- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دادستان کوهدشت: عده‌ای «امنیت روانی» شهر را زیر سوال برده‌اند

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ دادستان شهرستان کوهدشت گفت: باید امنیت کوهدشت را از لحاظ روانی به یک حد مطلوب برسانیم.

مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته قوه قضاییه افزود: کوهدشت یکی از امن ترین شهرهای کشور است و این نکته بارها از زبان رییس دادگستری و مراجع قضایی شهرستان که آمار و ارقام را در دست دارند نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه و غیره در کوهدشت خیلی کم و اگر هم هست سالیانه تعدادی انگشت شماربیش نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها و تریبون‌ها در رابطه با کوهدشت مسائلی را بیان می کنند که امنیت روانی کوهدشت را زیر سوال برده‌اند.

دادستان کوهدشت ادامه داد: در شهرستان کوهدشت به خاطر جو طایفه ای و قبیله ای که در آن حاکم است هر اتفاق و جرم جزیی و کوچکی که در آن رخ می‌دهد خیلی زود در سطح شهر می‌پیچد و همین عامل باعث شده که بعضی ها جو روانی را در سطح شهر بوجود بیاورند و کوهدشت را شهری ناامن تلقی کنند.

مرادی با اشاره به اینکه امنیت کوهدشت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نباید امنیت آن زیر سوال برود، افزود: صرف نظر از خشکسالی های اخیر که کشاورزی و دامپروری شهرستان را با مشکل مواجه کرده است، همین بحث جو روانی باعث شده که هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نشود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که جو امنیت روانی در اذهان عمومی به مطلوبیت خود نرسد، حتی خود کوهدشتی ها هم حاضر به سرمایه گذاری در شهرستان نیستند.

دادستان کوهدشت رسانه ها و تریبون ها را در جهت روشن سازی و بالا بردن سطح امنیت شهرستان مهم دانست.

مرادی به بحث انتخابات اخیر شهرستان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه این شهرستان به عنوان یک شهرخط قرمز اعلام شده بود و از نظر انتخابات آن را بسیار ناامن می دانستند و احتمال داده بودند که صد درصد کشته خواهد داشت، اما خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مردم شهرستان با انتخابات سالم و حضور حداکثری خودثابت کردن که کوهدشت یکی از امن ترین شهرهای کشور است.