تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مصاحبه ای با فرماندار شهرستان کوهدشت/امیرهوشنگ رشیدیان

  • کد خبر : 59181
  • 06 آبان 1393 - 18:05

–  پس از گذشت یک سال و چند ماه از عمر دولت تدبیر و امید،سکان داری فرمانداری کوهدشت را محمد کرم محمدی  بر عهده گرفته. و قرار استقبال فرماندار بهانه ای شد تا انبوهی از سوالات را از نگاه وی به کوهدشت و توانمندی های آن تا برنامه های ایشان در زمینه های مختلف مورد […]

679

 پس از گذشت یک سال و چند ماه از عمر دولت تدبیر و امید،سکان داری فرمانداری کوهدشت را محمد کرم محمدی  بر عهده گرفته.

و قرار استقبال فرماندار بهانه ای شد تا انبوهی از سوالات را از نگاه وی به کوهدشت و توانمندی های آن تا برنامه های ایشان در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.ناگفته پیدا است،در این مصاحبه موضوعاتی مطرح شده که قطعا می تواند نتایجی در بر داشته باشد.

۱-تشکر و قدردانی می کنم بابت وقتی که در اختیار ما قرار داده اید،بفرمایید با توجه اینکه شما فرماندار سابق کوهدشت بوده اید،چه شناختی از مردم کوهدشت وظرفیت های این منظقه دارید؟

توفیق مدیریت فرمانداری کوهدشت در سال های قبل  باعث شده،که با فرهنگ و افکار مردم کوهدشت بیگانه نباشم من با افکار مردم آشنا و با آن زندگی کرده ام.و خودم را متعلق به کوهدشت می دانم.و  از پتاسیل ها،ظرفیت ها و منابع اقتصادی این منطقه  اگاهی کافی دارم.با این وصف و شناختی که بنده از این شهرستان دارم،این منظقه می تواند محور توسعه استان لرستان شود.شهرستان کوهدشت یکی از مناظقی است متکی به کشاورزی و مرغداری و از این راه می تواند مایه پیشرفت استان لرستان شود.و به عنوان  کسی که نماینده  دولت در کوهدشت می باشم،سعی می کنم از همه صاحب نظران و دلسوزان به نظام و شهرستان استفاده کنم.و در آنچه که باید به مدیران ارشد استان منتقل شود امانت دار باشم.

  ۲-نظر شما در رابطه با عملکرد فرماندار پیشین چیست ؟

طبیعت انسان این است که همیشه و در حال تکامل و رشد است.فرماندار پیشین کوهدشت فعالیت های شایان به توجهی انجام داده و در تامین زیر ساخت ها موفق بوده است.اما می شد امروز شاهد وضیعت بهتری در کوهدشت باشیم

 ۳-برنامه تان رابرای بهبود وضیعت بهداشت و درمان  کوهدشت را توضیح دهید؟

بهداشت و درمان یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید و توجه به سلامت مردم افتخار نظام است.به طوری که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه ای دارند.و شهرستان کوهدشت با توجه جمعیت زیاد و ضعف امکانات ورزشی یکی از شهرستان هایی است که باید اولویت قرار گیرد.در این رابطه ،یارانه سلامت از بیست هزار تومان به هشتاد هزار تومان برای هر نفر افزایش پیدا کرده است،و این افزایش چهار برابری به این معنا است:که استفاده  افراد آسیب دیده جامعه  از امکانات بهداشتی چهار برابر می شود.متاسفانه این خدمت زیبای نظام که خواسته مردم این منظقه است به فراموشی سپرده شده است.که ما از دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواستاریم که در بهبود وضیعت اسف بار بهداشت این شهرستان تلاش نمایند.

۴-با توجه به اینکه شهرستان کوهدشت یکی از قطب های کشاورزی و باغداری استان لرستان است.چه برنامه ای برای توسعه این صنعت دارید؟/آیا سد معشوره کوهدشت اجرایی می شود؟

شهرستان کوهدشت ۲۵ درصد از اراضی استان را تشکیل و ۳۰ درصد از غلات را در لرستان تولید می کند.و این آمار نشان می دهد که توجه صریح به صنعت کشاورزی و صنعت تبدیلی یکی از موضوعات مهم است.

