- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هزینه نگهداری زندانیان بسیار سنگین است / زندانی کردن افراد موجب ریشه کنی جرم نمی شود

[1] 

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه زندانی کردن افراد ریشه کن کردن جرم را در جامعه به دنبال ندارد گفت:هزینه های نگهداری زندانیان بسیار سنگین است باید برنامه های فرهنگی را پیاده نمود.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ جعفر بدری  در جمع اعضاء شورای قضائی استاندر زندان مرکزی خرم آباد با اشاره به اینکه نباید از کنار آسیبهایی که ممکن است در سطح جامعه متوجه خانواده های آنها نیز شود به راحتی عبور کرد، افزود: علاوه بر اعمال مجازات زندان ، ضروریست در خصوص مجازاتهای جایگزین با جدیت مطالعه انجام شود .

وی همچنین نگاه علمی به مقوله جرم را ضروری دانست و افزود: نگاه کارشناسانه به جرم ، چگونگی و شرایط وقوع آن می تواند دستگاه قضا را در تعیین نوع مجازاتها کمک کند .

رییس کل دادکستری لرستان گفت: رشد فعالیتهای فرهنگی و ارتقاء مشارکت زندانیان در این برنامه ها مددجویان را مهیای حضور دوباره در جامعه می کند . 

با بیان اینکه برای به ثمر نشستن این انقلاب فداکاری ها و ایثارگری های فراوانی اتفاق افتاده است که امنیت و آرامش امروز مرهون این مجاهدت هاست اظهارداشت: در همین راستا مجاهدانی همچون شهید بهشتی و یاران باوفای وی نقش تعیین کننده ای در تقویت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران داشتند .

وی گفت: وظیفه امروز همه مسئولان و مردم این است که از دستاوردهای گرانبهای انقلاب اسلامی محافظت کنند

رییس کل دادگستری لرستان  در ادامه با اشاره به مشکلات و طاقت فرسا بودن شغل زندانبانی تصریح کرد : زندانبانی و کار در زندانها از مشاغل سنگین و پرزحمت است که لازم است از کسانی که در این عرصه در حال خدمت هستند قدردانی شود .

بدری افزود : امروز کارهای فراوانی در زندانها انجام شده که نتایج آن در تغییر نگرش زندانیانی که قصد اصلاح رفتار خود را دارند به وضوح دیده می شود .