- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نرخ بالای بیکاری موجب عقب نشینی سرمایه گذاران/ با ترحم نمی توان لرستان را توسعه داد

 

 

به گزارش میرملاس نیوز، استاندار لرستان با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری موجب عقب نشینی سرمایه گذاران می شود، گفت: متاسفانه برخی نخبگان استان فکر می کنند که نرخ بالای بیکاری می تواند بسترساز کمک بیشتر دولت باشد در حالیکه این موضوع تنها موجب ترحم مسئولان شده و با ترحم نمی توان لرستان را توسعه داد.

 

هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه شورای لرستانیهای مقیم خارج از کشور با بیان اینکه فعالیت این شورا در استان به خوبی آغاز شده، اظهار داشت: در سایت ریاست جمهوری نیز لینک ایرانی های مقیم خارج از کشور فعال شده که تاکنون بخش عمده ای از مطالب لرستان نیز در این سایت منعکس شده است.

 

وی با بیان اینکه برای سال ۹۴ برنامه ریزی هایی برای جذب سرمایه گذاری لرستانیهای مقیم خارج از کشور صورت گرفته، ادامه داد: در این راستا فعالیت کارشناسی برای برآورد رقم سرمایه گذاری در استان در حال انجام است که تا یکماه دیگر این رقم را نهایی و اعلام خواهیم کرد.

 

بخش خصوصی چندین برابر بخش دولتی در لرستان سرمایه گذاری کرد

 

استاندار لرستان با بیان اینکه این رقم با اتکا به سرمایه گذاری های بخش خصوصی برآورد شده و تصمیم نداریم سرمایه گذاری های دولتی را دخیل کنیم ادامه داد: در سال ۹۳ اعتبارات عمرانی استان رقمی نزدیک به ۳۲۵ میلیارد تومان بوده در حالیکه بخش خصوصی تنها در یک پروژه ۳۳۰ میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری کرده است.

 

بازوند با بیان اینکه در سالجاری بخش خصوصی چندین برابر بخش دولتی در لرستان سرمایه گذاری کرده است عنوان کرد: راه توسعه از مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی می گذرد و هدفگذاری خود در زمینه جذب این سرمایه گذاری را تا یکماه آینده مشخص خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در برآورد رقم سرمایه گذاری سهمی را برای سرمایه گذاری خارجی در نظر خواهیم گرفت ابراز امیدواری کرد که لرستانیهای مقیم خارج از کشور بتوانند این رقم را تحقق بخشند.

 

استاندار لرستان با اشاره به درخواست برگزاری پیش جلسه لرستانیهای مقیم خارج از کشور در دوبی عنوان کرد: انتظار می رود که لرستانیهای مقیم خارج از کشور کمک کنند که سرمایه گذاری خوبی در استان صورت گیرد.

 

بازوند افزود: حتی اگر شرایط سرمایه گذاری در استان فراهم نشود می توان با تشکیل موسسات اعتباری با سرمایه لرستانیهای مقیم خارج از کشور نسبت به اختصاص تسهیلات به متقاضیان اقدام کرد.

 

انعقاد تفاهم نامه های تجاری در سفر به مسکو

 

وی در ادامه سخنان خود به سفر هیئت تجاری و بازاریابی لرستان به مسکو اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر اقدامات و تفاهم نامه های خوبی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی منعقد شد.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه سهم خوبی برای صادرات از استان در نظر گرفته ایم افزود: امیدواریم بتوانیم تلاشهای صورت گرفته در این زمینه را به نتیجه برسانیم.

 

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از فرمانداران خواست که ضمن فعال کردن ستادهای مرتبط با شورای لرستانیهای مقیم خارج از کشور نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند.

 

وی بر اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد و گفت: امیدواریم برنامه های تبلیغاتی وسیع در این زمینه تا پایان سال ۹۳ تحقق پیدا کند.

 

استاندار لرستان استفاده از ظرفیت موسسه بین المللی گاج و انعقاد قرارداد با این موسسه را از جمله فعالیتهای صورت گرفته برای تبلیغات در زمینه فرصت های سرمایه گذاری در لرستان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین صدا و سیما، رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاریها باید در این زمینه به کمک مدیریت اجرایی استان بیایند.

 

نرخ بالای بیکاری مانع بزرگ در رابطه با سرمایه گذاری در لرستان

 

بازوند مانع بزرگ در رابطه با سرمایه گذاری در لرستان را نرخ بالای بیکاری دانست و گفت: مقایسه یکساله ای که صورت گرفته نشان می دهد حجم سرمایه گذاری در استانهای با نرخ بیکاری بالا کمتر از استانهای برخوردار بوده است.

 

وی با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری موجب عقب نشینی سرمایه گذاران می شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی نخبگان استان فکر می کنند که نرخ بالای بیکاری می تواند بسترساز کمک بیشتر دولت باشد در حالیکه این موضوع تنها موجب ترحم مسئولان شده و با ترحم نمی توان لرستان را توسعه داد.

 

استاندار لرستان ترحم را روی دیگر سکه گداپروری دانست و بیان داشت: جای تاسف است اگر بخواهیم لرستان را با طرح موضوع نرخ بالای بیکاری توسعه بدهیم.

 

بازوند با بیان اینکه بخش خصوصی ابتدا به منافع خودش فکر می کند افزود: لرستان یکی از ثروتمندترین استانهای کشور است و خداوند نعمت های فراوانی را به این استان عطا کرده به طوریکه هیچ استانی چنین سرمایه هایی را ندارد.

 

وی ادامه داد: مدیریت های ضعیف موجب شده که در یک استان ثروتمند ما شاهد بیکارترین و فقیرترین شهروندان باشیم.

 

استاندار لرستان از فرصت سوزی در استان در شرایط کنونی به عنوان “حق الناس” یاد کرد و افزود: شکاف ایجاد شده در استانی با ظرفیت های فراوان و در عین حال نرخ بیکاری بالا چیزی جز فرصت سوزی نیست.

خبر از:روابط عمومی استانداری لرستان-رشیدنیا