- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مصاحبه ای با فرماندار شهرستان کوهدشت/امیرهوشنگ رشیدیان

679

 پس از گذشت یک سال و چند ماه از عمر دولت تدبیر و امید،سکان داری فرمانداری کوهدشت را محمد کرم محمدی  بر عهده گرفته.

و قرار استقبال فرماندار بهانه ای شد تا انبوهی از سوالات را از نگاه وی به کوهدشت و توانمندی های آن تا برنامه های ایشان در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.ناگفته پیدا است،در این مصاحبه موضوعاتی مطرح شده که قطعا می تواند نتایجی در بر داشته باشد.

۱-تشکر و قدردانی می کنم بابت وقتی که در اختیار ما قرار داده اید،بفرمایید با توجه اینکه شما فرماندار سابق کوهدشت بوده اید،چه شناختی از مردم کوهدشت وظرفیت های این منظقه دارید؟

توفیق مدیریت فرمانداری کوهدشت در سال های قبل  باعث شده،که با فرهنگ و افکار مردم کوهدشت بیگانه نباشم من با افکار مردم آشنا و با آن زندگی کرده ام.و خودم را متعلق به کوهدشت می دانم.و  از پتاسیل ها،ظرفیت ها و منابع اقتصادی این منطقه  اگاهی کافی دارم.با این وصف و شناختی که بنده از این شهرستان دارم،این منظقه می تواند محور توسعه استان لرستان شود.شهرستان کوهدشت یکی از مناظقی است متکی به کشاورزی و مرغداری و از این راه می تواند مایه پیشرفت استان لرستان شود.و به عنوان  کسی که نماینده  دولت در کوهدشت می باشم،سعی می کنم از همه صاحب نظران و دلسوزان به نظام و شهرستان استفاده کنم.و در آنچه که باید به مدیران ارشد استان منتقل شود امانت دار باشم.

  ۲-نظر شما در رابطه با عملکرد فرماندار پیشین چیست ؟

طبیعت انسان این است که همیشه و در حال تکامل و رشد است.فرماندار پیشین کوهدشت فعالیت های شایان به توجهی انجام داده و در تامین زیر ساخت ها موفق بوده است.اما می شد امروز شاهد وضیعت بهتری در کوهدشت باشیم

 ۳-برنامه تان رابرای بهبود وضیعت بهداشت و درمان  کوهدشت را توضیح دهید؟

بهداشت و درمان یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید و توجه به سلامت مردم افتخار نظام است.به طوری که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه ای دارند.و شهرستان کوهدشت با توجه جمعیت زیاد و ضعف امکانات ورزشی یکی از شهرستان هایی است که باید اولویت قرار گیرد.در این رابطه ،یارانه سلامت از بیست هزار تومان به هشتاد هزار تومان برای هر نفر افزایش پیدا کرده است،و این افزایش چهار برابری به این معنا است:که استفاده  افراد آسیب دیده جامعه  از امکانات بهداشتی چهار برابر می شود.متاسفانه این خدمت زیبای نظام که خواسته مردم این منظقه است به فراموشی سپرده شده است.که ما از دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواستاریم که در بهبود وضیعت اسف بار بهداشت این شهرستان تلاش نمایند.

۴-با توجه به اینکه شهرستان کوهدشت یکی از قطب های کشاورزی و باغداری استان لرستان است.چه برنامه ای برای توسعه این صنعت دارید؟/آیا سد معشوره کوهدشت اجرایی می شود؟

شهرستان کوهدشت ۲۵ درصد از اراضی استان را تشکیل و ۳۰ درصد از غلات را در لرستان تولید می کند.و این آمار نشان می دهد که توجه صریح به صنعت کشاورزی و صنعت تبدیلی یکی از موضوعات مهم است.

در راه توسعه کشاورزی کوهدشت  اجرایی شدن سد معشوره بسیار مهم است.که  فاز اول آن توسط سردار عبدالهی به امضاء رسیده است  و در آن تونل و مخزن سد به بهربرداری می رسد.و در سفر کاروان تدبیر و امید به

بودجه لرستان به طور کامل تخصیص داده شده است که از آنجا من به یادم دارم هیچ سالی بودجه لرستان به طور کامل تخصیص نشده.توسعه باغات و کشاورزی از اهداف اصلی بنده است.

IMG_0815 [1]

۵-به نظر شما یک مدیر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های یک مدیر موفق می توان به تخصص-تعهد – تدبیر و برنامه وی حول محور توسعه  پایدار لرستان نام برد.

۶-آقای فرماندار شما به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در کوهدشت چه برنامه ای برای توسعه اقتصادی-احیا واحد های صنعتی کوهدشت دارید؟

با توجه به اینکه استان لرستان حائز رتبه اول بیکاری در کشور و شهرستان کوهدشت مرکز و قلب بیکاری کشور محسوب می شود.اهمیت به تنها ناحیه صنعتی این شهرستان می تواند در توسعه و اشتغالزایی جوانان کوهدشتی موثر باشد.برای راه اندازی و احیاء صنعت کوهدشت یکی از شاخص ها رفع یکاری است و با توجه به این آمار که ۸۰ درصد از واحد های تولیدی ناحیه صنعتی این شهرستان غیر فعال می باشند.باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشیم.برای اینکار تامین سرمایه در گردش و تسهیل ارتباط تولید کننده با مدیران اثر گذار می تواند بخشی از این واحد ها را فعال کند.در این رابطه ما از تمام سرمایه گذاران بومی حمایت می کنیم.

۷-نظرتان را در مرود بر قراری امنیت و آرامش بیان کنید؟

اصل توسعه هر کشور موضوع امنیت است،در این رابط کانون های حساسی وجود دارد که یکی از آن بیکاری است و هرساله بودجه ای برای مهار این کانون ها داده می شود که در اختیار کوهدشت قرار داده می شود.

 ۸-نظر شما در مورد رسالت هر خبرنگار چیست؟

هر خبرنگار زبان گویا مردم است.و باید با حفط ارزش ها به تحول و تکامل جامعه کمک کند.در نهایت از شما و دیگر عزیزان عرصه رسانه  کوهدشت تشکر و قدردانی می کنیم.

____________________________________________________________

توضیح: میرملاس نیوز،سعی دارد که هرهفته مصاحبه ای را با یکی از مدیران  شهرستان کوهدشت تنظیم کند،شما می توانید، سوالات و مشکلات خود را بیان کنید،تا در مصاحبه های بعدی با دیگر مسئولین کوهدشت پیگیری شود.

مصاحبه و عکس:امیرهوشنگ رشیدیان