- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۴ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به جوانان لرستانی اهدا شده است

81372592-6052869

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امدادامام خمینی (ره) لرستان گفت :از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد ریال به مددجویان این استان کمک هزینه ازدواج شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ،’ اردوان میهن پور’روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود : طی این مدت تعداد یک هزار و ۷۵ مددجوی لرستانی از کمک هزینه های ازدواج این نهاد مقدس بهره مند شده است.

وی اظهار کرد :این امر نقش مهمی در تسهیل ازدواج و ترویج این سنت دینی به همراه داشته است.

میهن پور در ادامه سخنان خود گفت: کمک امداد به امر ازدواج جوانان در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه، پرداخت هدیه ازدواج به پسران، کمک به ازدواج مجدد است که در این راستا مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۹۲۶ هزار ریال هزینه شده است.

وی افزود : کمیته امداد این استان علاوه بر پرداخت کمک هزینه های ازدواج جهت استحکام بنیان خانواده های تحت حمایت نسبت به ارائه مشاوره های دینی، تخصصی، آموزش مهارت های زندگی برای زوج های جوان اقدام کرده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان لرستان گفت: آمار طلاق های ثبت شده، مددجویان تحت حمایت شش درصد است که این امر نشان دهنده، تاثیر کمک های امداد بر استحکام بنیان خانواده ها است، چراکه با توجه به نرخ طلاق در جامعه کمتر از شش درصد ازدواج های امداد به طلاق کشیده می شود.