- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قائدرحمت: برای استفاده از تکنولوژی‌های روز باید فرهنگ‌سازی شود

32-245

 

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جوان‎ها را نباید خیلی محدود و نسبت به انجام کارها ممنوع کنیم.

 به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا عباس قائدرحمت، خاطرنشان کرد: تلفن همراه به عنوان دستاورد بشر طول عمر زیادی ندارد و قدمتش به دو سه دهه می‎رسد. تلفن همراه و در کل فن‎آوری اطلاعات IT، در روابط اجتماعی تأثیر زیادی به وجود آورده است. این فن‎آوری می‎تواند در اختیار بشرو یا ابزاری تخریب کننده و خان‌مان برانداز باشد.

 وی ادامه داد: دستاوردهایی چون تلفن همراه، اینترنت و شبکه‎های اجتماعی می‎توانند در خدمت بشر باشند؛ علاوه بر استفاده در جهت ارتباط با دیگران، می‎توانیم در زمینه‎های پزشکی از جمله آزمایشات پزشکی از آن‌ها استفاده کنیم.

 وی با اشاره به این‌که «در حال حاضر ابزار با کیفیت‎تر روی کار آمده که این ابزارها باید به عنوان دستاوردهایی برای تعالی بشر باشند» یادآور شد: متأسفانه بعضی از افراد از این فن‎آوری‎ها استفاده ناصحیح می‎کنند و در دام گروه‎های شیطان‎پرستی می‎افتند و از وایبر و سایر شبکه‎های نوپدید آسیب‎های جدی می‎بینند که باید در این زمینه فرهنگ‎سازی شود تا افراد درست استفاده کنند.

 این عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این‌که «نباید جامعه را از تکنولوژی‎های روز محروم کرد» تصریح کرد: با اطلاع‎رسانی کامل و آموزش به افراد می‎توان حداکثر استفاده را از این ابزار برد، البته هرجا که استفاده از آن برای گروهی مخرب است باید با تدبیر وارد عمل شد.

 وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در بحث استفاده از ویدیو نیز با فرهنگ‎سازی دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد، جوان‎ها را نباید خیلی محدود و ممنوع کنیم کشور ما مخالف تکنولوژی نیست؛ اما چگونگی استفاده از آن را باید به آنان یاد داد.

 وی گفت: مراجع و متولیان باید چاره‎اندیشی کنند و در این مقطع از زمان با تدبیر و بررسی با آن بورد شود چراکه سرعت علم زیاد شده و هر سال تکنولوژی‎های بیشتری می‎آید و ما نمی‎توانیم در مقابل همه آن‌ها بایستیم.