در راه توسعه کشاورزی کوهدشت  اجرایی شدن سد معشوره بسیار مهم است.که  فاز اول آن توسط سردار عبدالهی به امضاء رسیده است  و در آن تونل و مخزن سد به بهربرداری می رسد.و در سفر کاروان تدبیر و امید به

بودجه لرستان به طور کامل تخصیص داده شده است که از آنجا من به یادم دارم هیچ سالی بودجه لرستان به طور کامل تخصیص نشده.توسعه باغات و کشاورزی از اهداف اصلی بنده است.

IMG_0815

۵-به نظر شما یک مدیر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های یک مدیر موفق می توان به تخصص-تعهد – تدبیر و برنامه وی حول محور توسعه  پایدار لرستان نام برد.

۶-آقای فرماندار شما به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در کوهدشت چه برنامه ای برای توسعه اقتصادی-احیا واحد های صنعتی کوهدشت دارید؟

با توجه به اینکه استان لرستان حائز رتبه اول بیکاری در کشور و شهرستان کوهدشت مرکز و قلب بیکاری کشور محسوب می شود.اهمیت به تنها ناحیه صنعتی این شهرستان می تواند در توسعه و اشتغالزایی جوانان کوهدشتی موثر باشد.برای راه اندازی و احیاء صنعت کوهدشت یکی از شاخص ها رفع یکاری است و با توجه به این آمار که ۸۰ درصد از واحد های تولیدی ناحیه صنعتی این شهرستان غیر فعال می باشند.باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشیم.برای اینکار تامین سرمایه در گردش و تسهیل ارتباط تولید کننده با مدیران اثر گذار می تواند بخشی از این واحد ها را فعال کند.در این رابطه ما از تمام سرمایه گذاران بومی حمایت می کنیم.

۷-نظرتان را در مرود بر قراری امنیت و آرامش بیان کنید؟

اصل توسعه هر کشور موضوع امنیت است،در این رابط کانون های حساسی وجود دارد که یکی از آن بیکاری است و هرساله بودجه ای برای مهار این کانون ها داده می شود که در اختیار کوهدشت قرار داده می شود.

 ۸-نظر شما در مورد رسالت هر خبرنگار چیست؟

هر خبرنگار زبان گویا مردم است.و باید با حفط ارزش ها به تحول و تکامل جامعه کمک کند.در نهایت از شما و دیگر عزیزان عرصه رسانه  کوهدشت تشکر و قدردانی می کنیم.

____________________________________________________________

توضیح: میرملاس نیوز،سعی دارد که هرهفته مصاحبه ای را با یکی از مدیران  شهرستان کوهدشت تنظیم کند،شما می توانید، سوالات و مشکلات خود را بیان کنید،تا در مصاحبه های بعدی با دیگر مسئولین کوهدشت پیگیری شود.

مصاحبه و عکس:امیرهوشنگ رشیدیان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=59181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. با درود به آقای محمدی و جناب استاندار توانا مهندس بازوند
    زمانی یک مسئول به آمار و جنبه های مسئولیتی محیط اداری خود اگاه است نشان دهند توان آن مسئول در پی گیری مطالبات دارد افرین خدا حفظت کنه حاج محمدی.لطفا بیکاری جوانانمون را فکری براش بکنید اقای استاندار تورخدا از اقای محمدی حمایت کن ایشان فردی خدوم و با سابقه درخشانن هستند شاید کوهدشت از این بن بست خارج بشه… ما مشکل اصلیمون بیکاری جونامونه اقای استاندار به اقای محمدی فرصت بدید ایشان توان مدیریتی بالایی دارند.

