- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

والیبالیست لرستانی تیم ملی: کارشناسان به جای تخریب، ترمیم کنند پاداش سوم شدن شهرداری ارومیه، ۱۵ درصد جریمه شده‎ایم!

مصطفی‎وند: کارشناسان به جای تخریب، ترمیم کنند

لایق‎ترین تیم برای صعود به المپیک بودیم

پاداش سوم شدن شهرداری ارومیه، ۱۵ درصد جریمه شده‎ایم!
پس از مصدومیت آرش کمالوند و رضا صفایی دو والیبالیست لرستانی این بار سعید مصطفی‏وند نماینده لرستان در مسابقات انتخابی المپیک بود و او معتقد است شایسته‎ترین تیم برای حضور در المپیک، ایران بود.

گفت‏وگو با این والیبالیست لرستانی در پی آمده است:

سعید مصطفی‎وند نتایج تیم ایران را در مسابقات انتخابی المپیک عالی عنوان کرد و افزود: متاسفانه با نمایش خوبی که در این مسابقات داشتیم، با بدشانسی و یک اتفاق نتوانستیم جواز صعود به المپیک را کسب کنیم. این نحوه سهمیه دادن به قاره‎‎ها کم‎لطفی به آسیا است و قاره‎ای با این عظمت و پیشینه سهمیه‎ای در المپیک ندارد؛ چون استرالیا به نوعی نماینده قاره اقیانوسیه است.

وی تاکید کرد: کارشناسان و مسوولان برگزاری مسابقات همه اعتقاد داشتند ایران شایسته‎ترین تیم غیر اروپایی برای حضور در المپیک بود.

مصطفی‎وند با بیان اینکه تیم استرالیا که موفق به کسب سهمیه المپیک شد، ۶ ماه خارج از کشورش اردو داشته، تصریح کرد: نتیجه این اردو و مسابقات متعدد تدارکاتی را هم گرفتند. اما متاسفانه بیشتر اردوها و دیدارهای دوستانه ما به‎علت مشکل ویزا، کارت پایان خدمت و… کنسل شد که این مشکلات، ضعف فدراسیون نبود و برای موفقیت تیم خیلی تلاش کردند.

این والیبالیست لرستانی با ابراز نارضایتی از برخی انتقادات در خصوص نتایج تیم ملی، عنوان کرد: متاسفانه در ورزش کشورمان انتقاد باب است و برخی با یک ناکامی تمام سعی خودشان را به انتقاد اختصاص می‏دهند. برخی آقایان که انتقاد کرده‏اند، قبلاً در رأس تیم‎های ملی بوده‏اند که نتایج خوبی هم نگرفته‏اند؛ انتقاد همیشه هست ولی اگر به جای تخریب، ترمیم کنند، خیلی بهتر است.

مصطفی‏وند با بیان اینکه مصدومیت‏ها به تیم‏ملی ضربه زد، اظهار کرد: بیشتر بازیکنان کنونی تیم ‎ملی جوان هستند و مصدومیت‏ها باعث شد نتوانیم از تمام داشته‏هایمان بهره ببریم.

بازیکن تیم شهرداری ارومیه در ادامه صحبت‏هایش با انتقاد از مدیران این باشگاه، اضافه کرد: متاسفانه برخی از مسوولان این باشگاه که ورزش را درک نمی‏کنند و فکر می‏کنم برکنار شده‏اند، به بهانه واهی ما را جریمه کرده‏اند.

مصطفی‏وند ادامه داد: در بازی با تیم پیکان که سوم شدیم ۵ هزار تماشاگر خودی به ما فحش دادند و حالا مدیران وقت باشگاه از ما شکایت کرده‏اند که به تماشاگران توهین کرده‏ایم. به همین علت ۱۵ درصد از قرارداد ۴ بازیکن غیربومی تیم کسر شده و این پاداش ماست!

والیبالیست تیم ملی یادآور شد: اگر با لیدر که قبل از بازی هماهنگ شده به ما فحش دهد، درگیری لفظی داشته‏ایم به خاطر این بوده که لیدر از باشگاه حقوق می‏گیرد و چون جزیی از باشگاه است حق ندارد به ما توهین کند. لیدرها پس از بازی داخل رختکن آمدند و علنأ توهین می‏کردند.

وی با بیان اینکه در دیدار با پیکان تماشاگران یک صدا به ما فحش می‏دادند، خاطرنشان کرد: حتی بازیکنان پیکان به این قضیه معترض شدند که نیروی انتظامی لیدرهای تیم را از سالن بیرون انداخت و پس از آن تماشاگران، ما را تشویق می‏کردند و این نشان دهنده همکاری و هماهنگی برخی مسوولان با لیدرها بود.

مصطفی‏وند با بیان اینکه از خیلی تیم‏های لیگ برتر کمتر هزینه کردیم و کسب مقام سوم بهترین نتیجه ممکن است، افزود: برای اینکه پول‏مان را ندهند این بهانه واهی را به‏وجود آورده‏اند. به فدراسیون شکایت کرده‏ایم و به هیچ وجه کوتاه نمی‏آییم.

بازیکن سابق تیم پیکان با تاکید براینکه دوست نداشتم به‏خاطر مردم ارومیه این قضیه را باز کنم، بیان کرد: با وجود آسیب دیدگی و درد برای تیم بازی می‏کردیم که جواب زحمات‏مان را اینگونه دادند. ۳۰ درصد خالص (مالیات کل قرارداد پرداخت شده) از پول قراردادمان مانده و هنوز تسویه نکرده‏ایم.

وی در پایان عنوان کرد: حاضر نیستم فصل بعد در این تیم بمانم، چند پیشنهاد خوب دارم که به یکی از آنها جواب مثبت می‏دهم.