلی ایشان را راضی کنید که نیاید؟

ما رفتیم و با صحبت های گوناگون سعی کردیم ایشان را راضی کنیم. از طایفه ایتیوند افراد زیادی آنجا بودند. شهید رستمی هم که در کربلای ۴ شهید شدند وهمینطور آقای عبداللهی هم با ایشان صحبت کردند. اما فایده ای نداشت.

عملیات کربلای ۴ انجام شد. و در حال برگشتن به پشت خط بودیم. من مجروح شده بودم و در بخش تخلیه شهدای اهواز منتظر اعزام بودیم. قرار بر این بود که مرا با هواپیما اعزام کنند. اما بدلیل اینکه بمباران بود مرا به راه آهن برده واعزام کردند. فریدون نورعلی آمد بالای تخت من. از او پرسیدم: چه کسانی شهید شده اند و چه کسانی برگشته اند؟ میدانستم که خیلی از نیروها شهید شده اند. چون ما قیچی شده بودیم و نیروهایی که از ما گذشته بودند دیگر برنگشتند. یا شهید شدند یا مفقودالاثر.

درحینی که داشتیم به راه آهن می رفتیم باز هم از او پرسیدم: چه کسانی شهید شدند؟ از میان همه بچه ها اسم شهید نورکریم را آوردند. پرسیدم: چطور شهید شدند؟ گفت: از یکی از بچه ها شنیده ام.

بعد از اینکه از بیمارستان قم مرخص شدم، به کوهدشت آمدم. درآنجا شنیدم که دو پسر عزیزکریم شهید شدند. یکی در غرب و دیگری در جنوب.

 

index

جانباز سیدرضا سلامتی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۹
  1. امام(ره).
    شهادت کمال انسان است.
    روحشان شاد ویادشان گرامی باد.

  2. درود بر شهیدان اسلام الخصوص شهیدان بزرگوار رحمتی

  3. روحشان شاد و یادشان گرامى

  4. هرلحظه صدایی می آید نغمه ای باشکوه و زیبا از وصال دو دوست ،دو بی تاب. چه زیبا پر میکشند و چه آسان دل بریدند ازآشیان. آوای عشق بازیتان برایمان ماندگار است. لاله های زیبا ما هم در راهیم دررسیدن به راهتان بیقرار تاشاید لحظه ای زیبا خلق شود به نام وصال دوست.همیشه جاودانها دوستتان داریم

  5. خونه ی حاج عزیز کریم رحمتی رو به روی خونه ی ماست و بجز این دو شهید بزرگوار که خداوند روحشان را شاد کند، پنج فرزند پسر هم دارد که یکی از یکی دوست داشتنی تر و با معرفت تر، انصافا خانواده ی خوب و بسیار با ایمانی هستند و امید وارم در مراحل زندگی موفق و پیروز و سربلند باشند.

  6. واتــــس آپ:آخــرین بازدید: ۵ دقیقه قبل

    فیسبوک : آخرین بازدید؛ ۱۰ دقیقه قبل

    ویچت : آخرین بازدید؛۱۲ دقیقه قبل

    لاین: آخرین بازدید:۱۵ دقیقه قبل

    قرآن : آخرین بازدید؛ رمضان گذشته!

    «اَلَم یَانِ لِلَذینَ اَمَنُوا اَن تَخشَعَ قُلوبُهُم لِذِکرِ اللَه» آیا هنوز وقت آن

    نرسیده است که دل های مومنان برای خدا خشوع کند؟!

    سلام روح آسمونی شون شاد

    التماس دعا ای شهیـــــــــــــــــــد….
    آقا سیدرضا بسیار زیبا نوشتی،
    با تشکر وافر از زحمات بی منت آقای مهندس سعید بالنگ عزیز
    ایام عزت مستدام

  7. سلام سید بزرگوار خسته نباشی دست گلتان درد نکند روح تمامی شهدا ورح دو شهید مذکور با روح شهدای کربلا محشور گردند

  8. سلام ، از برادر عزیز وجانباز سرافراز سید رضا سلامتی تشکر میکنم. در آستانه شهادت سرور وسالار شهیدان و مقتدای شهیدان انقلاب اسلامی حضرت اباعبدالله الحسین ع یاد این دو سید مظلوم و عاشق بسیار به جاست یادشان گرامی باد وتشکر از آقا سعید عزیز

  9. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
    شهدا شمع محفل دوستانند، شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان “عند ربهم یرزقون” اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب “فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی” پروردگارند.
    مقام معظم رهبری :
    شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.