    • باسلام به دوست خوبم جناب کریمی
      دغدغه شما ستودنی ست وبدون شک اکثریت مردم کوهدشت این دغدغه شما را دارند وخوشبختانه پشتیبان فرماندار خوبشان هستند

  2. سوأل :می شد از فرماندار محترم بپرسید باهمه پتانسیل وظرفیتهای بالقوه ای که کوهدشت دارد چرا هنوز کوهدشت محروم است وجوانان آن بیکار هستند؟
    برنامه ها واقدامات فرماندار محترم در زمانیکه فرماندار کوهدشت بودند(دوران اصلاحات) چقدر توانسته کوهدشت را در مسیر توسعه قراردهد؟
    در بحث شایسته سالاری وبه کارگیری نیروهای متعهد وتوانمند بخوص نیروهای بومی اعتقادشان چیست؟
    آیا انتصاب مجدد ایشان به خاطر موفقیت ایشان در دوره قبل بوده واگر چنین است اهم این موفقیتها را بیان کنند؟
    باتوجه به اینکه کوهدشت از لحاظ سیاسی و جناح بندیهای سیاسی از حساسیت خاصی برخوردار است، تعامل ایشان با گروه های سیاسی در کوهدشت چگونه است؟
    در جذب اعتبارات دولتی که می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شهر را برطرف کند چقدر موفق بوده اند،آیا روند توسعه در شهرستان در دولت گذشته با وجود شعارهای دولت گذشته وسفرهای استانی اش پیشرفتی داشته اگر داشته بیشتر در چه زمینه هایی بوده است؟
    وضعیت فرهنگ منطقه چه از لحاط بومی وچه از نظر توسعه وارتقا در چه سطحی قرار دارد؟
    نظر فرماندار ودیگر مسئولین در خصوص پیشرفت وضعیت آموزش وپرورش سئوال شود؟
    چند روز قبل از مصاحب مسئول مصاحبه شونده را مشخص ودر سایت اطلاع رسانی کنید تا مردم متناسب با مسئولیت وی سئوالات خود را ارائه دهند .
    ایده خوبی است ومی تواند به پیشرفت شهرمان کمک کند
    (کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیته)
    موفق وسربلند باشد

    • انگار شما خبر ندارید وزارت کشور یک وزارت نظارت کننده س جذب اعتبار وتعیین آن کار مجلس برادر…دوما فرافکنی نکنید ایشون از روز اول دغدغشونو گفتن بتونن کمک به بیکاری کنند . اینقد بحث هارو تو حاشیه سیاسی نبرید چرا دوس دارید ایشون رو ببرید تو حاشیه سیاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه سخرانی چند روز پیش ایشون رو نخوندید که گفتند بنده نماینده دولتم و متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستم…………………………………………..بس کنید اقای مثلا موحدی

  3. اقای موحدی
    – وازرت کشور قوه مجریه است. سیاستگذاری و نظارت بر امور اقتصادی کشور، آموزش و پژوهش، روابط خارجه، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، امنیت و تامین نیازهای دفاعی و تامین نیازها و ملزومات سایر قوا مانند قوه مقننه، قوه قضائیه، شورای نگهبان و … بر عهده قوه مجریه‌است. همچنین فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور و نظارت در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود جذب و براورد اعتبارات در حیطه قانونی نمایندگان مجلس می باشد که باید جمعیت و پتانسیل آن منطقه را نیز به آن اضافه کرد.
    – ایشان در زمان دولت اصلاحات عملکرد های درخشانی داشتند که خود ایشان مایل نیستند از آنان حزفی به میان اورده شود چراکه این عملکرده ها شخصی نیست و متعلق به آن سیستم مدیریتی در ان دولت بود ه افراد زیادی دران سهیم بوده اند همین یک مثال یعنی هماهنگی مدیران ارشد شهرستان در ثابت امنیتی و اجتماعی شهرستان، در ان زمان میتواند گوشه ای از کارنامه درخشان ایشان باشد…
    – ببنید در بحث نیرو های بومی ما ظرفیت خوبی داریم البته اگر به ایشان فرصت دهند و خیلی از دوستان مثل شما ایشان را وارد بحث های بی ارزش حاشیه ای نکنند وگرنه همه مردم اکنون از این مدیران حال راضی نیستند و ما هم امیدواریم تغییرات انجام گیرد
    – ایشون چند روز پیش در جلسه ای که با سازمان های مردم نهاد داشتند به صراحت اعلام کردند که ((ما مربوط به هیچ تیپ و جناحی نیستیم. متعلق به دولتیم و باید در خدمت این مردم محروم و زجرکشیده باشیم.))،بنابراین هدف ایشون فقط و فقط خدمته
    – در پایان دوستان به جای ایجاد بحث های حاشیه ای کمک کنند یه بعبارتی مرهم نیستید حداقل نیشتر نباشید.

