- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهرستان کوهدشت با کمبود پزشک مواجه است

13930325000168_PhotoA

 

سرپرست شبکه بهداشت کوهدشت گفت: شهرستان کوهدشت با کمبود پزشک مواجه است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، طهماسب نظری شب گذشته در راستای خدمات‌رسانی به روستائیان و مناطق محروم گفت: ۳۰۰ تا ۳۵۰ قلم دارو در تعهد بیمه روستایی است و نباید در این راستا مشکلی وجود داشته باشد، زیرا ما هم دارو را تهیه می‌کنیم، هم پول به اندازه کافی در اختیار واحدهای مربوطه قرار داده‌ایم، از این‌رو اگر از این پس مشکلی در خصوص کمبود دارو پیش بیاید مسئولان شهرستان مقصر هستند، نه استان از این‌رو مردم  باید در صورت کمبود دارو گزارش‌های مربوطه را به ما بدهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین از بخشدار درب گنبد خواست در صورت قصور و کم کاری باید مستقیم با رئیس شبکه بهداشت ارتباط برقرار کند و از وی خدمات بخواهد.

وی گریزی به چگونگی حضور پزشکان در مراکز دولتی زد و افزود: ما در کوهدشت با کمبود پزشک مواجه هستیم، علی‌رغم اینکه ماهانه ۷ تا ۱۱ میلیون تومان حقوق به پزشکان پرداخت می‌کنیم، اما برای خدمات‌دهی به مناطق محروم استقبال نمی‌کنند و ما هم اختیار قانونی نداریم که با آنها برخورد کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت کوهدشت ادامه داد: در آینده نزدیک با توجه به مرکز جدیدی که در کوهدشت راه‌اندازی می‌شود، هزینه ویزیت پزشک متخصص برای هر شهروند کوهدشتی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، یعنی اینکه این مبلغ را شهروندان و مابقی هزینه را دولت به پزشک پرداخت می‌کند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان لرستان که با حفظ سمت سرپرست شبکه بهداشت کوهدشت است، خاطر نشان کرد: پزشکان باید با وضع جدید کار کنند، مریض را خوب و با حوصله معالجه نمایند و در مورد داروهای تجویزی توضیحات کامل به بیمار بدهند.

این مسئول یاد آور شد: تا به حال حقوق پزشکان کم بود، اما امروز حقوق را افزایش داده‌ایم و از پزشک کار می‌خواهیم.

نظری تصریح کرد: تجهیز منازل پزشکان مناطق دور افتاده ضروری است و باید انجام شود و از طرفی در روستاها ارزیابی عملکرد بهداشتی باید صورت گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت قبلی چشم پزشکان که در بیمارستان‌ها لنز را به صورت غیر مجاز و با قیمت کلان می‌فروختند، گفت: این لنز هم اکنون در داروخانه بیمارستان موجود است و مردم فقط ۳درصد قیمت واقعی آن را پرداخت می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت کوهدشت در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سرانه وقتی زیاد می‌شود، باید مردم مزه آن را بچشند.

نظری گفت: مردم نسبت به قبل بیش از دو و نیم برابر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، علت این است که هزینه‌ها خیلی پایین آمده و مردم نیز با هر وضعیت مالی به درمان خود اقدام می‌کنند.

وی در پایان یاد آور شد: جهت تامین دارو با بخش خصوصی قرارداد بسته‌ایم و آنها موظف هستند، تمام داروها را به  تمام مناطق برسانند در صورت کم کاری بلافاصله قرارداد مربوطه لغو و فرد دیگری جایگزین می‌شود.