تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

آشنایی با نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر شما!

  • کد خبر : 59045
  • 02 آبان 1393 - 10:32

“سرویس فناوری و دانلود” آشنایی با چندین نشانه ویروسی شدن کامپیوتر شما  ، آیا به این مشکوکید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این دلیل که از حد معمول کند‌تر عمل می‌کند؟ شاهد باز شدن برنامه‌های‌ ‌نامنتظره هستید؟ نرم‌افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟ شاهد نمایش تبلیغات بر‌ صفحه […]

435669_M73GucEN

“سرویس فناوری و دانلود”

آشنایی با چندین نشانه ویروسی شدن کامپیوتر شما  ، آیا به این مشکوکید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این دلیل که از حد معمول کند‌تر عمل می‌کند؟ شاهد باز شدن برنامه‌های‌ ‌نامنتظره هستید؟ نرم‌افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟ شاهد نمایش تبلیغات بر‌ صفحه مرورگر خود هستید؟ چه شده‌؟! آیا سیستم شما آلوده شده است؟

 
۱ – کندی بیش از حد سیستم عامل‌

 
۲ – وقتی ‌روی آیکون ها کلیک می‌کنید، هیچ واکنشی رخ نمی‌دهد یا آنکه برنامه‌های شما به درستی عمل نمی‌کنند.

 
۳ – سیستم عامل بی دلیل Reboot شده، به اصطلاح هنگ می‌کند – Freeze ‌– یا خاموش می‌شود.

 

۴ – آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی شما ‌ناگهانی از کار می‌افتد و قادر به فعال‌سازی دوباره نیست.

 

۵ – امکان دسترسی به بخش‌هایی از دیسک سخت یا برخی درایو ها وجود ندارد و این تلاش با پیغام خطا روبه‌رو می‌شود.

 

۶ – پرینتر شما یکباره از دسترس خارج می‌شود و امکان پرینت گرفتن از مستندات فراهم نیست.

 

۷ – پیام‌هایی ‌روی سیستم شما به نمایش در‌می‌آید که حاکی از آلوده شدن سیستم به ویروس است. معمولا نام نرم‌‌افزار یا کدی که این پیام را صادر می‌کند نا‌مشخص و نا‌معلوم است.

 

۸ – پیام‌های تبلیغاتی نا‌خواسته و در زمان‌های نا خواسته ‌روی سیستم عامل و به ویژه بر ‌مرورگر شما به نمایش در‌می‌آید. این یکی از جدی‌ترین نشانه‌های آلوده بودن سیستم به بد افزار است.

 

۹ – برای دانلود و نصب یک نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس و یا سایر برنامه‌ها مشکلات جدی وجود داشته و معمولا این کار موفقیت‌آمیز نیست.

 

۱۰ – فایل‌ها یا آیکو‌ن‌های موجود بر‌ دسکتاپ یا بخش‌های دیگر از دیسک سخت‌ یکباره ناپدید و پسوند فایل‌ها به شکل عجیب و غریبی تغییر می‌کند و پوشه‌ها و برنامه‌ها مخفی می‌شوند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام و تشکر از مدیر سایت
    تمام این خصوصیات مربوط به ویروسهای عصر حجر و یا حداقل قرون وسطی است.
    ویروسهای متمدن امروزی (باعث کندی سیستم عامل نمیشوند، برنامه های دیگر را غیر فعال نمیکنند، سیستم عامل را reboot نمیکنند ،کاری به آنتی ویروس شما ندارند، دسترسی شما را به سیستم محدود نمیکنند،به پرینتر شما کاری نداشته و طوری عمل میکنند که سیستم شما هیچ پیامی را برای شما ارسال نکند، پیامهای تبلیغی هم ارسال نمیکنند و مانع دانلود و یا نصب برنامه های دیگر هم نمیشوند و فایلها را هم تغییر نمیدهند و اساساً ویروسی که امروزه از این کارها انجام دهد ویروسی بی ادب ، بی شعور و بی نزاکت است )
    ویروسهای امروزی نه تنها هیچ کدام از اعمال شنیع بالا را انجام نمی دهند بلکه بسیار مودبانه (تحت عنوان نرم افزار های مختلف عمومی و حتی با افزایش سرعت سیستم عامل شما و یا انجام تمام اعمالی به عکس اعمال ویروسهای گذشته و …) نزد کاربران دلربائی میکنند و حتی ممکن است کاربران عزیز برای دسترسی به آنها هزینه نیز بپردازند ، و اما بعد از مدتی با اجازه بزرگترها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به سرقت می برند.
    این ویروسها معمولاً کاری به کاربران عادی ندارند و رابطه بسیار صمیمانه ای با آنها دارند و کاربران عادی برای آنها فقط وسیله ای برای رسیدن به کاربران مهم است.
    هیچ دقت کرده اید در یکی دوسال اخیر ،چرا سیستم های ما حتی اگر از آنتی ویروس هم استفاده نکنیم کمتر دچار مشکلات بالا می شوند آیا کابران آگاه تر شده اند یا ویروسها متمدن شده اند؟
    پیشنهاد بنده به تمام کاربران به خصوص همشهریان عزیز این است که بهترین راه مقابله با ویروسها دوری شما از آنهاست و راههای دیگر کمترین اطمینان را به شما میدهند لذا سعی کنید همیشه از دو سیستم استفاده کنید یک سیتستم برای کار های عمومی (اینترنت ، شبکه و انتقال داده ها) و سیتم دیگر که اطلاعات مهم وشخصی شما در آن است را هیچ وقت در فضای مجازی و شبکه قرار ندهید.

    • سلام جناب آقای یاری عزیز و بزرگوار
      بسیار استفاده کردیم از مطالب شما /مطالب بالا فقط ذکر چند نمونه از نشانه های ویروس ها بود بعضی ویروس ها هیچکدوم از علائم بالا رو نداره ما به اختصار چند نمونه رو مثال زدیم .
      تشکر جناب آقای یاری.
      به امید بازدید دوباره.

  2. ازمطالب جالب وخواندنی شما برنامه نویس نامی و محترم تشکر وامیدوارکه دیدگاهامون به روز باشه

  3. با تشکر از مطالب جالب و خواندنی شما امید است مطالبمون به روز باشه و بدون تعصب

  4. از مطالب اقای ابراهیمی تشکر و از تتمه به روز و عالی برنامه نویس محترم اقای یاری سپاسگزارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.