  4. آقای محمدی
    فرماندار محترم کوهدشت
    بنده بعنوان یک کوهدشتی از شما به خاطر تمام زحمت هایی که برای این شهرستان می کشید تشکر میکنم انشالله به حق امام حسین در این دنیا و اخرت رو سفید بشید من به شخصه خود ناظر تمام فعالیت های شما هستم. همشهریان محترم به همین روز های عزیز قسم ایشان از صبح ساعت ۷ در بازید،جلسه،رایزنی،مشورت،سخرانی…تا ساعت دو صبح کار میکنند خدا وکیلی کدام مدیر ما مثل ایشون دغدغه شهرستان رو داره….

  5. حکایتهای مدیریتی

    خارپشت ها

    ——————————————————————————–

    زمستان بسیار سختی بود.
    آن قدر سرد بود که برخی از حیوانات جنگل یخ زده بودند. برخی حیوانات که گروهی زندگی می کردند دور هم جمع شده بودند زیرا با این روش می توانستند بهتر خود را گرم کنند و خود را از مرگ حتمی نجات دهند. خارپشت ها هم خواستند از این روش استفاده کنند اما با خارهایشان یکدیگر را زخمی می کردند. باید تصمیم می گرفتند؛ یا خارهای دوستان را تحمل کنند یا از سرما یخ بزنند.

    خارپشت ها آموختند که زخم های کوچک ناشی از همزیستی را بپذیرند چون گرمای وجود دوستانشان مهمتر بود و این چنین بود که توانستند زنده بمانند.

    ——————————————————————————–

    شرح حکایت
    پس جناب فرماندار محمدی
    مدیری موفق خواهد بود که بتواند از پتانسیل افراد دارای دیدگاه های متفاوت و متضاد و پذیرش و هضم آنها در جهت مقاصد سازمان به خوبی استفاده کند.

    کلیدواژه‌ها : کار تیمی ؛ تعارض ؛ مدیریت تعارض ؛ اختلافات درون سازمانی ؛ پذیرش دیدگاه های مخالف ؛ افزایش بهره وری

    • ادبیاتان بسیار توهین امیز بود نصیحت روش و مسلک دارد …

      • قربان در مثل مناقشه نیست

      • توهین آمیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        و اینگونه تلقی اولین گام در جهت به عقب رانده شدن در تمام جوانب سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ست.
        حکایتی چنین زیبا را توهین تلقی کردن خود فاجعه ای عقیدتی و برخاسته از اندیشه های نادرست. همین حکایت سرلوحه ی بسیاری از سیاسیون موفق در جای جای این مملکته.

    • باخرابات نشینان زکرامات ننال
      هرسخن جایی هر نکته مکانی دارد

  6. سلام لطفا بر الگو برداری زحمتی به کارشناسان ادارات بدید تا هرکه در حوزه خود ورود پیداکند و از چند استان الگو برداری کند تا بداند چقدر بی سوادیم یا بدون برنامه هستیم یا چقدر تنبلی به خرج داده ایم که تا بحال شهرمان از بافت روستایی در نیامده . و از مردم از ما نمی خواهند وما پاسخ گو مردم نیستم

  7. “”””بیکاری”””” شاخص عدم رشد اقتصادی ،نتیجه تصمیمات نادرست ونا بجای مدیران ومسولان فعلی وقبلیست !!!!!!

  8. با سلام و احسنت بر امیر هوشنگ عزیز دانش آموز فعال و کوشا امید اینکه در مسیر خبرنگاری موید باشی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.