- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون عمرانی استانداری لرستان: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی پلدختر به فرهنگیان کار درستی نیست

 
 
 
معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی پلدختر به فرهنگیان کار درستی نیست.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، محمد اصلانی در جلسه امور زیربنایی لرستان گفت: با تغییر کاربری موصوف به فرهنگیان و الحاق آن به محدوده شهرستان پلدختر مخالف هستیم.

وی افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی پلدختر کاری اشتباه است و نباید صورت گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح بازنگری توسعه شهر پلدختر در شورای توسعه استان بررسی شده که با

آرای اعضا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی موصوف به فرهنگیان و الحاق آن به محدوده شهری پلدختر مخالفت شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی پلدختر کاری اشتباه است، چرا که اقتصاد پلدختر بر پایه کشاورزی است.

اصلانی عنوان داشت: توزیع خدمات و برنامه‌ریزی‌های شهری به مراتب اهمیت بیشتری از ساخت و سازها دارد و باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: شهر پلدختر به واسطه موقعیت جغرافیایی خود به صورت خطی شکل گرفته است و به واقع مدیریت و خدمات‌دهی به شهرهای خطی به مراتب سخت‌تر بوده و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق ضمن توسعه شهری از خطی بودن شهرها جلوگیری کنیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: وقتی از توسعه فنی شهر صحبت می‌کنیم، باید جهاد توسعه بر اساس موازین فنی مدنظر باشد، تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم و نباید گسترش بدون برنامه‌ریزی حریم شهری که یکی از معضلات دولت گذشته بود را دنبال کنیم.

اصلانی بیان کرد: نباید تحت تاثیر فشارهای جناح‌ها و نهادها تصمیم‌گیری شود.

براساس این گزارش در جلسه طرح بازنگری توسعه شهر پلدختر در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و الحاق آن به حریم شهری با رای اعضای این شورا مخالفت شد.