تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در خرم آباد برگزار شد

  • کد خبر : 59139
  • 03 آبان 1393 - 19:02

  میرملاس نیوز از تسنیم ،ظهر امروز مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با حضور حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، مدیران اجرایی استان، جمعی از روحانیون و طلاب و مردم در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.   در این مراسم ضمن تلاوت قرآن و مداحی […]

مهدوی کنی

  میرملاس نیوز از تسنیم ،ظهر امروز مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با حضور حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، مدیران اجرایی استان، جمعی از روحانیون و طلاب و مردم در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

 

در این مراسم ضمن تلاوت قرآن و مداحی در مدح این بزرگوار به توصیف شخصیت این عالم ربانی، انقلابی و همیشه در صحنه پرداختند و در سوگ ایشان محزون و ناراحت شدند.

 

حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی فرهیخته و توانمند بود که توانست در مراحل مختلف عمری به تلاش و مجاهدت در راه دفاع از اسلام و انقلاب بگذراند.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان از ۱۸ سالگی مبارزه علیه طاغوت را آغاز کرد، بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی با برخورداری از علم واقعی به الگویی جامع و ماندگار برای تمام دولتمردان، سیاست‌گزاران و روحانیان تبدیل شد.

 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: علم حقیقی ویژگی‌هایی دارد که آن را از علوم ظاهری متمایز می‌کند از جمله این‌که علم واقعی موهبتی الهی است و به فرموده امام صادق(ع)هرگاه خداوند اراده کند که کسی را به راه راست هدایت کند به او علم حقیقی عطا می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: علم واقعی، بر خضوع و خشوع انسان می‌افزاید و ترس از معصیت و ظلم و تعدی را در وجود انسان پابرجا می‌سازد، این علم همواره با عمل همراه است و به طور فطری در ذات انسان‌ها نهاده شده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی در رابطه با ویژگی‌های عالمان از دیدگاه قرآن، تصریح کرد: تسلیم محض پروردگار بودن، تلاش برای انسان‌سازی، دوری از عمل جاهلانه، صبوری، تفکر، تعقل، عبرت‌پذیری، کمال جویی و خواهان علم بودن، امیدبخشی، ساده‌زیستی و کم توقع بودن و حضور در صحنه از مهم‌ترین صفات عالمان دینی از منظر قرآن کریم هستند.

 

وی بیان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی آراسته به اخلاق قرآنی و مصداق حضور به موقع و آگاهانه در صحنه بود و عالمی عدالت‌پیشه، اخلاق‌مدار و حافظ حقوق و  حیثیت دیگران بود که در عرصه‌های دفاع از اسلام و انقلاب هرگز سکوت نکرد و موضع خود را صریح و شفاف اعلام می‌کرد که روشنگری‌های ایشان در فتنه ۸۸ مؤید این مهم است.

 

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: علما در نزد خداوند متعال مقامی والا دارند که در روایات معصومین از آن‌ها به خورشید فروزان تعبیر شده که نه‌تنها خود نورانی هستند بلکه جامعه را نیز روشن و هدایت می‌کنند و در کلام معصومین همواره برتری عالم بر عابد گوشزد شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درگذشت عالم مجاهد و پارسا
    رئیس مجلس خبرگان رهبری
    حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی رضوان‌الله‌علیه
    که از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی نمود را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه ، مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه ، مراجع عظام و علمای اعلام تسلیت عرض می نمایم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.