- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اجرای طرح همیاران فرهنگی در ۲۷۰ مدرسه لرستان

13930109000137_PhotoA

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: عزم و اراده مردم لازمه فرهنگ‌سازی در جامعه است و درحال حاضر طرح همیاران فرهنگی در ۲۷۰ مدرسه لرستان در حال اجرا است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، گودرز کریمی‌فر صبح امروز در مراسم زنگ فرهنگ عمومی در خرم‌آباد که به مناسبت ۱۴ آبان روز  فرهنگ عمومی نواخته شد، گفت: فرهنگ عمومی عبارت از آداب‌ها، ارزش‌ها و هنجارها است و فرهنگ عمومی ایران مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی است که باعث عدالت اجتماعی و ظلم‌ستیزی در جامعه شده است.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی وظایفی دارد که اگر اعضای این شورا وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، می‌توانیم شاهد فرهنگی بر پایه ارزش‌ها در جامعه باشیم.

کریمی‌فر شناخت فرهنگ را مهمترین وظیفه این شورا دانست و افزود: بعد از شناخت، نوبت به اصلاح و ارتقای فرهنگ می‌رسد و پس از آن نیز نظارت و پیگیری مصوبات دیگر وظایف این شورا است و برای تقویت فرهنگ باید برنامه‌های مختلف داشت و با درایت فرهنگ‌ها را پی‌ریزی و نهادینه کرد.

وی گفت: فرهنگ مهمترین پدیده و فرهنگ‌سازی زیباترین پدیدار است و برای فرهنگ عمومی عزم و اراده قوی مردم وجامعه مورد نیاز است، تا بتوان فرهنگ‌ها را تقویت و نهادینه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان پشتکار و هرگز تسلیم نشدن را راز موفقیت فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید از منافع موجود در استان به بهترین و کارآمدترین وجه برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم و در این راه از تجارب موفق و ناموفق دیگران استفاده کنیم.

وی اجرای طرح همیاران فرهنگی در ۲۷۰ مدرسه استان و برگزاری ۱۱۰۰ گفتمان فرهنگی در دوره دوم متوسطه را از اقدامات آموزش و پرورش لرستان در زمینه فرهنگی برشمرد.